  • 1. Data: 2021-12-12 22:19:56
    Temat: Sterownik lampek choinkowych jak fo usunac..
    Od: uciu <a...@g...com>

    Panowie, potrzebna pomoc bo nie chce mi sie rozbierwc calej choinki...
    Dzis ubrana przez rodzine, lampki (nowe) świeciły 30min i sie wylaczyly...
    Sterownik wyglada tak:
    https://ibb.co/N1ZjNqw
    Przypuszczam ze to w nim cos poszlo.
    Jak to zmodyfikować by go pominac?
    Do lampek idzie 5kabli plus zasilanie z sieci.

    Dzieki;-)

  • 2. Data: 2021-12-12 22:51:07
    Temat: Re: Sterownik lampek choinkowych jak fo usunac..
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 12.12.2021 o 22:19, uciu pisze:
> [...]
    > Przypuszczam ze to w nim cos poszlo.
    > Jak to zmodyfikować by go pominac?
    > Do lampek idzie 5kabli plus zasilanie z sieci.

    ot zagadka...

    IC to sterownik, ale widzę bierze info przez R2 o fazie i pewnie na jej
    podstawie steruje włączaniem Q1 i Q2 w odpowiedniej fazie aby odpowiedni
    segment się włączył. Stąd AC też do lampek.
    No więc ciężko coś podpowiedzieć nie wiedząc jak są te segmenty lampek
    wpięte. Jakby był tylko (+) i Li i L2 to zwarłbym L1 i L2 z minusem
    mostka prostowniczego. A tak to kombinacji trochę jest.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-12-12 22:53:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.12.2021 o 22:19, uciu pisze:

    > Sterownik wyglada tak:
    > https://ibb.co/N1ZjNqw
    > Przypuszczam ze to w nim cos poszlo.
    > Jak to zmodyfikować by go pominac?

    Zewrzyj razem 'L1' 'L2' i '+'
    lub w drugiej wersji
    jedno 'AC' i '+', a drugie 'AC' z 'L1' i 'L2'

    Albo coś jebnie, albo zadziała.
    :D

  • 4. Data: 2021-12-12 23:09:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 12 December 2021 at 22:19:58 UTC+1, uciu wrote:
> [...]
    > Przypuszczam ze to w nim cos poszlo.
    > Jak to zmodyfikować by go pominac?
    > Do lampek idzie 5kabli plus zasilanie z sieci.

    Mój znajomy z Australii jest najlepszym elektronikiem po doktoracie
    i on by to zrobił tak

    Podany jest symbol kontrolera
    i wystarczy go znaleźć i pobrać kartę katalogową ze specyfikacją i problem rozwiązany

    On, po tej nazwie kodowej znajduje producenta i rodzaj kontrolera

    Ma dostęp do katalogów branżowych z całego świata
    bo sama góglarka może nie wystarczyć

    Na obudowie kontrolera, w opakowaniu lampek, będzie podany typ, producent, importer

  • 5. Data: 2021-12-12 23:14:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2021 o 22:53, nadir pisze:

    > Zewrzyj razem 'L1' 'L2' i '+'
    > lub w drugiej wersji
    > jedno 'AC' i '+', a drugie 'AC' z 'L1' i 'L2'
    >
    > Albo coś jebnie, albo zadziała.
    > :D

    Jebnie. Jeśli już to zwierać należy "-" z L1 i L2

    Jesli jebnął scalak to te tranzystory nie działajo i nie ma minusa na L1
    i L2 :) Plus jest wspólny dla tych lampek.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 6. Data: 2021-12-12 23:18:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2021 23:09, a a wrote:
    > Podany jest symbol kontrolera
    > i wystarczy go znaleźć i pobrać kartę katalogową ze specyfikacją i problem
    rozwiązany

    Twój kolega musi być niepoprawnym optymistą. Widocznie świeżo po doktoracie.

  • 7. Data: 2021-12-12 23:24:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir radzi (niezbyt roztropnie):

    > Zewrzyj razem 'L1' 'L2' i '+'
    > lub w drugiej wersji
    > jedno 'AC' i '+', a drugie 'AC' z 'L1' i 'L2'
    >
    > Albo coś jebnie, albo zadziała.

    ...a wtedy prąć^Hd lampki strzeli, choinki nie będzie.

    To nie (tylko) sterownik, ale też prostownik i zasilacz impulsowy
    (zgaduję, że w prawym dolnym rogu po drugiej stronie płytki jest
    jakiś dławik). Jak świeciło i przestało, to znaczy, że sie zepsuło.
    Nie ma rady, lepiej poszukać innego zasilacza i podłączyć wprost
    pod (+) i zwarte (L1) i (L2). Tylko cczort wie, jakie napięcie.
    Ale raczej nie 230V wprost z sieci, jakby to było przy skorzystaniu
    z poprzedniej rady.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2021-12-12 23:33:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.12.2021 o 23:14, LordBluzg(R) pisze:

    > Jebnie. Jeśli już to zwierać należy "-" z L1 i L2

    Pod warunkiem, że jest minus. Jak jebnął mostek, to tam różnie może być.

    > Jesli jebnął scalak to te tranzystory nie działajo i nie ma minusa na L1
    > i L2 :) Plus jest wspólny dla tych lampek.

    Ja zakładam całkowite wywalenie tej płytki, wtedy wersja numer dwa.

  • 9. Data: 2021-12-12 23:38:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > ...a wtedy prąć^Hd lampki strzeli, choinki nie będzie.

    Już je strzelił, gorzej nie będzie.

    > Ale raczej nie 230V wprost z sieci, jakby to było przy skorzystaniu
    > z poprzedniej rady.

    Mnie się wydaje, że tam po 'AC' 230V wprost na lampki leci.

  • 10. Data: 2021-12-12 23:47:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Już je strzelił, gorzej nie będzie.

    Raczyej strzelił zasilacz, lampki prawdopodobnie oszczędził.

    > Mnie się wydaje, że tam po 'AC' 230V wprost na lampki leci.

    To na pewno nie -- AC leci do mostka prostowniczego. Potem napiecie
    obniża jakieś cóś impulsowe -- ale to tylko moje przypuszczenie, bo
    cholera wie, co Chińczyk wymyślił. Ja bym zaczął od próby zasilenia
    tego jakimś niskim napięciem (między + a L). a jeśli już coś zwierać,
    zakładając, że tam jest wiele diod połaczonych w szereg, to wystarczy
    minus mostka z L1 i L2. Ale wtedy faktycznie może strzelić, lojalnie
    uprzedzam.

    --
    Jarek