  • 21. Data: 2014-04-03 10:57:17
    Temat: Re: Solary dla budynku wielorodzinnego - przesadzone oszczędności?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-03 09:43, miszmasz pisze:

    > Jak widać, inwestycja w solary w moim przypadku zwróciła się po 4 latach.
    > Wyliczone wyżej kwoty i zużycie gazu zgadzają się z kwotami oraz
    > zużyciem gazu z faktur rozliczeniowych PGNiG.

    Mrek, kolejne wcielenie?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2014-04-05 22:37:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 09:55:59 UTC+2 użytkownik Saiko Kila napisał:
    > 1. w wyliczeniach zakłada się, że nasłonecznienie w skali roku to 1000
    > kWh/m^2. Jest też średnie natężenie promieniowania z podziałem na
    > miesiące, ale jest to zrobione tak, że sumuje się do tysiąca. Wydaje mi
    > i się, że wszyscy używają takiego parametru - czy on jest realny? I czy
    > ma jakieś znaczenie, bo średnia dzienna w lecie ma być wedle założeń 5,5
    > kWh/m^2. Tylko że mi w żaden sposób tak wysoka średnia nie wychodzi.

    Ja kiedyś znalazłem takie coś:

    http://www.solar-ds.c0.pl/

    ale to jest dla Wrocławia, fajnie jest to przedstawione i faktycznie
    jakby tak policzył na palcach to wychodzi ponad 1100kWh/m^2 na rok,
    a w lipcu i sierpniu wychodzi jakieś 4,8kWh/m^2/dzień.
    Pytanie ile z tego trafi do baniaka, czyli trzeba by jakoś policzyć
    sprawność :>

    L.

  • 23. Data: 2014-04-05 23:39:07
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-02 11:24, fachowiec pisze:

> [...]
    > taka gwarancja i stąd takie kreatywne wyliczenia, bo u nas słońca
    > prawie nie
    > ma a ostatnio niebo praktycznie cały czas w chmurach, nie wliczają kosztu
    > prądu pomp i kosztu obsługi i konserwacji systemu i nabierają jeleni na
    > fikcyjne oszczędności. Podobnie jest z elektrowniami wiatrowymi, pompami
    > ciepła i innymi wynalazkami, ceny są tak kosmiczne ze nie ma prawa się to
    > zwrócić, ale kreuje się fikcyjne oszczędności.
    >
    > Jeśli ocieplicie solidnie budynek to oszczędności macie gwarantowane
    > niezależnie od systemu ogrzewania, to się po prostu opłaca.

    Z Ciebie taki sam fachowiec jak z koziej d.... trąbka.
    To co piszesz to bzdury.

  • 24. Data: 2014-04-05 23:47:41
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 22:37:10 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > a w lipcu i sierpniu wychodzi jakieś 4,8kWh/m^2/dzień.
    >
    > Pytanie ile z tego trafi do baniaka, czyli trzeba by jakoś policzyć

    A po co liczyć jakieś sprawności. Są dwie drogi. Bardzo dużo metrów kwadratowych żeby
    mieć 90% pokrycia na ciepło przez cały rok. Albo mało metrów i zadowolenie się
    zyskami jakie matka natura da. Obniżenie kosztu cieplej wody o 15% to też dużo.
    Warunek jest jeden w obydwu przypadkach instalacja musi się zwrócić w maksymalnie dwa
    lata. To właściciel instalacji ma mieć zysk a nie różne cwaniaki w wyglansowanych
    lakierkach.

  • 25. Data: 2014-04-05 23:52:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 23:47:41 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    dwa lata. To właściciel instalacji ma mieć zysk a nie różne cwaniaki >w
    Ot to. Tu się z Tobą zgadzam.