  • 1. Data: 2009-09-17 17:48:33
    Temat: ogrodzenie - prawo
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Witam
    W/G moich informacji zeby postawic plot od strony drogi gminnej musze to
    zglosic w gminie - OK
    z pozostałych trzech stron mam sąsiadów i tutaj w gminie poinformowano
    mnie że należy ze wspomnianymi sąsiadami podpisać umowę - i tu pytanie
    jak ona powinna wygladac ??? jak to załatwic zgodnie z prawem ale zeby
    było po mojemu ???:):):)

    Pozdrawiam
    Mayky

  • 2. Data: 2009-09-17 18:18:10
    Temat: Re: ogrodzenie - prawo
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie że należy ze wspomnianymi sąsiadami podpisać umowę - i tu pytanie
    > jak ona powinna wygladac ??? jak to załatwic zgodnie z prawem ale zeby

    Sranie w banie według mnie ogrodzenie terenu jest moim świętym prawem, i z
    tego co wiem sąsiad nie może zabronić mi grodzenia terenu.
    Z drogą gminą może to i prawda, bo chodzi o pas drogowy - różnie sobie
    drogowcy ten pas liczą, jak się postawi w pasie drogowym ogrodzenie to mogą
    być problemy.

    MS

  • 3. Data: 2009-09-17 19:01:09
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Z drogą gminą może to i prawda, bo chodzi o pas drogowy - różnie sobie
    > drogowcy ten pas liczą, jak się postawi w pasie drogowym ogrodzenie to

    Z tego co ja wiem, to z sąsiadami musisz dogadać się (ale nie wiem czy
    podpisać umowę) wówczas, jeśli chcesz postawić ogrodzenie dokładnie w
    granicy działki. Jeśli nie przekroczysz ogrodzeniem granicy i cała "grubość
    ogrodzenia stanie "na Twoim" to nie ma kłopotu i możesz to robić bez pytania
    sąsiada o zgodę (ale zgłoszenie do gminy jest potrzebne).
    jeśli chodzi o ogrodzenie przylegające do drogi, to faktycznie, warto
    sprawdzić jak określono ten temat w planie zagospodarowania. Możliwe, że
    planowane jest prowadzenie w pasie drogowym jakiś instalacji i przyjdzie
    majster i każe Ci ogrodzenie rozbierac bo nie będa mogłi wejśc z maszynami a
    to może być mało śmieszne.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-09-17 19:06:32
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "grubość ogrodzenia stanie "na Twoim" to nie ma kłopotu i możesz to robić
    > bez pytania sąsiada o zgodę (ale zgłoszenie do gminy jest potrzebne).

    nie jest
    jest potrzebne tylko jesli stawiasz ogrodzenie od strony drogi gminnej

    Pozdrawiam
    Tim

  • 5. Data: 2009-09-17 19:25:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAYKY pisze:

    > z pozostałych trzech stron mam sąsiadów i tutaj w gminie poinformowano
    > mnie że należy ze wspomnianymi sąsiadami podpisać umowę - i tu pytanie

    ROTFL

    Uzgodnienia z sąsiadami są konieczne tylko w przypadku grodzenia "w
    granicy". I gminie nic do tego - najwyżej jak się potem z sąsiadem
    pokłócisz, co nie będzie wiadomo, co uzgodniliście, jak się dogadaliście ;)

    Zresztą zwyczajowo to wygląda tak, że jak ktoś grodzi z własnej
    inicjatywy, to może sobie stawiać w granicy, ale buli sam za wszystko.

    Przynajmniej w cywilizowanej okolicy tak to wygląda ;)

  • 6. Data: 2009-09-17 20:10:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Andrzej Lawa"napisał:
    > Zresztą zwyczajowo to wygląda tak, że jak ktoś grodzi z własnej
    > inicjatywy, to może sobie stawiać w granicy, ale buli sam za wszystko.
    > Przynajmniej w cywilizowanej okolicy tak to wygląda ;)

    zwyczajowo to właśnie trzeba sie dogadać, bo co zrobisz jak postawisz w
    granicy a sąsiatd też będzie chciał postawić swój płot?:O)

  • 7. Data: 2009-09-18 08:17:16
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    MAYKY pisze:
> [...]
    > mnie że należy ze wspomnianymi sąsiadami podpisać umowę - i tu pytanie
    > jak ona powinna wygladac ??? jak to załatwic zgodnie z prawem ale zeby

    jak zwykle w polsce

    NADGROLIWOŚĆ JEST GORSZA OD FASZYZMU !!!

    Jak słyszysz takie bzdety to niech ci powiedzą na podstawie jakiej
    ustawy, i niech nie mówią na podstawie KPA ;)
    konktetnie paragraf

    co do płotu

    1. dogadujesz sie z sąsiadem i na spółe robicie płot w granicy
    2. nie interesuje cie sąsiad, robisze se swoj plot i tylko pilnujesz
    zeby nie wystawal na teren sąsiada
    3. są specjalne warunki dla płotów powyżej 2,5m i zakończonych
    niebezpiecznymi elementami, szkło, drut kolczasty, ale chyba tego nie
    bedziesz robic?

    mcihal

  • 8. Data: 2009-09-18 08:23:25
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > 1. dogadujesz sie z sąsiadem i na spółe robicie płot w granicy

    oni tam maja pole wiec odpada :)

    > 2. nie interesuje cie sąsiad, robisze se swoj plot i tylko pilnujesz
    > zeby nie wystawal na teren sąsiada

    OK

    > 3. są specjalne warunki dla płotów powyżej 2,5m i zakończonych
    > niebezpiecznymi elementami, szkło, drut kolczasty, ale chyba tego nie
    > bedziesz robic?

    gdzie tam
    siatka 1,5 m

    Mayky

  • 9. Data: 2009-09-18 09:26:04
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > 1. dogadujesz sie z sąsiadem i na spółe robicie płot w granicy
    > 2. nie interesuje cie sąsiad, robisze se swoj plot i tylko pilnujesz zeby
    > nie wystawal na teren sąsiada

    4. Dogadujesz sięz sąsiadem, stawiasz płot w granicy, i bulisz za wszystko
    sam :))) - moja opcja

    MA

  • 10. Data: 2009-09-18 12:50:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Papa Smerf pisze:

    > zwyczajowo to właśnie trzeba sie dogadać, bo co zrobisz jak postawisz w
    > granicy a sąsiatd też będzie chciał postawić swój płot?:O)

    Może uściślę: chodziło mi i sytuację, w której sąsiedzi pojawiają się
    sukcesywnie i np. ktoś się już pobudował, a sąsiad obok jeszcze nie
    zdążył się nawet pojawić.