  • 1. Data: 2010-07-04 08:55:30
    Temat: Słychać jak z góry woda w rurach kanalizacyjnych spływa
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam taki dziwny problem. Mieszkam w bloku i jestem po remoncie
    łazienki łącznie z wymianą rur kanalizacyjnych do pionu głównego bo on
    pozostał.
    Przez jakiś czas rurę fi110 miałem zaślepioną takim specjalnym
    dekielkiem, bo nie było potrzebne montować WC.
    Teraz wstawiłem WC kompakt i z odpływem połączyłem taką elastyczną
    rurą bo tak dziwnie mi fachowiec wyprofilował odpływ ze nie ma szans
    na połączenie sztywne.
    Jak miałem zaślepkę wszsytko było dobrze, tzn. nie słyszałem tak mocno
    jak z góry spływa woda.
    Teraz jest tak że najdrobniejszy spływ głównym pionem jest tak mocno
    słyszalny, że aż straszny.
    Czy można jakoś temu zaradzić? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co
    zrobić?

  • 2. Data: 2010-07-04 09:54:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    slawek7 pisze:

> [...]
    > słyszalny, że aż straszny.
    > Czy można jakoś temu zaradzić? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co

    1. izolacja akustyczna
    2. zatyczki do uszu
    3. psychoterapia ;->

  • 3. Data: 2010-07-04 11:53:52
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale ja sie serio pytam, a kolega sobie żartuje.
    Przeciez te odgłosy nie sa normalne

  • 4. Data: 2010-07-04 12:14:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Ale ja sie serio pytam, a kolega sobie żartuje.
    Przeciez te odgłosy nie sa normalne

    Przecież dobrze ci napisał. Pewnie miałeś wczesniej rury żeliwne, a teraz
    PCV. No i po wymianie poziom hałasu wzrósł. Mozna wygłuszyć hałas stosując
    na przykład styropian. Ja tak mam zrobione w kuchni i zupełnie nie słychać
    spływajacej wody.

  • 5. Data: 2010-07-04 14:03:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    slawek7 napisal:
    > Ale ja sie serio pytam, a kolega sobie żartuje.
    > Przeciez te odgłosy nie sa normalne

    Ależ on dobrze ci pisze. Część elastyczną masz ZA syfonem,
    co wnioskuję właśnie z przenoszenia odgłosów. Nie pozostaje
    ci nic innego jak:
    a) posklejanie sobie z docinanych kawałków podejścia sztywnego, albo
    b) obudowanie części giętkiej i napchanie do obudowy wełny izolacyjnej
    jako wygłuszacza.

    Trzeciego wyjścia nie ma.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-07-04 14:24:14
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    czyli hałas przenosi sie przez czesc elastyczna, czy tak?
    czesc elastyczna jest na zewnatrz, koło Wć (normale), czy to znaczy ze
    po prostu musze obłożyc czyms ta elastyczna rurę? A na kałałki takiego
    ocieplacza do rur 40 bo wiekszych w castoramie nie maja?

  • 7. Data: 2010-07-05 07:05:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Na castoramie świat się nie kończy. Można kupić normalne izolacje do rur fi
    110. Nie licz na cudowne efekty. Najlepszą przeszkodą akustyczną w przypadku
    głośny rur jest twarda przegroda, czyli obudowa + wygłuszenie.
    A może da się wykonać podejśce sztywne tylko o tym nie wiesz. W sprzedaży są
    kolana i uki fi 110 mm o kątach:
    90, 89, 67,45, 30, 22 i 15 stopni. Cuda można z tego ułożyć.
    Hardkorowo, ale najskuteczniej byłoby to elastyczne podejście oszalować i
    zalać wylewką.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-07-06 03:29:37
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Mam taki dziwny problem.> Teraz jest tak że najdrobniejszy spływ głównym
    pionem jest tak mocno
    > słyszalny, że aż straszny.
    > Czy można jakoś temu zaradzić? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co
    > zrobić?
    Ja bym probowal zdobyc troche cienkiej blachy olowianej, pociac w pasy i nia
    owinac te rure. Potem zalatwic bandaz nasycony gipsem i jak zlamana labe
    owinac nim rure na mokro. To powinno radykalnie pomoc. Na koniec pomalowac to
    gruntem i farba co by bylo pieknie i nie drogo.
    Pzdr.
    Tornad