  • 1. Data: 2009-09-18 16:52:01
    Temat: Jaka podbitka
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    Witam,

    Mam dylemat osiołka, za dużo możliwości.
    Jaka podbitka: drewniana czy PCV (aluminium i inne odrzuciłem). ?
    PCV jest mniej upierdliwa w konserwowaniu szbsza w układaniu, jednolity
    kolorek, ale czy odporna na blaknięcie?
    Drewno jest "ekologiczne" i chyba łatwiej jest ją założyć (i poprawić
    ewentualne fuszerki) no ale ta konserwcja co jakiś czas.
    Jakie są Wasze doświadczenia ?

    Robert

  • 2. Data: 2009-09-18 17:44:56
    Temat: Re: Jaka podbitka
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    rpdrobny pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam dylemat osiołka, za dużo możliwości.
    > Jaka podbitka: drewniana czy PCV

    [..]

    > Drewno jest "ekologiczne" i chyba łatwiej jest ją założyć (i poprawić
    > ewentualne fuszerki) no ale ta konserwcja co jakiś czas.
    > Jakie są Wasze doświadczenia ?

    Trudno mi mówić o doświadczeniach, bo mam dopiero fundament :-), ale
    przemyśleniami chętnie się podzielę...

    Otóż nie bardzo chce mi się wierzyć, że coś nie wymaga konserwacji.
    Przynajmniej kurz musisz z tego czegoś zetrzeć, a to już konserwacja.
    Zresztą... wcale nie musisz :-P :-))).

    Ja zdecydowałem właściwie już teraz - drewno. Majster mi proponuje
    zrobienie podbitki z boazerii bitej na krokwie, a te od spodu się
    hebluje i maluje. Wygląda to ekstra :-).

    Pozdrawiam
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-09-18 19:36:55
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    ja mam blache i uważam, że wygląda to ładnie (choć pewnie kwestia gustu)
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/052.jpg

    --
    -----
    uciu

  • 4. Data: 2009-09-19 08:41:20
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "rpdrobny" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Drewno jest "ekologiczne" i chyba łatwiej jest ją założyć (i poprawić
    > ewentualne fuszerki) no ale ta konserwcja co jakiś czas.

    Drewno na podbitce ma idealne warunki - słońce bezpośrednio nie świeci,
    deszcz nie pada. Dlatego właśnie na podbitce wytrzymuje w dobrym stanie
    najdłużej bez konserwacji. Jedynie elementy drewniane wystawione na
    działanie deszczu będą wymagały konserwacji.
    Jakieś 20 lat temu mój ojciec założył podbitkę drewnianą pomalowaną
    ówczesnym odpowiednikiem NRD-owskim drewnochronu (podobno był lepszy od
    naszego). Inne elementy drewniane na zewnątrz były od tego czasu
    przemalowywane lub wymieniane, a podbitka wytrwała w niezmienionym stanie do
    teraz.

    Pozdrawiam,
    druid29