  • 1. Data: 2011-10-10 20:36:52
    Temat: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Ponieważ wcześniej nie mialem gdzie magazynować, to nie zaopatrzyłem się
    na wiosne w drewno coby przeschło. Trudno.

    Efektem czego wylądowalem z kominkiem, potrzebą ogrzewania i szukam
    dostawcy drewna opałowego/kominkowego (ewentualnie brykietu).

    Na razie najtaniej wizę brykiet w castoramie (niecałe 8zł). Drewno
    opałowe jest tez chyba najtańsze (14zł za spory worek) jak na
    hipermerkety. Ale to pewnie nie jest metoda na przetrwanie zimy.

    Czy ktoś z grupowiczow ma zaufanego sprzedawce ktory ma w ofercie drewno
    w rozsądnych cenach i nie łowi go w stawie? Nie wiem ile potrzebuje i
    nie bardzo mam gdzie trzymać. Wolałbym raz-na-jakiś-czas sobie dokupić.
    Z dojazdem i może w formie wygodnej w rozladunku i przechowaniu (worki?).

    Miejsce rozladunku to Czeladź, więc szukam kogoś ze Śląska lub Zagłebia.

    Jak na razie mam dwie wpadki na szczęscie bez konsekwencji finansowych -
    drewno mokre że aż kapie albo świeżo cięte. Szukam więc kogoś z polecenia.

    Chwilowo okoliczna gazownia wesoło sobie okreslila termin podpięcia gazu
    na 12 miesięcy (rura to grubo ponad 0.5 metra od przyłacza co wiele
    tłumaczy) więc możliwe że będę grzał caly czas :/

  • 2. Data: 2011-10-10 21:27:56
    Temat: Re: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 22:36, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Efektem czego wylądowalem z kominkiem, potrzebą ogrzewania i szukam
    > dostawcy drewna opałowego/kominkowego (ewentualnie brykietu).

    Zapomnij o drewnie - kazdy bedzie mial swieze i mokre. W marketach
    szczapki sa w horrendalnych cenach!

    Dzwon do fabryki Classena w Rybniku - kiedys sprzedawali dosc tanio
    brykiet. Jak nie to szukaj brykietu na allegro - jeden gosc spod
    Gliwic jak pamietam mial dosc sensowne cenowo brykiety (tj w okolicy
    500-700 pln / tone).

    Drewnem mokrym totalnie sobie odpusc palenie - szkoda kominka, komina
    i nerwow. Takie drewno ciezko rozpalic, ciezko utrzymac zar, a daje
    ciepla tyle co nic!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-10 21:29:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 22:36, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    http://allegro.pl/brykiet-opalowy-brykiety-walec-1-t
    ona-530zl-slask-i1855784027.html

    Taka cena to naprawde okazja :) Nic lepszego nie znajdziesz :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-10-11 07:29:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a ja przy okazji zapodam namiar na swoją okolicę... czyli
    podlaskie...:-)
    w Czarnej Białostockiej brykiet w zeszłym roku po 350 PLN, teraz
    pewnie ciut drożej, a drewno w Wasilkowie po 180 sucha brzoza, no i
    (właśnie zakupiłem do testowania) zrzyny z brzozy, olchy, jesionu, i
    niestety trochę iglastego, taki mix pocięty w wygodne kawałki, po 100
    pln

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-10-11 07:30:56
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    http://allegro.pl/brykiet-opalowy-brykiety-walec-1-t
    ona-530zl-slask-i1855784027.html

    Taka cena to naprawde okazja :) Nic lepszego nie znajdziesz :)
    pozdr.

    Jeżeli grzejesz drewnem cały dom to potrzebujesz sporo.
    Mam gościa w Bieszczadach, który produkuje drewno kominkowe, ponieważ on
    magazynuje drewno w ilościach 200-300 m.sześć.,
    to ma suche - sezonuje 6-8 miesięcy. Wszystko połupane, zapaletowane. Cena
    jest bardzo atrakcyjna, a transpoert 20-25 palet (na palecie metr
    przestrzenny)
    nie jest kosmiczny. Może warto rozważyć...
    pozdr.
    gr

  • 6. Data: 2011-10-11 07:36:46
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > na 12 miesięcy (rura to grubo ponad 0.5 metra od przyłacza co wiele
    > tłumaczy) więc możliwe że będę grzał caly czas :/

    Sprawdzę w domu po poludniu to Ci jutro napisze. Tez jestem z Czeladzi, więc
    coś lokalnego Ci polecę.

    pozdr
    p.

  • 7. Data: 2011-10-11 08:03:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 22:36, Sebastian Biały pisze:

    > Na razie najtaniej wizę brykiet w castoramie (niecałe 8zł). Drewno

    Jaki brykiet i w jakiej ilości?

    Bo ja np. w zeszłą zimę kupowałem 25-kilogramowe worki brykietów z węgla
    brunatnego (powinien się do kominka nadawać) po 19zł (była możliwość
    sporej zniżki przy zakupie całej palety).

  • 8. Data: 2011-10-11 08:37:55
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Bo ja np. w zeszłą zimę kupowałem 25-kilogramowe worki brykietów z węgla
    > brunatnego (powinien się do kominka nadawać) po 19zł (była możliwość
    > sporej zniżki przy zakupie całej palety).
    W lubuskiem kupowalem tone za 700 zl.
    Rozchodzi sie w ciagu kilku godzin.

    Ciekawostka: brykiet pochodzi z niemiec. Wytwarzany jest z wegla
    brunatnego z Bogatini.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2011-10-11 10:26:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 09:30, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    > Je eli grzejesz drewnem ca y dom to potrzebujesz sporo.
    > Mam go cia w Bieszczadach, kt ry produkuje drewno kominkowe, poniewa on
    > magazynuje drewno w ilo ciach 200-300 m.sze .,
    > to ma suche - sezonuje 6-8 miesi cy. Wszystko po upane, zapaletowane. Cena

    Co to jest 200-300m3 ? Jak ktos grzeje kominkiem / piecem to
    potrzebuje z 10-15m3, przyjedzie 15 ludzi i po zapasach ;) 6-8
    miesiecy to zadne sezonowanie - najlepiej jakby lezalo conajmniej 24m-
    ce. Po 6-8m-cach to drewno jest dalej mokre. Chyba ze ma jakas
    specjalna suszarnie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-10-11 10:28:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 10:37, Marek <m...@g...pl> wrote:

    > W lubuskiem kupowalem tone za 700 zl.
    > Rozchodzi sie w ciagu kilku godzin.
    >
    > Ciekawostka: brykiet pochodzi z niemiec. Wytwarzany jest z wegla
    > brunatnego z Bogatini.

    Nadaje sie do kominka ale to straszny syf. Brudzi sie wszystko
    dookola. Te brykiety ktore wkleilem z prasowanego drewna maja podobna
    wartosc kaloryczna a sa czyste i tansze. U mnie mozna jeszcze kupic
    ten brykiet w wersji "polamany" w normalnych big-bagach za
    paredziesiat zlotych na tonie tansze (ot czesc jest polamanych np na
    pol :) Kupilem kiedys jeden woreczek (maly - 50kg chyba) na testy jak
    jeszcze budowa trwala i ocieplenia nigdzie nie bylo i wiecej tego nie
    kupie - kruszy sie i zostawia czarny syf. Jak to wegiel :)
    pozdr.

    --
    Adam