  • 1. Data: 2009-08-15 10:02:43
    Temat: plastikowe kratki parkingowe a pow. biologicznie czynna
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Czy ktos sie orientuje czy
    zastosowanie plastikowych kratek np. EKO-FIX
    pod miejsce parkingowe
    pozwala na zakwalifikowanie tej powierzchni jako biologicznie czynnej?
    ewentualnie w jakim %
    producent podaje ze to 98% ale dla przepisow to zadna wykladnia...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 2. Data: 2009-08-15 13:14:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Sie, 12:02, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ktos sie orientuje czy
    > zastosowanie plastikowych kratek np. EKO-FIX
    > pod miejsce parkingowe
    > pozwala na zakwalifikowanie tej powierzchni jako biologicznie czynnej?
    > ewentualnie w jakim %
    > producent podaje ze to 98% ale dla przepisow to zadna wykladnia...
    >
    > --
    > Andrzejwww.hana.com.pl
    >
    > Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Jestem na 90% pewny że przepisy się zmieniły (2 czy 3 lata temu) i
    teraz nie uważa się tego w ogóle za powierzchnię biologicznie czynną.
    W każdym razie "taras zielony" jest liczony jako 50%, to taka kratka
    nie może mieć lepiej.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-08-15 14:47:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    teraz nie uważa się tego w ogóle za powierzchnię biologicznie czynną.
    W każdym razie "taras zielony" jest liczony jako 50%, to taka kratka

    taras i dach zielony 50% to wiem
    kwestia parkingu ...
    cos nic nie moge wyczytac (wygooglac)
    arch i detektyw chyba na urlopie bo pewnie cos by podpowiedzieli...
    dzialeczka 850 m2 budynek 2 gabinety
    wymagane 2 miejsca parkingowe na gabinet
    80% pow. biol. czynnej
    i sie zrobilo za ciasno...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-08-19 06:25:13
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 15 Sie, 16:47, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > arch i detektyw chyba na urlopie bo pewnie cos by podpowiedzieli...
    > dzialeczka 850 m2 budynek 2 gabinety
    > wymagane 2 miejsca parkingowe na gabinet

    Witam.
    Rzeczywiście był urlop.
    A co do tematu....
    Według przepisów za powierzchnię biologicznie czynną uważa się to co
    pozostaje niezabudowane budynkiem i dojsciami, dojazdami oraz innymi
    elementami zagospodarowania terenu (np. śmietnik). Dojscia do budynku
    mogą być z kratki eko jednak wtedy liczymy 50 % PBC. Dojazdy i miejsca
    parkigowe równiez mogą być z kratki eko jednak nie można ich nawet w
    1% wliczać do PBC. Pośrednio wynika to z przepisów choć moze niezbyt
    czytelnie. Jest jednak orzeczenie sądu w sprawie decyzji o pozwolenie
    na budowę gdzie był właśnie problem z PBC i tam jest to jednoznacznie
    wyjaśnione. Może kiedyś znajde chwilkę i przytoczę tekst choć jest go
    troche dużo.

    pozdr
    Sławek