  • 1. Data: 2023-04-24 19:10:26
    Temat: Świadectwo energetyczne przy wynajmie - potrzebne?
    Od: M M <m...@g...com>

    Coś gdzieś tam mi wpadło że od 28 kwietnia ma być obowiązek posiadania kolejnego
    papierka i kary za niedopełnienie, przy sprzedaży i wynajmie. Chodzi o mieszkanie w
    budynku wielorodzinnym, budynek zbudowany w 2011 i wtedy właściciele nowych mieszkań
    dostali taki dokument (dotyczący całego budynku, a nie pojedynczego mieszkania) z
    datą ważności do 2021. Co trzeba zrobić by ważność tego papierka przedłużyć - i czy
    jest potrzebny jak się chce takie mieszkanie komuś wynająć? Umowa najmu
    okazjonalnego, notariusz mówi że nie trzeba bo notarialna jest tylko zgoda
    właściciela lokalu zastępczego na przyjęcie najemcy w razie czego, a nie sama umowa
    najmu - nie wiem czy ma rację, może ktoś zna dobrze temat i potwierdzi/zaprzeczy?
    Nie żeby jacyś spekulanci, ot samo życie - czasem tak bywa że się bierze kredyt i
    kupuje mieszkanie bo w pobliżu ma być praca, a potem okazuje się że praca jest gdzie
    indziej, mieszkanie i kredyt zostaje, wynajem spłaca raty kredytu a mieszkanie może
    kiedyś przyda się dzieciom których początkowo w planach nie było, a już chodzą do
    szkoły :)