  • 1. Data: 2011-10-11 08:47:31
    Temat: Pozbycie sie wody z rury...
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Mam pomiedzy 2 budynkami przeciagnieta rure wodna hdpe (fi ~4 cm,
    niebieska). Rura jest nieuzywana, ale zalega w niej woda.

    Czy mozecie podpowiedziec jak pozbyc sie z niej wody (musze tam wdmuchac
    pilota i przeciagnac swiatlowod).

    Na chwile obecna jedyny pomysl jaki mam, to zapiecie z jednej strony
    kompresora i odkrecenie do oporu zaworu i wydmuchanie wody.

    Ale moze sa jakies inne, latwiejsze opcje?

    --
    Z wyrazami szacunku,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004
    www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 2. Data: 2011-10-11 09:19:24
    Temat: Re: Pozbycie sie wody z rury...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 10:47, Mikolaj Jopczynski, Tychy Online pisze:

    > Czy mozecie podpowiedziec jak pozbyc sie z niej wody (musze tam wdmuchac
    > pilota i przeciagnac swiatlowod).

    Zasadniczo światłowodowi woda to zwisa i powiewa...

    > Na chwile obecna jedyny pomysl jaki mam, to zapiecie z jednej strony
    > kompresora i odkrecenie do oporu zaworu i wydmuchanie wody.

    Z takim kalibrem rury to zwykłym kompresorem nie przedmuchasz.
    Przynajmniej niezbyt szybko.

    To już lepiej wepchnąć jakiś wężyk i odessać.

    Jakby była metalowa, to mógłbyś dolać odpowiednio spirytusu i podpalić ;)

  • 3. Data: 2011-10-11 09:19:33
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości news:j70vr7$aho$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > kompresora i odkrecenie do oporu zaworu i wydmuchanie wody.
    >
    > Ale moze sa jakies inne, latwiejsze opcje?

    A może przeciągnąć kilka razy przez rurę jakąś szmatę ;) ?
    Wszystko zależy ile tej wody tam jest i jaka długa ta rura.

    Gejzero

  • 4. Data: 2011-10-11 10:40:19
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-11 11:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Zasadniczo światłowodowi woda to zwisa i powiewa...

    > Z takim kalibrem rury to zwykłym kompresorem nie przedmuchasz.
    > Przynajmniej niezbyt szybko.
    >
    > To już lepiej wepchnąć jakiś wężyk i odessać.

    Problem w tym, ze sa kolanka, wiec jest niewielka szansa na to, ze dotre
    tam wezykiem - bo najpewniej dotre do konca pionowego rury i dupa...

    > Jakby była metalowa, to mógłbyś dolać odpowiednio spirytusu i podpalić ;)

    Heh :)
    A z ciekawosci - dolewam spirolu podpalam i co sie dzieje?

  • 5. Data: 2011-10-11 10:48:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 10:47, "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online"
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > niebieska). Rura jest nieuzywana, ale zalega w niej woda.
    >
    > Czy mozecie podpowiedziec jak pozbyc sie z niej wody (musze tam wdmuchac

    Pozyczyc minimalnie wiekszy kompresor o odpowiedniej wydajnosci. Lawa
    jak zwykle panikuje :) Fi 4cm to pole 0,001256m2 czyli jak masz tej
    rury np. 100mb
    to miesci sie tam 125l wody. Pierwszy lepszy allegrowy kompresor:

    http://allegro.pl/pompa-sprezarka-kompresor-k-550-i1
    844898672.html

    Daje wydajnosc 380l/min czyli powinienes to w parenascie sekund
    przepchac.Bo rozumiem ze nie musisz miec tam wilgotnosci 0% tylko
    swobodny "przedmuch" zeby pilota zassac :) To IMHO powinno wystarczyc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-10-11 10:50:00
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > kompresora i odkrecenie do oporu zaworu i wydmuchanie wody.
    >
    > Ale moze sa jakies inne, latwiejsze opcje?

    nie ma, kompresor taki z zasobnikiem i porządnym pierdnięciem usunie dużo,
    ale w najnizszych miejscach woda i tak zostanie. Teoretycznie mógłbyś dalej
    puszczec powietrze i starac sie ją wysuszyć ale słabo widze pracujacy
    tydzien kompresor :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-10-11 11:05:43
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-10-11 12:50, Budy pisze:
    > U?ytkownik "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online"<m...@g...com>
    > napisa? w wiadomo?ci news:j70vr7$aho$1@inews.gazeta.pl...

    > nie ma, kompresor taki z zasobnikiem i porz?dnym pierdni?ciem usunie du?o,
    > ale w najnizszych miejscach woda i tak zostanie. Teoretycznie m?g?by? dalej
    > puszczec powietrze i starac sie j? wysuszy? ale s?abo widze pracujacy
    > tydzien kompresor :-)

    Tak sobie teoretyzuję, ale może kilkakrotne przepchnięcie kompresorem
    kulki z gąbki rozwiązałoby problem?
    Albo gąbka na sznurku?

    Marek

  • 8. Data: 2011-10-11 11:12:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:40, Mikolaj Jopczynski, Tychy Online pisze:

    > Heh :)
    > A z ciekawosci - dolewam spirolu podpalam i co sie dzieje?

    Spirytus miesza się z wodą, nieco się rozcieńcza, ale nadal się pali (do
    pewnego poziomu).

    Płonąc "zabiera" ze sobą w atmosferę i tę wodę.

  • 9. Data: 2011-10-11 14:26:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Mam pomiedzy 2 budynkami przeciagnieta rure wodna hdpe (fi ~4 cm,
    > niebieska). Rura jest nieuzywana, ale zalega w niej woda.
    w lini prostej czy ma kolanka?
> [...]
    > kompresora i odkrecenie do oporu zaworu i wydmuchanie wody.
    >
    > Ale moze sa jakies inne, latwiejsze opcje?

    zamiast kompresora użyj starego odkurzacza. Dmuchając albo zasysając

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-10-11 14:29:53
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-11 16:26, ToMasz pisze:

    > w lini prostej czy ma kolanka?

    > zamiast kompresora użyj starego odkurzacza. Dmuchając albo zasysając
    >
    > ToMasz

    Stary odkurzacz jak to ktos obliczyl na 120 kg wody?:)