  • 1. Data: 2010-07-03 22:39:53
    Temat: Brakujące 4 cm w kuchni...
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Witajcie,
    Mam kuchnię we wnęce, z oknem, połączoną z salonem. Przy
    projektowaniu nowych mebli kuchennych jakby się nie wyginać - brakuje
    mi 4 centymetrów pod ścianą z okienkiem.

    Blok przedwojenny, z cegły dziurawki, mury mają 60 cm + ocieplenie = 75 cm.
    Czy to nie zagrozi konstrukcji bloku jeżeli skuję warstwę tynku i
    cegieł na ścianie zewnętrznej - wokół okienka kuchennego?
    Szacunkowa powierzchnia skutej ściany - 2,80 (wysokość) na 1,80m,
    głębokość skucia - 5-6 cm, z czego 1-2 cm będzie z powrotem
    zatynkowane.

    Jakimi narzędziami najlepiej skuć te 4,5 metra kwadratowego tynku i
    cegieł?

    Dzięki za pomoc :)

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 2. Data: 2010-07-04 06:26:34
    Temat: Re: Brakujące 4 cm w kuchni...
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    jesli juz to CIĄĆ zeby nie skruszyc reszty.......... bo co z tego ze sobie
    ladnie zatynkujesz, jak pod spodem bedzie piekny popekany pajak od
    napier.....nia?

    niatomiast trzebaby sie temu dokladniej przyjrzec, sciana szczytowa to nie
    dzialowka, mozesz sobie zrobic kuku, a mozesz sobie nie zrobic kuku.......

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 3. Data: 2010-07-04 06:27:38
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    p.s. jakos mi sie nie chce wierzyc ze nie mozna przeprojektowac kuchni, zeby
    nie wyszlo ok.......

    no chyba ze robisz na klockach Ikei

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-07-04 07:00:29
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > p.s. jakos mi sie nie chce wierzyc ze nie mozna przeprojektowac kuchni, zeby
    > nie wyszlo ok.......

    hej. napewno pójdzie przerobić tą jedną lub 2 szafki nawet jeśli są
    to "klocki z ikei'
    Będzie to kosztowało mniej nerwów,pracy ,materiału i pieniędzy. aaa
    i sąsiedzi nie będą na ciedie klnąć ;)
    pomyśl nad tym wyjściem z sytuacji :)

  • 5. Data: 2010-07-04 07:30:29
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    fenzyyy wysmarował/a:

> [...]
    > to "klocki z ikei'
    > Będzie to kosztowało mniej nerwów,pracy ,materiału i pieniędzy. aaa

    No, zgadliście :) To są klocki z Ikei. Sprawa jest taka, że szerokość
    wnęki to 206 cm, od lewej do prawej (do okna) kolejno muszą stać trzy
    60-tki (lodówka, zlew, pod nim mała zmywarka, kuchenka z
    piekarnikiem). Żadnej z tych szafek nie ma jak zwęzić - lodówka i
    piekarnik w zabudowie, zmywarka kompaktowa pod zlewem też ma 60cm).

    Zostaje 206 - 180 cm = 26cm.

    Czyli mam do wyboru:
    - Wsadzić 20cm szerokości "półeczki" z Ikei (coś a`la stojak na
    wino), co mi wyjątkowo nie odpowiada, gdyż nie ma takiego w kolorze
    mojej kuchni, pozostałe 6 cm zrobić zaślepką,

    - Skuć te 4 cm i wsadzić normalną szafkę 30cm

    - Kupić szafkę 30cm i obciąć 4 cm z boku - co może być trudne, gdyż
    wybrane drzwiczki (szary Abstrakt) są monolitycznie zalaminowane, z
    lekko zaokrąglonymi krawędziami i takie przycięcie wyglądałoby
    ohydnie, zwłaszcza że byłoby widoczne bezpośrednio z salonu.

    Nowa kuchnia będzie robiona wraz z kapitalnym remontem całego
    mieszkania... Blok ma 2 piętra, mieszkam na pierwszym.

    Co radzicie?

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 6. Data: 2010-07-04 07:52:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nowa kuchnia będzie robiona wraz z kapitalnym remontem całego
    > mieszkania... Blok ma 2 piętra, mieszkam na pierwszym.

    Kuć ścianę dla mebli z ikei? Zwariowałeś :-) Poszukaj innych mebli, albo
    niech ci zrobi stolarz (tylko sie wybierz poza duże miasto za nim, bedzie
    taniej). A jak ci sie nie chce szukać to zrób ten stojak na wino :-)

    b.

  • 7. Data: 2010-07-04 08:45:32
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 4 Jul 2010 00:39:53 +0200, Tomasz Jabłczyński napisał(a):

> [...]
    > zatynkowane.
    >
    > Jakimi narzędziami najlepiej skuć te 4,5 metra kwadratowego tynku i

    Ja widzę dwa sensowne rozwiązania:
    - zamówić całą kuchnię na wymiar (prosta jest, "stolarzy-płytowców" jest
    sporo),
    - kupić kuchnię w Ikea z korpusem szafki 30 cm i skrócić go we własnym
    zakresie (bądź powierzyć jakiemuś stolarzowi czy "stolarzowi"), a
    odpowiedniego wymiaru drzwiczkę zamówić - nie będzie problemem zgranie jej
    z oryginałem.

    Gdybyś napisał z jakiego regionu jesteś, możnaby kogoś polecić.

    --
    ŁC
    Słowo "wegetarianin" pochodzi z jednego z narzeczy indiańskich i oznacza

  • 8. Data: 2010-07-04 09:48:01
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > fenzyyy wysmarował/a:
    >

    > Co radzicie?

    Idź do spółdzielni i spytaj czy dadzą pozwolenie, a następnie wybierz jedną
    z 3 opcji

    - Wsadzić 20cm szerokości "półeczki" z Ikei (coś a`la stojak na
    wino), co mi wyjątkowo nie odpowiada, gdyż nie ma takiego w kolorze
    mojej kuchni, pozostałe 6 cm zrobić zaślepką,

    LUB

[...]

    - kup meble na wymiar

  • 9. Data: 2010-07-04 10:03:14
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Tomasz Jabłczyński wysmarował/a:

    To ja spróbuję jeszcze raz, od innej strony.
    Wnęka kuchenna z jednej strony ma okno, wokół którego chciałem ogolić
    5 cm tynku i cegieł ;) - co mi generalnie jak widzę odradzacie.

    Z drugiej strony jest ściana oddzielająca kuchnię od łazienki. Ma ona
    wymiary 2,80 wysokość i 1,70 szerokość, z pojedyńczej cegły, grubość
    11 cm.

    Czy wyburzenie i przesunięcie takiej ścianki o 5cm (miejsca w
    łazience mam aż nadto) byłoby lepszym pomysłem? Odbudowałoby się ją z
    cienkich białych bloczków (nie wiem jak się nazywają...) - wisiałyby
    na nich szafki wiszące w kuchni, więc chyba płyta gipsowa odpada...

    Kuchni na wymiar nie wezmę, bo jest 2 razy droższa od Ikei, a moja
    lepsza połowa uparła się na szare fronty Faktum Abstrakt, które
    zresztą mi też się bardzo podobają :)

    Co radzicie?

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 10. Data: 2010-07-04 10:17:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    nich szafki wiszące w kuchni, więc chyba płyta gipsowa odpada...

    > Kuchni na wymiar nie wezmę, bo jest 2 razy droższa od Ikei,
    Ale uwzgledniając koszt np przesuniecia sciany to na wymiar wyjdzie taniej.

    a moja
    > lepsza połowa uparła się na szare fronty Faktum Abstrakt, które
    > zresztą mi też się bardzo podobają :)
    Pozukaj stolarza(nie salonu mebli kuchenych ty) i zrobi tobie meble z
    frontami takimi jak w ikei a powinno ceenowo wyjśc taniej.
    pootzrebujesz raptem 3 szafki wiec cena ciebie nie zabije.
    Mój stolarz który robil mi meble kuchenne liczył koszty materiału+drugie
    tyle robocizna. wyszlo min 3x taniej jak z salonu.