  • 61. Data: 2021-10-03 17:37:27
    Temat: Re: Sens pompy ciepła
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 October 2021 at 10:24:18 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    and its toxic byproducts first affect the central nervous system (CNS), then the
    heart, and finally the kidneys. Ingestion of sufficient amounts can be fatal.

    transport by IATA.name: Environmentally hazardous substance, liquid, n.o.s. (Ethylene
    glycol) Reportable Quantity (RQ): 5000 lbs Marine pollutant: No Poison Inhalation
    Hazard: No Section 15Regulatory Information

    wyłączone zasilanie energia elektryczną, a monoblock napełniony wodą

    niż we Francji i mrozy zimowe, a nie lekkie ochłodzenie w stylu francuskim ?
> [...]
    > którym producent urządzenia napisał, żeby nie stosować glikolu etylenowego.
    > A Ty jesteś już przygotowany na śmierć? Wszak jest to bardziej
    > prawdopodobne niż zima, której nie bylibyśmy w stanie przetrwać.
    > Roztwór 70% glikolu propylenowego zamarza poniżej -60'C.
    >

    > Ale najciekawsze jest to, że już nawet roztwór 10% takiego glikolu,
    > którego temperatura zamarzania wynosi ok. -10'C w zupełności jest w
    > stanie zabezpieczyć instalację przed większymi mrozami, ponieważ taki
    > roztwór nie zamarza tak jak czysta woda lecz tworzy się kaszka.
    jak nie wiesz co pisać, to czytaj francuza, jak nie wiesz, on pisze po francusku,

    są 2 typy instalacji dla monoblocku, bez kotła czyli Hydro Unit i z kotłem
    I ta bez kotla jest wadliwa z definicji i tam nie wolno wprowadzać glikolu żasdnego
    bo gdy sie rozszczelni, to cały dom zasyfi i wsiąknie w stropy

    Znajomy produkował sterowniki do kolektorów solarnych, napełnianych glikolem
    i tam, gdy padł sterownik po burzy, woda, czyli glikol zaczynał sie gotować rozrywal
    instalację i zalewał strych syfiastą mazią

    On zrobił u siebie zrzut glikolu do zbiornika, aby go nie tracic i nie mieć zalanego
    strychu i stropy syfiastą mazią.

    twierdzisz, że
    jest toksyczny.

    To nie jest prawda

    Tutaj jest profil toksyczności glikolu propylenowego i warto się z nim chodź raz w
    życiu zapoznać.

    Nietoksycznośc jest taka,
    że badano 29 małp, które wdychały pary glikolu propylenowego przez 13 miesięcy
    i 13 małp zmarło lub zostały zabite podczas tego eksperymentu

    Na ludziach eksperymentów nie prowadzono.

    Jako że czlowiek wykazuje zgodność tkankową z malpami na poziomie 95%

    to oznacza, że człowiek wdychający opary, pary glikolu propylenowego, też naraża
    swoje zdrowie i życie

    ale tutaj pełny tekst do lektury do poduszki

    i żadna polska lipa, ale hamerykanska agencja CDC

    https://www.atsdr.cdc.gov/ToxProfiles/tp189.pdf

    "2.2.1.1 Death
    No studies were located regarding death in humans following inhalation exposure to
    propylene glycol. Twenty-nine monkeys were continuously exposed to propylene glycol
    vapor over a period of 13 months, at doses of 32-112 ppm (doses not further
    specified) (Robertson et al. 1947). Thirteen of the monkeys died or were killed when
    ill during the course of the experiment (Robertson et al. 1947).

    --
    \Jest powszechnie stosowany w przemyśle
    > spożywczym (tak, tak dodawany jest do żarcia, które wpierdzialasz), w
    > przemyśle kosmetycznym i w farmacji.

    Jak kto niekumaty to żre byle co i dostaje raka

    Kosmetyków nie używam, farmaceutyków nie używam, zarcia z glikolami nie żrę

    Czy glikole wywołują raka od wdychania ?????

    2.2.1.8 Cancer
    No studies were located regarding cancer effects in humans or animals after
    inhalation exposure to propylene glycol.

    Nikt niczego nie badał, czyli to syf totalny, a dzialania szkodliwe ukrywane przez
    monopol producentów

  • 62. Data: 2021-10-03 17:44:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 October 2021 at 17:37:28 UTC+2, a a wrote:
> [...]

    inhalation exposure to propylene glycol.

    > Nikt niczego nie badał, czyli to syf totalny, a dzialania szkodliwe ukrywane przez
    koń się zatruł glikolem i zmarł po 28 godzinach, uduszając się

    umierają tez szczury

    A fatal case of propylene glycol poisoning occurred in a horse given 3.8 L (7,904
    mg/kg) of propylene glycol instead of mineral oil. The horse died of respiratory
    arrest 28 hours after administration (Dorman and Haschek 1991).

    Body Weight Effects. Rats given 2,942 mg/kg propylene glycol by gavage for 10 days
    exhibited a 41% reduction in body weight,

    Szczurom podawano glicol przez 10 dni i schudły o 41% wagi ciała

    Czyli okrutny, trujący syf, którego nikt nie bada, bo monopol trzyma monopol

  • 63. Data: 2021-10-03 17:47:09
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]

    inhalation exposure to propylene glycol.

    > Nikt niczego nie badał, czyli to syf totalny, a dzialania szkodliwe ukrywane przez
    i dalej

    czym jest glikol polipropylenowy i dlaczego należy do unikać, bo zagraża życiu, bo
    jest toksyczny

    Propylene glycol toxicity is a potentially life-threatening iatrogenic complication
    that is common and preventable. It should be considered whenever a patient has an
    unexplained anion gap, unexplained metabolic acidosis, hyperosmolality, and/or
    clinical deterioration.
    Author: Kevin C. Wilson, Christine Reardon, Arthur C. Theodore, Harrison W. Farber
    Cited by: 205
    Publish Year: 2005
    Propylene glycol toxicity: a severe iatrogenic illness in ...
    pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16162774/
    pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16162774/

  • 64. Data: 2021-10-03 19:32:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-03 o 17:44, a a pisze:

    > są 2 typy instalacji dla monoblocku, bez kotła czyli Hydro Unit i z kotłem

    O jakim kotle piszesz? Żadna pompa ciepła nie potrzebuje kotła. Nie pisz bzdur.

    > Znajomy produkował sterowniki do kolektorów solarnych, napełnianych glikolem
    > i tam, gdy padł sterownik po burzy, woda, czyli glikol zaczynał sie gotować
    rozrywal instalację i zalewał strych syfiastą mazią
    W jakim celu ten rzekomy znajomy napełniał te sterowniki glikolem? ;)

    Powiadasz, że glikol zaczynał się gotować, rozrywał instalację i zalewał strych?
    Większych pierdół to jeszcze nie czytałem.
    Kolego, "kłamać to trza umić".
    Może i byłbym gotów uwierzyć w Twoje bzdurne opowieści, gdybym nigdy w życiu nie miał
    do czynienia z kolektorami.
    Każda instalacja zawierająca płyny, które zwiększają swoją objętość musi posiadać
    naczynie przeponowe oraz zawór bezpieczeństwa. W razie wzrostu ciśnienia w instalacji
    roztwór wody z glikolem zostaje wywalony zaworem bezpieczeństwa, a tych nikt o
    zdrowych zmysłach nie montuje na strychu. Pisanie, że rozrywało instalację, bo
    ciśnienie wzrosło świadczy tylko i wyłącznie o Twojej kompletniej nieznajomości
    tematu związanego z solarami i perfidnym zmyślaniu.

    > Na ludziach eksperymentów nie prowadzono.

    Są prowadzone od wielu lat. Spożywasz glikol propylenowy, nawet nie wiesz kiedy i z
    jakimi produktami.
    Poza tym czy wiesz, że zwykła, czysta woda może być toksyczna dla człowieka?
    Słyszałeś o hiponatremii? Wiesz, że osobom wykonującym ciężkie prace w wysokiej
    temperaturze nie wolno pić czystej wody, bo taka woda może ich zabić?

    > to oznacza, że człowiek wdychający opary, pary glikolu propylenowego, też naraża
    swoje zdrowie i życie

    Wiele osób już dawno nie powinno żyć w tym także i ja.
    Wiesz jak działają wytwornice dymu i jakiej substancji się w nich używa?
    Wiesz co znajduje się w składzie płynu poza substancjami zapachowymi w płynie
    papierosów elektronicznych?
    Tak, tak, to jest glikol propylenowy.

    > Jak kto niekumaty to żre byle co i dostaje raka
    >
    > Kosmetyków nie używam, farmaceutyków nie używam, zarcia z glikolami nie żrę

    Koń by się uśmiał :)

    Jak rozumiem wszystko co jesz i czego używasz, uprawiasz i hodujesz samodzielnie?
    Mydła, szamponów, pasty do zębów ze sklepu także nie używasz?

    > Czy glikole wywołują raka od wdychania ?????

    Wyobraź sobie, że nikotyna także jest toksyczna i wywołuje raka, a czy ludzie
    umierają po wypaleniu choćby nawet całej paczki papierosów?

> [...]
    >
    > Szczurom podawano glicol przez 10 dni i schudły o 41% wagi ciała
    >
    > Czyli okrutny, trujący syf, którego nikt nie bada, bo monopol trzyma monopol

    Przypomina mi się w tym momencie piosenka "Lody Bambino"

    Moja babcia chorowała, zjadła loda, wyzdrowiała.

    A mój dziadek też chorował, nie zjadł loda, wykitował.

  • 65. Data: 2021-10-03 19:37:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 października 2021 o 23:25:23 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    się do 1 st C i nie otwarl, gdy pracuje pompa

    otoczenia ok. 15-20 st C i znów zawór zamknie, znów się woda schłodzi do 1 st C i
    znów sie otworzy i będzie tak cyklował, bo to zawór termostatyczny i warto znac jego
    histerezę

    zainstalowania, to przecież to producent monoblocku powinien wyposażyć każda pompe w
    takim zawór w standardzie, gdyż to wynika z przepisów bezpieczenstwa, gdyż sprzedaje
    produkt do użytku na mrozie, outdoor, ktory będzie napelniany wodą i to producent
    musi zabezpieczyc produkt przed zdarzeniem, że coś się tam rozerwie.

    bezpieczenstwa w standardzie, w tym samym opakowaniu
    jakimś czasie opisz czy zamrażarka została rozerwana przez pękająca butelkę.
    > Nie mam zamrażarki.
    >
    > Przeprowadź ten eksperyment u siebie i opisz wyniki
    >
    > Ale wystarczy ten zawor spryskac ciekłym azotem i zobaczyć jak zadziala, czy zrzuci
    cala wode z instalacji, czy się ponownie zamknie, gdy napłynie ciepła woda z indoor i
    przy jakiej temperaturze i jak szybko i z jaką zwloką

    > Szkoda, że producent monoblocku nie zbudował zaworu bezpieczeństwa w swój produkt
    >
    > Czyli poznamy histerezę zaworu, sprawdzając pirometrem jego temperaturę, aby nie
    przemrozić za wiele poza 1 st C.

    > Problem interesujący, czy wylaczona pompa obiegowa i filtr zablokują grawitacyjny
    spływ wody z instalacji c.o. i częśc wody pozostanie w monoblocku, bo cisnienie
    grawitacyjne z instalacji c.o. będzie wyższe, a może w konoblocku jest też zawór
    zwrotny ?

    > Warto zatem sprawdzić to w praktyce.
    Jest ale rodziców i ci nie pozwolą? Nie muszę robić takiego eksperymentu bo już
    robiłem i znam efekt. Za to ty pierdolisz, w staropolskim tego słowa znaczeniu, jak
    bys był jebniety.

  • 66. Data: 2021-10-03 19:49:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewwww.

  • 67. Data: 2021-10-03 21:12:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 October 2021 at 19:49:08 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]

    patient has an unexplained anion gap, unexplained metabolic acidosis,
    hyperosmolality, and/or clinical deterioration.
    lecz się