  • 1. Data: 2010-04-11 15:09:05
    Temat: piec gazowy czy piec mialowy??
    Od: "M" <o...@f...pl>

    Witam,
    co wybrac do ogrzewania wody i ocieplenia zima?
    domek parterowy o powierzchni 75m2 + gora 60m2.
    Piec gazowy (na butle) czy piec mialowy - czyli palenie weglem i drzewem ?
    Interesuje mnie kwestia kosztow i mocy grzania.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-12 08:22:10
    Temat: Re: piec gazowy czy piec mialowy??
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Kwi, 17:09, "M" <o...@f...pl> wrote:
> [...]
    > Piec gazowy (na butle) czy piec mialowy - czyli palenie weglem i drzewem ?
    > Interesuje mnie kwestia kosztow i mocy grzania.

    Moim zdaniem instalacja hybrydowa.
    Sprzeglo hydrauliczne jako element spinajacy
    latem piec na gaz /butle/ do grzania wody oraz na wyjazd na urlop /
    butle oczywiscie mobilne aby nie robic specjalnych pozwolen ustawione
    w ukladzie szeregowym/
    zima piec na wegiel/mial z szuflada.

  • 3. Data: 2010-04-12 18:21:42
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <o...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > co wybrac do ogrzewania wody i ocieplenia zima?
    > domek parterowy o powierzchni 75m2 + gora 60m2.

    Jak góra to chyba nie parterowy ?

    > Piec gazowy (na butle) czy piec mialowy - czyli palenie weglem i drzewem ?
    > Interesuje mnie kwestia kosztow i mocy grzania.

    Gaz w butlach jest bardzo drogi + koszty kotła i instalacji pod gaz.
    Jeżeli to ma być tylko i wyłacznie do grzania w okresie letnim i ewentualnie
    w okresie wyjazdu żeby instalacja nie zamarzła to lepiej nastawić się na
    elektryczny kocioł CO i wpiąć go w szereg z kotłem węglowym lub miałowym.
    Jeżeli będziesz palił drewnem to tylko kocioł węglowy, ponieważ palenie
    drewnem oraz węglem to spalanie wysokotemperaturowe, zaś miał to spalanie
    niskotemperaturowe. Przy kotle miałowym musisz pamiętać, ze będziesz musiał
    mieć nieco większe grzejniki niż przy kotle węglowym, bo temperatura wody CO
    będzie niższa. Poza tym miał to syf, smród, kłopoty z kominem i ewentualność
    wybuchu - osobiście odradzam. Co do mocy to zależy od ocieplenia domu. Liczy
    się 80-120W/m2

  • 4. Data: 2010-04-13 11:06:06
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > Piec gazowy (na butle) czy piec mialowy - czyli palenie weglem i drzewem ?
    > Interesuje mnie kwestia kosztow i mocy grzania.

    Taniej miałem bezdyskusyjnie
    ale więcej roboty, na domek 200m2 raz na 2-3dni zarzucam raz w tygodniu
    czyszcze
    ale to mi sprawia narazie przyjemnosc dlatego wybralem tę wersję
    na sezon ok 5ton idzie, miał kupowalem po 350zł netto za 1T
    to daje na caly rok ok 2000zł netto za niecale 6T bo tyle zawsze kupuję

    ale grzeje ostro czasami 25stopni.
    niektorym tyle rachunek za gaz przychodzi za 2miesiące albo i więcej

    w każdym bądź razie pod pompę ciepła mam juz na zaś przygotowane wszystko

    pozdrawiam