  • 1. Data: 2016-05-17 01:28:50
    Temat: Swieze powietrze na prowincji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z duzych miast w Polsce tylko Krakow ma syfilistyczne powietrze. Tak wynika z jakiegs
    europejskiego raportu. Reszta miast w Polsce z powietrzem przekraczajacym
    dopuszczalne normy to male miasta takie jak Zywiec, Pszczyna, Rybnik, Wodzislaw
    Slaski, Opoczno, Sucha Beskidzka, Skawina, Nowy Sacz. Wedlug raportu te miasta
    znajduja sie na samym szczycie listy europejskich miast z najbardziej
    zanieczyszczonym powietrzem.

  • 2. Data: 2016-05-17 02:09:26
    Temat: Re: Swieze powietrze na prowincji
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 01:28:51 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    znajduja sie na samym szczycie listy europejskich miast z najbardziej

    Niestety masz racje - w glownej mierze spowodowane to jest paleniem w starych
    piecach weglem. Dlatego trzeba z tym syfem walczyc:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-05-17 02:17:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokad Polacy nie beda zarabiali tyle ze ogrzewanie nie bedzie stanowilo znaczacych
    kosztow zycia to walczyc sie nie da. Byt ksztaltuje swiadomosc a nie zakazy i nakazy.

  • 4. Data: 2016-05-17 07:58:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 02:17:23 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dokad Polacy nie beda zarabiali tyle ze ogrzewanie nie bedzie stanowilo znaczacych
    kosztow zycia to walczyc sie nie da. Byt ksztaltuje swiadomosc a nie zakazy i nakazy.

    no tak - ale przeciez dałoby sie w normalych kosztaach budowac duzo cieplej. To tez
    nie do przeskoczenia.
    A jak zimny dom to i piec na wungiel.

    b.

  • 5. Data: 2016-05-17 08:36:11
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current

    Bardzo ładna mapka.
    --
    GreDi

  • 6. Data: 2016-05-17 08:42:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Niestety masz racje - w glownej mierze spowodowane to jest paleniem w
    >starych
    >piecach weglem. Dlatego trzeba z tym syfem walczyc:)
    >pozdr.

    Niestety masz racje - w glownej mierze spowodowane to jest paleniem w tzw
    GÓRNYCH
    KOTŁACH weglem OD DOŁU . Dlatego trzeba z tym syfem walczyc:)
    pozdr.
    walczmy wiec:
    http://czysteogrzewanie.pl/

    btw narzucanie wegla na żar, czyli jak w opisie w linku to jest naprawde
    katastrofalny dramat!!!
    nie ma problemu zeby w ten sposob zalatwic widocznosc na metr najwyzej, na
    godzine, w promieniu kilometra od tytana intelektu ktory to zrobil....
    wystarczy tylko odpowiedno umotywowany idiota, wielki kociol i wegiel klasy
    33 lub wyzej.

  • 7. Data: 2016-05-17 09:13:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    kosztow zycia to walczyc sie nie da. Byt ksztaltuje swiadomosc a nie zakazy i nakazy.

    Nie trzeba walczyc z paleniem weglem - mozna walczyc przez edukowanie np.
    palenia od gory w starym piecu. Wtedy pali sie czysto i ekonomicznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-05-17 09:13:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 08:44:04 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > walczmy wiec:
    > http://czysteogrzewanie.pl/
    [...]
    > wystarczy tylko odpowiedno umotywowany idiota, wielki kociol i wegiel klasy
    > 33 lub wyzej.

    O toto to :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-05-17 09:36:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 07:58:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no tak - ale przeciez dałoby sie w normalych kosztaach budowac duzo cieplej. To tez
    nie do przeskoczenia.
    > A jak zimny dom to i piec na wungiel.
    Myślę że w nowo budowanych domach to nie problem tam dymiących śmieciuchów stosunkowo
    mało.
    Problem w starych chałupach- mam dwa takie przypadki w rodzinie doma z 1968 roku i
    dom z przed wojny.
    Tam aby zmodernizowanie ogrzewania czy przejście na coś "ekologicznego" a
    akceptowalnie taniego w eksploatacji jest niemożliwwe raczej. No powiedzmy że możliwe
    ale bardzo dużym nakładem kosztów.
    Dodatkowo np u mnie w mieście jest jeszcze sporo budynków wielorodzinnych tzw bloków
    ogrzewanych piecami kaflowymi. Tam tez przeście na inne ogrzewanie proste nie jest- z
    gazem kłopot bo kanałów wentylacyjnych brak, pradem(a i gazem) wyjdzie dużo drożej
    jak te 4m3 drewna czy tona węglą na zimę/na kaflaka. Sam mam takie mieszkanie, mam
    tam lokatorów i w sumie tam miałbym możliwość założenia gazu ale ludzie nie chcą.
    Przeprowadzili się do mojego mieszkania właśnie dlatego że w poprzednim za gaz
    płacili tyle że co niektórzy na tej grupie piszą że połowę mniej wydają za ogrzanie
    gazem domu. U mnie 1 kaflak ogrzewa całe mieszkanie, drewna 4m3(400-500zł) starcza na
    całą zimę
    Moja pracownica ma mieszkanie chyba z 60-70 metrów i w miesiącach zimowych dostaje
    rachunki za gaz blisko a często i ponad tysiaka. No i tradycyjnie cała jej rodzina
    polubiła przebywanie w temp 20 st c a spanie w 17stC

    A skoro już o gazie- moi lokatorzy gaz używają do gotowania- miesięcznie zużywają ok
    10m3 ale z racji kosztów stałych płaca te 40 zł miesiąc w miesiąc. Jest jakaś tańsza
    taryfa w PGNiE dla tych co gazu mało zużywają?
    Mogą teoretycznie przejść na gaz z butli i wtedy butla za 40zł starczyła by pewnie na
    ponad dwa miechy ale podobnież tam gdzie jest rura z gazem butli nie wolno.

  • 10. Data: 2016-05-17 10:11:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 May 2016 08:42:58 +0200, abn140

    > Dlatego trzeba z tym syfem walczyc:)

    Ja się właśnie przygotowuję tego lata do zamontowania PC PW, która mam
    nadzieję min. w 80% pokryje zapotrzebowanie na ciepło. Na resztę
    chodniejszych dni zostawię jeszcze zafajdanego śmieciucha (oczywiście
    kotłowanego bezdymnie od góry -- obecnie komora jest zmniejszona
    3-krotnie!), bo niestety w całym domu są kalafiory i ani grama podłogówki
    (dom jest stosunkowo stary). Przy okazji może przetestuję Meetinga :D bo
    się zaczęli ostatnio chwalić montowaniem scrolli Copelanda i innych
    markowych podzespołów. Z drugiej strony mam możliwość zakupu używanego
    (albo leżakowanego z magazynu z lekko uszkodzoną obudową) monobloka
    Mitsubishi 14kW ZUBADAN za podobną cenę jak nowy Meeting (a 3x taniej niż
    cena "katalogowa") i się nie mogę zdecydować... :P

    --
    Pozdor
    Myjk