  • 1. Data: 2011-06-29 13:10:36
    Temat: Satel Micra a większa ilość czujek ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Za jakiś czas będę montował alarm ...

    W domu jest przygotowanych 6 kabli pod czujki i 8 kabli pod
    kontraktony.

    Gdyby każda czujka miała być na osobnym podłączeniu potrzeba by
    centralki 14 portowej + zapewne 2 pod klawiatury dostępowe ...

    Spodobała mi się najnowsza centralka Satela - Micra ...

    http://www.satel.pl/pl/product/429/MICRA,Modul-alarm
    owy-z-komunikatorem-GSM-GPRS

    Niestety ma ona tylko 4 wyjścia +1 :(

    Najbardziej mi ona pasuje (możliwości , funkcje , sterowanie
    pilotami).

    Ja rozumie że każda czujka powinna być na osobnym wejściu i itd , ale
    czy poza brakiem sprawdzenia z którą ewentualnie czujką jest problem
    takie podłączenie ma jakieś inne wady ?

    Chciałbym na trzech-czterech wejściach podłączyć 6 czujek a na
    ostatnim wejściu podłączyć 8 kontraktonów ...

    Czy jest to możliwe na tej centralce ?

    Czujki zapewne będą Satela Amber (energooszczędne i małe) i chyba dość
    dobre jak na niską cenę ...

  • 2. Data: 2011-06-29 13:54:27
    Temat: Re: Satel Micra a większa ilość czujek ...
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]
    czujką jest problemAkurat tej centralki nie znam, jednak zdecydowałem się na Integre
    64przeglądając ich ofertę, duze mozliwoscirozbudowy, zechce Ci sie kiedys cos zdalnie
    właczać,światła, podlewanietrawy, otwieranie bramy garazu :) (przydało sie nieraz) to
    nie ma z tym problemu. A i cena niewiele większa.Jak pozostajesz przy swoim wyborze,
    polecam zadzwonić do satela, wszelkieinformację uzyskasz od ręki i porady
    techniczne.Wszystko samemu bez problemu podłączysz.mozesz bez problemu podłaczyć
    czujkę do czujki, tak robilem na ca5 i wad niestwierdziłem.pozdrawiamAT

  • 3. Data: 2011-06-29 14:06:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-06-29 15:10, /// Kaszpir /// pisze:
    > Za jakiś czas będę montował alarm ...
    >
    > W domu jest przygotowanych 6 kabli pod czujki i 8 kabli pod
    > kontraktony.

    Kontaktrony.

    > Gdyby każda czujka miała być na osobnym podłączeniu potrzeba by
    > centralki 14 portowej + zapewne 2 pod klawiatury dostępowe ...

    Klawiatury łączysz niejako równolegle pod szynę systemową i adresujesz,
    nie pod porty.

    > Spodobała mi się najnowsza centralka Satela - Micra ...
    >
    > http://www.satel.pl/pl/product/429/MICRA,Modul-alarm
    owy-z-komunikatorem-GSM-GPRS

    > Niestety ma ona tylko 4 wyjścia +1 :(

    Wejścia.

> [...]
    >
    > Ja rozumie że każda czujka powinna być na osobnym wejściu i itd , ale
    > czy poza brakiem sprawdzenia z którą ewentualnie czujką jest problem

    Winno byś: ja rozumiem ;).
    Przy większej ilości czujek nie podłączysz ich z podwójnym parametrem,
    nie rozróżnisz zwarcia-rozwarcia. No i zabraknie wejść na styki sabotażowe.

    > Chciałbym na trzech-czterech wejściach podłączyć 6 czujek a na
    > ostatnim wejściu podłączyć 8 kontraktonów ...

    W zasadzie możesz, wiedząc jakie są ograniczenia. Ale jak wiadomo,
    apetyt rośnie w miarę jedzenia. Kupując troszkę większą centralkę możesz
    pokusić się o coś w rodzaju automatyki budynkowej, zdalne sterowanie,
    dodatkowe czujki dymu i/lub czadu, pożarowe, sterowanie oświetleniem
    itp.itd.

  • 4. Data: 2011-06-29 14:51:36
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    s.googlegroups.com...
    Za jakiś czas będę montował alarm ...
    Ja rozumie że każda czujka powinna być na osobnym wejściu i itd , ale
    czy poza brakiem sprawdzenia z którą ewentualnie czujką jest problem
    takie podłączenie ma jakieś inne wady ?

    cóż... niska cena nie zrekompensuje ci wad jakie wprowadza to rozwiązanie,
    ale jak masz na tyle cierpliwości i nie szkoda ci wolnego czasu to podłącz
    wszystkie czujki na jedną linię, sabotaż szeregowo ze stykiem alarmowym, jak
    coś będzie robić problem to akurat będziesz miał zajęcie na długie zimowe
    wieczory ;) IMO poza brakiem rozróżnienia na alarm i sabotaż, brakiem
    jakiejkolwiek kontroli nad działaniem systemu, brakiem rejestru zdarzeń,
    możliwości sprawdzenia która czujka powoduje problemy i czy to się styk
    poluzował czy czujka świruje to nie ma to żadnych wad ;)

    Lukasz

  • 5. Data: 2011-06-29 15:23:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zdarzeń, możliwości sprawdzenia która czujka powoduje problemy i czy to
    > się styk poluzował czy czujka świruje to nie ma to żadnych wad ;)

    heh :) w sumie przesadzasz troche
    mi tak w jednym miejscu dziala juz kilka lat bez problemów

  • 6. Data: 2011-06-29 16:47:42
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ja bym się bardziej zastanawiał nad sensem zakładania kontaktronów...
    Pewnie chcesz je montować w oknach (bo w drzwiach wewnętrznych w domku
    raczej to sensu nie ma).

    Moim zdaniem kontaktrony to przeżytek. Jak złodziej będzie chciał wejść,
    to szybę wybije. Bo to i szybciej i prościej :)

    Dobrze rozmieszczone czujki ruchu zdecydowanie wystarczą...

    Pozdry,
    MW

  • 7. Data: 2011-06-30 04:23:55
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mi tak w jednym miejscu dziala juz kilka lat bez problemów

    zgadza się, działać będzie co też napisałem, też coś takiego miałem u
    siebie - problem robi się gdy czujka będzie uszkodzona, a nie można tego
    wykluczyć nawet przy fabrycznie nowej czujce niestety - lub gdy gdzieś
    przewód będzie załamany itp - u siebie w domu nie robi to problemu,
    wystarczy poświęcić trochę czasu, tyle że za te kilkaset zł nie robiłbym
    sobie problemu - ale może starzeję się i już mi się po prostu nie chce... ;)

    Lukasz

  • 8. Data: 2011-06-30 04:28:59
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem kontaktrony to przeżytek. Jak złodziej będzie chciał wejść,
    > to szybę wybije. Bo to i szybciej i prościej :)

    z tego co zauważyłem niekoniecznie prościej, ale dotyczy to pewnie
    standardowych okien, nie antywłamaniowych

    > Dobrze rozmieszczone czujki ruchu zdecydowanie wystarczą...

    kontaktrony może również zainstalować na roletach zewnętrznych co IMHO jest
    najlepszym rozwiązaniem jeżeli zamykasz rolety na noc - wtedy alarm załączy
    się już przy unoszeniu rolety co powinno złodzieja odstraszyć

    Lukasz

  • 9. Data: 2011-06-30 04:49:01
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iufe5u$ae2$1@inews.gazeta.pl...
    [.....]
> [...]
    > możliwości sprawdzenia która czujka powoduje problemy i czy to się styk
    > poluzował czy czujka świruje to nie ma to żadnych wad ;)

    Można połączyć czujki na dwóch parach. Jedna para typu NC będzie linią (np.
    linia PARTER) a druga para TMP to sabotaż. Przynajmniej idzie rozróżnić czy
    to naruszenie czy sabotaż.

  • 10. Data: 2011-06-30 06:06:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Można połączyć czujki na dwóch parach. Jedna para typu NC będzie linią
    > (np. linia PARTER) a druga para TMP to sabotaż. Przynajmniej idzie
    > rozróżnić czy to naruszenie czy sabotaż.

    Chuba nie zalapales istoty problemu: mala ilosc wejsc na plycie a nie
    mala ilosc par.