  • 1. Data: 2009-08-15 10:23:28
    Temat: Schody i poręcz.
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    Chodzi o schody wewnątrz domu. Czy są jakieś przepisy regulujące od jakiej wysokości
    powinna zaczynać się barierka z poręczą? W moim wypadku część schodów jest widoczna z
    salonu i wolałbym, aby ta część nie miała barierki. Barierka zaczynałaby się od
    wysokości 80 cm od poziomu podłogi.
    Pozdrawiam.
    Rick

  • 2. Data: 2009-08-15 10:50:20
    Temat: Re: Schody i poręcz.
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Chodzi o schody wewnątrz domu. Czy są jakieś przepisy regulujące od jakiej
    > wysokości

    Zrob barierke, daj dom do odbioru, zdejmij barierke.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-08-15 15:56:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zrob barierke, daj dom do odbioru, zdejmij barierke.

    Na odbiory nikt nie przychodzi. To formalność. Tylko kwity się muszą
    zgadzać.

    Kris

  • 4. Data: 2009-08-15 18:45:50
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Na odbiory nikt nie przychodzi. To formalność. Tylko kwity się muszą
    > zgadzać.

    No mozna mieć pecha i trafic ten 1 na 100 - znajoma miała, wpadli z
    miarkami, projektem i spędzili tam 2 dni... na szęście nic nie znaleźli.
    To jak jedna przejażdżka tramwajem bez biletu - na pewno kanary się trafią.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-08-15 19:58:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > miarkami, projektem i spędzili tam 2 dni... na szęście nic nie znaleźli.
    > To jak jedna przejażdżka tramwajem bez biletu - na pewno kanary się

    To miała szczęście nie pecha że wszystko było ok. Bo rzeczywistość jest taka
    że 95% domów nie jest budowane dokładnie tak jak w projekcie.
    Projekt projektem a dom trzeba wybudować tak aby sie w nim wygodnie
    mieszkało;)))

    Kris

  • 6. Data: 2009-08-15 20:07:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > miarkami, projektem i spędzili tam 2 dni... na szęście nic nie znaleźli.
    > To jak jedna przejażdżka tramwajem bez biletu - na pewno kanary się

    A tak na marginesie:
    Co można dwa dni mierzyc w domu jednorodzinnym?
    Pare godzin i chałupka pomierzona. Wem bo mierzyłem aby mi podatek mogli
    naliczyć.

    Kris

  • 7. Data: 2009-08-15 20:56:15
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > taka że 95% domów nie jest budowane dokładnie tak jak w projekcie.
    > Projekt projektem a dom trzeba wybudować tak aby sie w nim wygodnie

    No u mnie geodeta marudził, że w projekcie ocieplenie 12 a ja chce 15 i 3 cm
    dom trzeba przesunąć....
    Ale jak potem stwierdził, z mapki która oni robia na koniec tego sie nie da
    odczytac w ogóle... Musieliby dokładnie mierzyć na działce, co do milimetra.

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-08-16 07:21:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > taka że 95% domów nie jest budowane dokładnie tak jak w projekcie.
    > Projekt projektem a dom trzeba wybudować tak aby sie w nim wygodnie

    To trzeba wszystko przemyśleć i zaprojektować przed przystąpieniem do
    inwestycji, wtedy wszystko masz na papierze tak jak chciałeś i dom też
    wyjdzie Ci taki, jak chcesz. Trochę wyobraźni przestrzennej i sprawa
    załatwiona.

    Gorzej jak ktoś oszczędza na projekcie, bo... gotowiec wyjdzie taniej, a
    adaptacja... no co tam - robimy najtaniej, czyli tylko to, co absolutnie
    niezbędne, a potem w czasie budowy łazimy i mówimy: Majster jeszcze tą
    ścianę przesuniemy, a tu drzwi zrobimy szersze, tam komin postawimy pół
    metra dalej, a tu... podpiwniczymy, chociaż nie było tego w
    projekcie..., ściankę kolankową podniesiemy, kąt nachylenia dachu
    zmodyfikujemy, dodamy mały wykusz i usuniemy ten balkon, a zrobimy tam...

    No to nic dziwnego, że potem chałupa wygląda inaczej niż w dokumentacji.

    Ale jak ktoś sobie dokładnie sprecyzuje o co mu chodzi, to zrobi zgodnie
    z projektem i... nawet jak potem przesunie jakąś lekką ściankę działową,
    czy drzwi o kilkanaście cm, to nie będzie to istotne odstępstwo...

    Wszystko kwestia myślenia i oszczędzania tam, gdzie ma to sens. :-)

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 9. Data: 2009-08-16 08:35:29
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale jak potem stwierdził, z mapki która oni robia na koniec tego sie nie
    > da odczytac w ogóle... Musieliby dokładnie mierzyć na działce, co do

    a przypadkiem ocieplenie nie wchodzi w wyklonczenie scian które nie jest juz
    liczone do tych przepisowych odległosci od granicy?

  • 10. Data: 2009-08-16 10:01:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > inwestycji, wtedy wszystko masz na papierze tak jak chciałeś i dom też
    > wyjdzie Ci taki, jak chcesz. Trochę wyobraźni przestrzennej i sprawa

    To nie tak. Na kartkach projektu wszystko wyglada inaczej a np zrobią Tobie
    strop i w realu wejdziesz z żoną na budowe i już inne układy pomieszczeń się
    planuje.;)
    Nam układ pomieszczeń w projekcie wydawał sie idealny, jednak gdy powstały
    mury zrobiliśmy zmiany i wyszło jeszcze lepiej;))

> [...]
    > ściankę kolankową podniesiemy, kąt nachylenia dachu zmodyfikujemy, dodamy
    > mały wykusz i usuniemy ten balkon, a zrobimy tam...

    Tak własnie robiłem. Projekt to kilka kartek papieru, a dom trzeba zbudować
    tak aby sie w nim dobrze mieszkało. I właśnie zmiany na etapie budowy to nic
    złego- po prostu dostosowujesz wszystko do swoich potrzeb.
    Można stracić rok siedząc z architektem i projektując dom, a można też kupić
    za 1,5tys gotowy projekt najbardziej nam odpowiadajacy i podczas budowy
    dostosować go do naszych potrzeb. I weryfikowac wszystko nażywo

    > No to nic dziwnego, że potem chałupa wygląda inaczej niż w dokumentacji.
    A co w tym złego- ważne że jest taka jak chiał właściciel

> [...]
    > drzwi o kilkanaście cm, to nie będzie to istotne odstępstwo...
    > Wszystko kwestia myślenia i oszczędzania tam, gdzie ma to sens. :-)

    To racja, ale bez sensu jest wydawanie kilkunastu tysięcy na indywidualny
    projekt. Za te pieniądze dostaniesz kilkadziesiąt niepotrzebnych do niczego
    kartek papieru a w trakcie budowy i tak zmiany są w praktyce robione.