  • 1. Data: 2010-04-12 09:43:49
    Temat: odkurzacz centralny- jednostka centralna
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Niżej juz opisałem ale gdzies umkneło.
    W czym jest gorsza/ co brakuje tej np jednostce centralnej:
    http://www.allegro.pl/item979966952_odkurzacz_centra
    lny_profi_30_5_lat_gwarancji.html
    Ww porównaniu do droższych(w granicach 2500zł) jednostek centralnych.
    Moce widzę podobne, gwarancja tez więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-04-12 10:29:49
    Temat: Re: odkurzacz centralny- jednostka centralna
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Kwi, 11:43, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    Podobno w licencjach na nazywanie tego odkurzaczem centralnym.
    Poszukaj na forum muratora, tam o tym odkurzaczu trochę było,
    generalnie też pytali wszyscy, ale kilku, którzy kupiło się
    wypowiadali w samych pochwałach. Podobno i odkurzacz super i wsparcie
    producenta (m.in. w temacie podpięcia go do instalacji) też wzorowe.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-12 10:59:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    > Ww porównaniu do droższych(w granicach 2500zł) jednostek centralnych.
    > Moce widzę podobne, gwarancja tez więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    Nie mam pojecia ale fajnie ze temat drazysz :) Znajdz w instrukcjach
    przede wszystkim tzw. AIRWAT(t?) tych odkurzaczy, czyli faktyczna moc
    ssaca. Jezeli sa podobne to chyba rzeczywiscie nie ma co przeplacac za
    logo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-04-12 11:01:05
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    kris pisze:
> [...]
    >
    > Ww porównaniu do droższych(w granicach 2500zł) jednostek centralnych.
    > Moce widzę podobne, gwarancja tez więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    Też się zastanawiam co może kosztować taką kasę w odkurzaczach centralnych.
    Jak by się przyjrzeć dokładniej, to na dobrą sprawę odkurzacz taki
    składa się z silnika, pogiętej blachy, trochę plastików i filtra - nic
    kosmicznego.

    Z tego co zauważyłem, są znaczne różnice w filtrach. Są jakieś filtry
    cykloniczne i odwróconego worka czy jakoś tak - niewątpliwie są to
    jakieś zalety, ale przecież w seryjnej produkcji nie kosztują tysięcy
    czy choćby setek peelenów!

    Odkurzacz przytoczony przez Ciebie ma filtr workowy, co wydaje mi się
    być jego słabą stroną.

  • 5. Data: 2010-04-12 12:13:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odkurzacz przytoczony przez Ciebie ma filtr workowy, co wydaje mi się być
    > jego słabą stroną.

    Ale przy odkurzaczu centralnym filtr nie ma większego znaczenia. W zwykłym
    dobre filtry to rozumię- nie wypuszczaja one kurzu z powrotem do
    pomieszczenia. Przy centralnym który jest w garazu, pomieszczeniu
    gosspodarczym to nie ma aż tak dużego znaczenia. Np u mnie wylot odkurzacza
    wepne do kanału wentylacyjnego w garazu(mam jeden wolny) i niech tram sobie
    kurz dmucha.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-04-12 12:24:00
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > gosspodarczym to nie ma aż tak dużego znaczenia. Np u mnie wylot
    > odkurzacza wepne do kanału wentylacyjnego w garazu(mam jeden wolny) i

    w tych filtrach chodzi raczej o obsługę jego, oraz koszt eksploatacji.
    W przypadku worków trzeba je wymieniać. W przypadku odwróconego worka,
    po odkurzaniu opada on(jest to taka membrana nad zbiornikiem z
    śmieciami) i pył z niego grawitacyjnie opada na dno zbiornika -
    samoczyszczenie. W przypadku filtra cyklonicznego jakieś "magiczne" siły
    powodują odseparowanie powietrza od brudu. Brud po stożku leci na dół,
    powietrze do góry. W obu przypadkach nie ma żadnych kosmicznych
    technologii, jedynie zmyślna konstrukcja.

  • 7. Data: 2010-04-12 14:18:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Kwi, 14:13, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przy odkurzaczu centralnym filtr nie ma większego znaczenia. W zwykłym

    Znaczenie ma o tyle, ze z czasem odkurzacz z tym systemem bedzie ssal
    coraz slabiej (az do oproznienia worka). Beamy i podobne jak pisze
    Rafal maja jakis "knif", w ktorym po odkurzaniu caly syf opada do
    jakiegos specjalnego worka i nie "zatyka wylotu", wiec odkurzacz ssie
    z taka sama sila zarowno tuz po jego czyszczeniu jak i po np. roku od
    wywalania z niego syfu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-04-13 05:04:00
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > Ww porównaniu do droższych(w granicach 2500zł) jednostek centralnych.
    > Moce widzę podobne, gwarancja tez więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    Zle porownujesz :)
    Tej wielkosci "jednostka" powinna byc porownywana do na przyklad takiej:
    http://odkurzam.pl/product-pol-262-Zestaw-Beam-BM262
    -standard.html
    Przy czym tu masz caly zestaw w cenie 999PLN.
    Dodaj wiec do tego Profi (cena 699PLN) koszt "zestawu sprzatajacego" za
    300PLN i wychodzi ci... Tak, tak... 999PLN :)
    No to w tej cenie, to ja bym wolal jednak BEAMa.
    Tym bardziej, ze BEAM ma wieksza moc ssaca (590 vs 350), a twoja
    propozycja w szczegolach (detalach) przypomina mi moj marketowy (tani,
    chinski) odkurzacz bezworkowy kupiony za OIDP 250PLN.
    Do tych markowych _zestawow_ za 2500PLN to moglbys co najwyzej porownac
    tego Profi za 1299PLN (i znow dolicz 300PLN za "zestaw sprzatajacy"):
    http://www.allegro.pl/item990063342_odkurzacz_centra
    lny_profi_31_5_lat_gwarancji.html
    Przy czym podejrzewam, ze znow porownanie wyspadloby jednak na korzysc
    markowych.
    Na przyklad takich (za 1799PLN):
    http://odkurzam.pl/product-pol-266-Zestaw-Beam-BM265
    -aspira.html
    (Znow o 50% wieksza sila ssaca)
    Tym bardziej, ze te Profi jednostki, to mi wygladaja na zwykle,
    oferowane przez nich odkurzacze pozbawione kolek, z dolozona wtyczka do
    zdalnego sterowania i zawieszone na scianie.
    :)
    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 9. Data: 2010-04-13 07:28:24
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > Ww porównaniu do droższych(w granicach 2500zł) jednostek centralnych.
    > Moce widzę podobne, gwarancja tez więc gdzie jest pies pogrzebany;))?

    mam innych profi 5 nie cenetralny, ale tej firmy sprzęt naprawdę rewelacja