  • 1. Data: 2009-09-06 08:46:36
    Temat: budowa wiaty/drewutni w granicy (w pasie 4m od granicy)
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Kurde nie moge jakos znalezc moze to kac a moze slepota - pomozcie.

    Jakis czas temu gdzies natknalem sie na informacje czy zdjecia
    drewutni/narzedziowni
    postawionch praktycznie w granicy dzialki tj napewno bez zachowania tych
    4metrow od niej.
    Byl to napewno budynek "na zgloszenie" (bez pozwolenia budowlanego). Mozecie
    mnie naprowadzic
    gdzie znajde dokladniejsze wytyczne na ten temat lub po prostu oswiecic
    jakie sa ograniczenia
    co do stawiania takiego budynku ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-09-06 08:58:17
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    też będe budował drewutnie, w urzedzie powiedziano mi ze mam zrobic szkic ,
    okreslic to na mapce gdzie dokladnie bedzie stala i miesiac przed budową
    oddac to do urzedu , minimum 150cm od granicy
    pozdr....

  • 3. Data: 2009-09-06 09:40:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Uzupelniajac:

    http://www.architektura.info/index.php/warunki_techn
    iczne_budynki/dzial_ii_zabudowa_i_zagospodarowanie_d
    zialki_budowlanej/rozdzial_1_usytuowanie_budynku

    rozdzial pierwszy, artykul 12.3.4:

    "
    W zabudowie jednorodzinnej, uwzględniając przepisy odrębne oraz zawarte w §
    13, 60 i 271-273, dopuszcza się:

    "4) sytuowanie budynku gospodarczego i garażu o długości mniejszej niż 5,5
    m i o wysokości mniejszej niż 3 m bezpośrednio przy granicy z sąsiednią
    działką budowlaną lub w odległości nie mniejszej niż 1,5 m ścianą bez
    otworów okiennych lub drzwiowych.""

    Czy ja dobrze rozumiem ze po ostatniej nowelizacji (w lipcu jak znalazlem)
    mozna postawic budynek gospodarczy lub garaz BEZPOSREDNIO PRZY GRANICY
    DZIALI ? Czy zle rozumiem ?
    I jak interpretowac tekst po "lub" ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-09-06 10:15:48
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Kane pisze:
> [...]
    > znalazlem) mozna postawic budynek gospodarczy lub garaz BEZPOSREDNIO
    > PRZY GRANICY DZIALI ? Czy zle rozumiem ?

    Jeśli wymiary budynku mieszczą się we wskazanym zakresie to można
    postawić bezpośrednio przy granicy działki.
    Jeśli wymiary budynku są poza podanym zakresem i brak jest okien to
    można postawić w odległości conajmniej 1,5m od granicy.
    W jednym i drugim przypadku w ścianie przyległej nie może być otworów
    okiennych i drzwiowych.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2009-09-06 10:20:59
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > postawić w odległości conajmniej 1,5m od granicy.
    > W jednym i drugim przypadku w ścianie przyległej nie może być otworów

    Ok, dzieki za wyjasnienie - czylimoga byc normalne budynki ze scianami nie
    zadne tam
    ażurowe czy wrecz bez scian (jak np wiata) ? Moge normalnie postawic sciane
    drewniana w granicy jesli tylko budynek miesci sie w odpowiednim przedziale
    wymiarowym i jego zastosowanie jest gospodarcze ?
    (sciana bez otworow).

    Czy ten przepis ma zastosowanie do budynkow dostepnych na dzialce budowlanej
    jednorodzinnej "na zgloszenie" ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-09-06 11:10:53
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Kane pisze:
> [...]
    > sciane drewniana w granicy jesli tylko budynek miesci sie w odpowiednim
    > przedziale wymiarowym i jego zastosowanie jest gospodarcze ?

    Tak.

    > Czy ten przepis ma zastosowanie do budynkow dostepnych na dzialce
    > budowlanej jednorodzinnej "na zgloszenie" ?

    O tym mówi Art 29 i 30 Prawa budowlanego.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2009-09-06 18:13:35
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (sciana bez otworow).
    >
    > Czy ten przepis ma zastosowanie do budynkow dostepnych na dzialce budowlanej

    IMHO nie bo w PB mowa o "budynkach wolnostojących". Ale pewnie 10cm od granicy już
    może być.

  • 8. Data: 2009-09-08 06:33:38
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    Dzieki za pomoc, uzupelniajac dla archiwum:

    jak juz wiedzialem o co pytac i jak pytac to...powiatowa architektura
    potwierdziła ze po nowelizacji mozna postawic budyneczek (podlegajacy pod
    zgloszenie, nie pozwolenie) o maksymlanej dlugosci nie przekraczajacej 5,5
    metra i wysokosci nie wyzej niz 3 metry W GRANICY (opcja numer 1) lub 1,5
    metra OD GRANICY (opcja numer 2). Opcje wybiera sobie inwestor. Warunkiem
    jest brak otworow okiennych czy drzwi w scianie od strony granicy.

    Pozdrawiam

    Kane