  • 1. Data: 2009-09-17 12:22:49
    Temat: solary - pytanie
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    czy wszelkiego rodzaju panele solarne (płaskie, próżniowe i inne) są odporne
    na działanie słońca podczas gdy nie pracują, to znaczy gdy nie jest z nich
    odbierane ciepło (awaria prądu, nałądowanie akumulatora ciepła, wyjazd
    właściciela na wczasy i wyłączenie wszystkich instalacji)

    domyślam się że temperatura paneli w takich wypadkach może sięgnąć kilkaset
    stopni, wiec czy konstrukcje paneli są na to odporne, nie zniszczą pokrycia
    dachu, albo jak taki tryb pracy wpływa na ich żywotność?
    ktoś coś wie w tej materii?:O)

  • 2. Data: 2009-09-17 16:37:26
    Temat: Re: solary - pytanie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h8tkss$35a$3@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > kilkaset stopni, wiec czy konstrukcje paneli są na to odporne, nie
    > zniszczą pokrycia dachu, albo jak taki tryb pracy wpływa na ich żywotność?

    Tak, jak wyjezdzasz na dluzej niz weekend, musisz zdemontowac solary i
    schowac w ciemne suche miejsce.

  • 3. Data: 2009-09-17 18:35:22
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Ghost" napisał:
    > Tak, jak wyjezdzasz na dluzej niz weekend, musisz zdemontowac solary i
    > schowac w ciemne suche miejsce.

    poważnie?!:O)
    wiesz, nie zawsze może chodzić o wyjazd, może byc jakaś awaria prądu, i
    pompki przestana chodzić, albo zbiornik akumulacyjny sie nagrzeje i wygotuje
    się w nim woda, bo jeśli tak to wystarczy prosta awaria w czasie słonecznego
    dzionka i po solarach, jak nie po domku!:O(

  • 4. Data: 2009-09-17 18:56:33
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    > Tak, jak wyjezdzasz na dluzej niz weekend, musisz zdemontowac solary i
    > schowac w ciemne suche miejsce.

    Nie szkoda Ci czasu na pisanie bez sensu?
    Chłop zadał pytanie. Jeśli uważasz, że głupie - nie odzywaj się i już.
    Ja tam chętnie poczytam, co mądrzy w tym temacie ludzie mają do powiedzenia.
    Pozdrawiam wszystkich
    Marek

  • 5. Data: 2009-09-17 18:57:34
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 17 Wrz, 14:22, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:
> [...]
    > stopni, wiec czy konstrukcje paneli są na to odporne, nie zniszczą pokrycia
    > dachu, albo jak taki tryb pracy wpływa na ich żywotność?

    Niby są odporne ale...
    Producenci deklarują temperaturę stagnacji solarów (tzn gdy
    maksymalnie świeci słońce a ciepło nie jest odbierane np. brak prądu)
    na 250 C dla próżniowych i ok 230 C dla płaskich (mało w to wierzę).
    Nie sądzę też ażeby te temperatury wpływały na zwiększenie trwałości.
    Natomiast wystarczy popatrzyć na temperatury wrzenia płynów solarnych
    są o ile pamiętam poniżej 200 C. Czyli w takich przypadkach para
    idzie w zawór bezpieczeństwa i trzeba to potem uzupełniać (koszty).
    Poprzednia generacja solarów z powłokami z czarnego chromu może była
    mniej sprawna o 5 % ale dużo bardziej doskonała pod tym względem.

  • 6. Data: 2009-09-17 19:03:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie szkoda Ci czasu na pisanie bez sensu?

    A Tobie?

    BTW uwazaj na zylke

  • 7. Data: 2009-09-17 19:11:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > są o ile pamiętam poniżej 200 C. Czyli w takich przypadkach para
    > idzie w zawór bezpieczeństwa i trzeba to potem uzupełniać (koszty).

    A czemu w zawor bezpieczenstwa? To stosunkowo maly uklad, a naczynie
    wzbiorcze duze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-17 19:14:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tak, jak wyjezdzasz na dluzej niz weekend, musisz zdemontowac solary i
    > schowac w ciemne suche miejsce.

    Hehe, temat nie jest mi obcy, ale szkoda moje klawiatury na pisanie bo zdaje
    sie ze mam u watkotworcy plonka za proste pytanie czy czasem nie byl
    gargamelem. :-) Skoro tego nie przeczyta, to po co sie meczyc?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-09-17 20:02:40
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "robertr" napisał:
    > Niby są odporne ale...

    niby na niby?:O)

    >Producenci deklarują temperaturę stagnacji solarów (tzn gdy
    >maksymalnie świeci słońce a ciepło nie jest odbierane np. brak prądu)
    >na 250 C dla próżniowych i ok 230 C dla płaskich (mało w to wierzę).

    nie wiem jakie ona tam temperatury są w stanie osiągnąć, ale dla takiego
    próżniowego to co miało by tą temperaturę stabilizować do tych 260stopni w
    takich warynkach?:O)

    > Natomiast wystarczy popatrzyć na temperatury wrzenia płynów solarnych
    > są o ile pamiętam poniżej 200 C. Czyli w takich przypadkach para
    > idzie w zawór bezpieczeństwa i trzeba to potem uzupełniać (koszty).

    ja bym się tego wyparowania płynów nie obawiał, uzupełnienie to nie są aż
    takie koszta, mnie zastanawia czy po wyparowaniu tych płynów temperatura nie
    uszkodzi kolektorów, albo co gorsza nie spali chałupy?:O(

    > Poprzednia generacja solarów z powłokami z czarnego chromu może była
    > mniej sprawna o 5 % ale dużo bardziej doskonała pod tym względem.

    skąd niby maiłą by wynikać ta lepsza odpornosć?

  • 10. Data: 2009-09-17 20:05:46
    Od: "Smerfetka" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Maniek4" napisał:
    > Hehe, temat nie jest mi obcy, ale szkoda moje klawiatury na pisanie bo
    > zdaje sie ze mam u watkotworcy plonka za proste pytanie czy czasem nie byl
    > gargamelem. :-) Skoro tego nie przeczyta, to po co sie meczyc?

    każdy smerf jest troszkę inteligentniejszy od komputera i żadnych plonkuf
    nie potrzebuje!!!
    a twoich postuf Papa nie czyta i się do ciebie nie odzywa!:oP