  • 1. Data: 2009-09-18 08:02:47
    Temat: Styrodur
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy styrodur jest odporny na niszczące działania ze strony
    różnych gryzoni i owadów oraz robali? Jeśli nie, to czym najlepiej go
    zabezpieczać?
    Czy dobrze zachowuje się przysypany ziemią? - izolacja termiczna
    fundamentów.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-09-18 09:41:05
    Temat: Re: Styrodur
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik robercik-us napisał:
> [...]
    > zabezpieczać?
    > Czy dobrze zachowuje się przysypany ziemią? - izolacja termiczna

    Gryzonie zeżrą i beton, reszta jest ok. Mam styrodur i jakoś wytrzymuje,
    nie rób tylko takiej głupoty jak moi budowlańcy i nie dawaj żadnej folii
    kubełkowej.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-09-18 09:50:06
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Gryzonie zeżrą i beton, reszta jest ok. Mam styrodur i jakoś wytrzymuje,
    > nie rób tylko takiej głupoty jak moi budowlańcy i nie dawaj żadnej folii
    > kubełkowej.

    jestem na podobnym etapie a raczej tuz przed, tyle że hydromax zamiast
    styroduru. Czemu folia kubełkowa nie? Wszyscy mówią ,że raczej tak. Chętnie
    posłucham alternatywnej opinii

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 4. Data: 2009-09-18 10:25:32
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik mirek napisał:

    > jestem na podobnym etapie a raczej tuz przed, tyle że hydromax zamiast
    > styroduru. Czemu folia kubełkowa nie? Wszyscy mówią ,że raczej tak. Chętnie
    > posłucham alternatywnej opinii

    Mnie budowa cofnęła w rozwoju, dlatego też przypominałem sobie pytania
    po co i dlaczego, i w o każdą pierdołę, której nie wiem, nie rozumiem,
    ew. budowlaniec chce mi coś wcisnąć zawszę pytam.

    Zapytaj ich dlaczego sądzą, że należy dać folię kubełkową, co to da ? wg
    producentów styrodur jest twardy i wodoodporny, czyli w sumie nie trzeba
    go chronić, a jeśli już to nie tak jak wełnę, czy styropian.
    Jak masz kiepskie warunki gruntowe, to przestrzeń między folią kubełkową
    a ścianą będzie idealna, by gromadziła się tam woda.
    Po drugie, zastanawiałeś się jak wykończysz tą folię nad gruntem ?
    Jeśli już coś musisz dać to daj zwykłą czarną budowlaną folię.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2009-09-18 10:53:46
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > producentów styrodur jest twardy i wodoodporny, czyli w sumie nie trzeba
    > go chronić, a jeśli już to nie tak jak wełnę, czy styropian.

    Chodzi raczej o ochrone przed wrastającyumi korzeniami, kretami, mrówkami
    etc.

  • 6. Data: 2009-09-18 14:05:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > ścianą będzie idealna, by gromadziła się tam woda.
    > Po drugie, zastanawiałeś się jak wykończysz tą folię nad gruntem ?

    Folia kubełkowa ma zabezpieczać ocieplenie przed uszkodzeniami mechanicznymi
    (rośliny, gryzonie).
    Te wypustki w foli są właśnie po to aby woda (jeśli się pojawi) mogła sobie
    spokojnie wsiąknąć w podłoże.

    Pzdr
    TG

  • 7. Data: 2009-09-18 14:16:35
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > mechanicznymi (rośliny, gryzonie).
    > Te wypustki w foli są właśnie po to aby woda (jeśli się pojawi) mogła

    Jak najbardziej racja, jednakże pytanie brzmi:
    a:)jakąż to przeszkodą dla gryzoni jest folia kubełkowa w porównaniu do
    zwykłej grubej folii budowlanej,
    b) skąd woda ma się wziąć między styro a folią zwykłą, jeśli ściśle do
    siebie przylegają.
    c:) jak ładnie to wykończyć, połączyć z ociepleniem ściany, by nic
    właśnie między te kubełki a styro nie wpadało ?
    d:) czy jeśli stosujemy folię kubełkową warto wydawać pieniądze na
    styrodur, a nie wystarczy zwykły posadzkowy styropian ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 8. Data: 2009-09-18 16:28:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > d:) czy jeśli stosujemy folię kubełkową warto wydawać pieniądze na
    > styrodur, a nie wystarczy zwykły posadzkowy styropian ?

    e) o ile jest piwnica.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-09-18 18:25:51
    Od: M <M...@w...pl>

    rrr. pisze:

    > c:) jak ładnie to wykończyć, połączyć z ociepleniem ściany, by nic
    > właśnie między te kubełki a styro nie wpadało ?

    Np. na zewnątrz foli XPS 2cm pokryty siatką i klejem (na to możesz dać
    co chcesz np. tynk mozaikowy), kapinos pod ociepleniem ściany. Wychodzi
    z tego cofnięty cokół.

    M.

  • 10. Data: 2009-09-18 18:54:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Wrz, 16:16, "rrr." <d...@w...or> wrote:

    > Jak najbardziej racja, jednakże pytanie brzmi:
    > a:)jakąż to przeszkodą dla gryzoni jest folia kubełkowa w porównaniu do
    > zwykłej grubej folii budowlanej,

    porównaj grubości obu. Będziesz wtedy wiedział.
    ;-)

    > b) skąd woda ma się wziąć między styro a folią zwykłą, jeśli ściśle do
    > siebie przylegają.

    z opadów?
    ;-)

    > d:) czy jeśli stosujemy folię kubełkową warto wydawać pieniądze na
    > styrodur, a nie wystarczy zwykły posadzkowy styropian ?

    Co ma piernik do wiatraka?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.