  • 1. Data: 2009-09-06 12:03:18
    Temat: Szerokosc scian fundamentowych a szer scian nosnych
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Mam zrobiony fundament - w tym tygodniu zalewam chudziak i będę murował
    dalej. Miałem w projekcie porotherm, ale leiera nie chcę, bo dość
    słaby/kruchy, a wierenber...coś tam jest znacznie droższy. Ściana miała
    mieć pierwotnie 25 cm grubości - stosownie do rozmiaru tego porothermu.
    Po obliczeniach doszedłem do wniosku, że skoro mam mieć słaby porotherm,
    gdzie istnieje szansa, że będę miał problemy z solidnością ścian - np
    przy wierceniu pod kołki rozporowe i mocowanie wiszących... mebli itp,
    lepiej będzie kiedy kupię zwykłe maxy i z nich zrobię ściany nośne -
    cenowo wyjdzie podobnie, jak nie taniej :-). Kwestia tylko tego, że maxy
    są o cztery cm grubsze i ściana będzie nie na 25, tylko na 29 cm.

    Teraz moje pytanie:

    Czy nie będzie problemem postawienie szerszej ściany na o 4 cm węższym
    fundamencie? Ściany są lane z betonu b-20, a w części z bloczków.
    Majster mówi, że nie ma problemu - zewnętrzną część wysunie o 1 cm poza
    obrys fundamentu, a wewnętrzną o te 3 i będzie git. Ja wprawdzie czuję w
    kościach, że to nie powinno stanowić problemu, bo powierzchnia oparcia
    na tym fundamencie jest spora - ściana będzie stała na fundamencie w
    ponad 80 procentach, a max uchodzi raczej za mocny materiał, a i dom
    niewielki - niepodpiwniczona parterówka z poddaszem użytkowym, dach
    kryty dachówką ceramiczną. Powinno być ok, ale czy są jakieś normy, czy
    niepisane zasady regulujące takie przypadki?

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-09-06 18:18:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > kryty dachówką ceramiczną. Powinno być ok, ale czy są jakieś normy, czy
    > niepisane zasady regulujące takie przypadki?

    dopuszczalnym nawisie, powyżej którego robi się szychtę z cegły. Ale 3cm to na pewno
    nie będzie problemem. Tylko czy na pewno jest dobrym pomysłem poszerzać ścianę ? Są
    silikaty 18cm - ich masa jest większa niż maxa 24, ściana jest dobrze wytłumiona a
    zyskujesz kolejne cm na styropian.

  • 3. Data: 2009-09-06 18:44:18
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Wrz, 14:03, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kryty dachówką ceramiczną. Powinno być ok, ale czy są jakieś normy, czy
    > niepisane zasady regulujące takie przypadki?

    Jak już musisz robić "nawis" to raczej symetryczny. 2cm nawisu to z
    pewnością nie problem.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-09-06 18:45:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:
    [..]
    Są silikaty 18cm - ich masa jest większa niż maxa 24, ściana jest
    dobrze wytłumiona a zyskujesz kolejne cm na styropian.

    Chciałem budować z silikatów, ale w okolicy po prostu nie ma i z tego
    nikt nie budował. Musiałbym to sprowadzać z połowy Polski, a taka
    operacja może okazać sie nieuzasadniona ekonomicznie.

    Z tymi centymetrami na styropian... też mnie jakoś nie przekonujesz :-).
    Dla mnie 12 styro dla maxa 29 to max sensowności, a też nie wiem, czy
    nie zrobię w końcu ocieplenia z wełny... :-) jeszcze mam czas na
    rozmyślania w tym temacie.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-09-06 19:01:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Dla mnie 12 styro dla maxa 29 to max sensowności, a też nie wiem, czy
    > nie zrobię w końcu ocieplenia z wełny... :-) jeszcze mam czas na

    To max ale na którki bok (ściana 19cm) i 20cm styropianu. Max kosztuje 200zł/m3,
    styropian 100zł/m3. Ścianę masz minimalnie cieńszą, tańszą i cieplejszą.

  • 6. Data: 2009-09-06 21:00:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > To max ale na którki bok (ściana 19cm) i 20cm styropianu. Max kosztuje 200zł/m3,

    Co proszę...? 8-O

    Jak Ci to wyszło?

    Mnie jakoś nie chce aż tyle wyjść - 22 szt x 2,50 - w wersji 29 cm -
    daje 55 zł/m2 na same maxy, robocizna... no nie wiem, ale nawet gdyby
    też z pięć dych, i zaprawa... no ze dwie dychy, ale i to nie wiem, czy
    tyle :-), to jakoś nie chce mi tyle wyjść. Z tymi dwiema stówami z 1 m2
    to zdaje się gruubo przesadziłeś :-).

    Zwłaszcza, że jak maxy zastosujemy inaczej i zrobimy mur 19 cm, to
    będzie jeszcze mniej...

    U mnie w wersji 29 cm z szacunków wychodzi, że 1 m2 będzie kosztował -
    materiał + robocizna ok 85 zł.

    Nie wiem, jak Ci wyszło aż dwie stówy i to w teoretycznie tańszej
    wersji... :-). Z Warszawy jesteś czy co...? :-).

    styropian 100zł/m3. Ścianę masz minimalnie cieńszą, tańszą i cieplejszą.

    W 20 cm styro to ja raczej nie wchodzę :-)..

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2009-09-06 21:10:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robercik-us pisze:

> [...]

    No i nie doczytałem... :-). Dwie stówy za _m3_, a nie m2 gotowej
    ściany... teraz się zgadza :-)
    Przepraszam za pomyłkę.

    pozdr.
    robercik-us

  • 8. Data: 2009-09-06 21:12:29
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Z tymi dwiema stówami z 1 m2 to zdaje się gruubo przesadziłeś :-).

    następnym razem nie pisz zanim się nie wyśpisz ;P

  • 9. Data: 2009-09-07 14:07:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > W 20 cm styro to ja raczej nie wchodzę :-)..

    Twoja decyzja. Dodatkowe cm cegły nie przyniosą zysku, styropian tak. A za oba
    materiały masz tę samą cenę. Dla parterówki bez stropów można nawet myśleć o 12cm
    rdzenia i 25cm ocieplenia.

  • 10. Data: 2009-09-08 06:53:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Twoja decyzja. Dodatkowe cm cegły nie przyniosą zysku, styropian tak.

    Ile zysku przyniesie zwiększenie grubości styro z 12cm do 25cm?

    >A za oba materiały masz tę samą cenę. Dla parterówki bez stropów można
    >nawet myśleć o 12cm rdzenia i 25cm ocieplenia.

    Ja myslę że lepiej to dom ze styropianu samego zrobić. Tylko jakieś
    wzmocnienia by się porzydały..;))

    Krzysiek