  • 1. Data: 2010-07-19 16:46:52
    Temat: Styropian miesiąc na słońcu
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Położyłem styropian na elewacji i zaczęło się lato. Jest za gorąco aby kleić
    siatkę a styropian żółknie. Czy coś mu się stanie jak jeszcze z tydzień
    słońce na niego poświeci?

    PC

  • 2. Data: 2010-07-19 17:01:02
    Temat: Re: Styropian miesiąc na słońcu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lip, 18:46, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    > Położyłem styropian na elewacji i zaczęło się lato. Jest za gorąco aby kleić
    > siatkę a styropian żółknie. Czy coś mu się stanie jak jeszcze z tydzień
    > słońce na niego poświeci?

    Raczej nie. Widowiskowych zmian nie bedzie ale trudno stwierdzic czy
    potem klej sie bedzie dobrze trzymal na calosci. Widzialem taki styro
    co 2 lata byl na powietrzu (polnocna strona) i potem byl zasmarowany
    klejem i po kolejnych 2 latach juz ten klej sie prawie caly
    zluszczyl.

    Jak powisi tydzien to nie bedzie problemu, gorzej jakbys czekal do np.
    pazdziernika.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-07-19 17:06:51
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 19 Lip, 18:46, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    co 2 lata byl na powietrzu (polnocna strona) i potem byl zasmarowany
    klejem i po kolejnych 2 latach juz ten klej sie prawie caly
    zluszczyl.
    ---------------

    Bo nie zagruntowali ...

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-07-20 06:30:20
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "PC" <l...@w...pl> wrote in message news:i21vho$gfo$1@news.task.gda.pl...
    > Położyłem styropian na elewacji i zaczęło się lato. Jest za gorąco aby
    > kleić siatkę a styropian żółknie. Czy coś mu się stanie jak jeszcze z
    > tydzień słońce na niego poświeci?

    Będziesz musiał go zeszlifować tarką tak z pół czy jednego centymetra.
    Skutki będą opłakane, bo nie zrobią tego równo.
    Jak na zżółknięty dasz klej to on odpadnie.
    Możesz za to kazać zeszlifować i nakleić inny styropian 3cm dla wyrównania.

    Aha. mam nadzieję, że nie kleili ci styropianu na placki? I mam nadzieję, że
    ocieplili murłatę, szczyty jak należy ?

  • 5. Data: 2010-07-20 10:35:39
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Aha. mam nadzieję, że nie kleili ci styropianu na placki? I mam nadzieję, że
    > ocieplili murłatę, szczyty jak należy ?

    Placki gorsze niz obwodka? W zimie byl gdzies w PL wybuch gazu w kilkupietrowym
    bloku. Rozwalilo kawalek sciany zewnetrznej. Pokazywali to w TV. Bylo wyraznie
    widac miejsca gdzie byl przyklejony styro, wlasnie na placki, nie widzialem
    kolkow. Gdyby nie wybuch pewnie nic by sie z tym zlego nie dzialo.

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2010-07-20 10:53:03
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i23u5r$hgv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > widzialem
    > kolkow. Gdyby nie wybuch pewnie nic by sie z tym zlego nie dzialo.

    Kołki na budynku jednorodzinnym niepotrzebne.
    A styro powinno sie kleic na obwódkę.
    A kołki a sposób klejenia to dwie różne sprawy

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-07-20 10:53:26
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 20.07.2010 12:35, Przemyslaw Salata pisze:
> [...]
    > widac miejsca gdzie byl przyklejony styro, wlasnie na placki, nie widzialem
    > kolkow. Gdyby nie wybuch pewnie nic by sie z tym zlego nie dzialo.

    A gdy by był na na obwódkę i kołkowany, to mimo wybuchu byłby na swoim
    miejscu.
    Tamci lepili na placki bo szybciej, taniej, łatwiej - nie koniecznie
    lepiej. Oni nie robili dla siebie. Co do kołków, to podobno do 8 metrów
    nie trzeba.
    Taka luźna podpowiedź do przedyskutowania - może dało by się bez
    drapania na piankę te 3cm nalepić? Później całość przykołkować.

  • 8. Data: 2010-07-20 11:20:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:

> [...]
    > co 2 lata byl na powietrzu (polnocna strona) i potem byl zasmarowany
    > klejem i po kolejnych 2 latach juz ten klej sie prawie caly

    każdy odpowiedzialny i świadomy wykonawca elewacji, styropian przed
    klejeniem przetrze pacą ździerającą, chyab że zatrudni sie partacza.

  • 9. Data: 2010-07-20 13:26:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > każdy odpowiedzialny i świadomy wykonawca elewacji, styropian przed
    > klejeniem przetrze pacą ździerającą, chyab że zatrudni sie partacza.

    I nie tyle ze względu na powierzchniowa dekompozycje styropianu co
    raczej ze względu na gładką, śliska skórkę na ziarnach styropianu
    ekspandowanego. Przecieranie to ewentualnie można odpuścić przy
    styropianie ekstrudowanym jeśli po cięciu jest dostatecznie szorstki.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-07-20 14:39:37
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Rafał" <r...@o...pl> wrote in message

    > Taka luźna podpowiedź do przedyskutowania - może dało by się bez drapania
    > na piankę te 3cm nalepić? Później całość przykołkować.

    Ale szlifować trzeba głęboko jak już jest żółty.
    Kleić tylko na klej piankowy.