  • 1. Data: 2009-05-08 19:03:16
    Temat: Sztuczna trawa
    Od: Aga <a...@g...pl>

    Mam pytanko, czym można podkleić sztuczną trawę leżącą na tarasie? Taras
    ma podłogę wylaną betonem, na tym ułożona jest sztuczna trawa (taras o
    pow. ok. 17m2). Służy nam od trzech lat, tyle że w ostatnim czasie wieją
    dość silne wiatry i podnoszą trawę, co powoduje zagięcia a nawet
    przesuwanie donic.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-05-08 21:03:10
    Temat: Re: Sztuczna trawa
    Od: i...@g...pl

    On 8 Maj, 21:03, Aga <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pow. ok. 17m2). Służy nam od trzech lat, tyle że w ostatnim czasie wieją
    > dość silne wiatry i podnoszą trawę, co powoduje zagięcia a nawet

    Klejem. O matko.

  • 3. Data: 2009-05-09 11:44:15
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Najlepszy będzie Mintokur ;-)

    Jacek

    PS
    Ja bym spróbował punktowo klejem na gorąco z pistoletu, tylko trzeba
    porządnie wyczyścić podłoże w miejscu klejenia.

  • 4. Data: 2009-05-09 11:50:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pow. ok. 17m2). Służy nam od trzech lat, tyle że w ostatnim czasie wieją
    > dość silne wiatry i podnoszą trawę, co powoduje zagięcia a nawet

    W zasadzie najlepszym rozwiązaniem są listwy z haczykami, można zrobić z
    drewna i nawbijać gwoździ pod skosem. Zaczepia się tymi gwoździami za
    wykładzinę i naciąga - można gumami, można sprężynami. Dzięki temu
    zakładając z obu stron takie listwy ma się wykładzinę napiętą i równą.

  • 5. Data: 2009-05-10 09:18:18
    Od: i...@g...pl

    On 9 Maj, 13:50, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wykładzinę i naciąga - można gumami, można sprężynami. Dzięki temu
    > zakładając z obu stron takie listwy ma się wykładzinę napiętą i równą.

    Tak to można i na rzepy.

  • 6. Data: 2009-05-10 10:05:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wykładzinę i naciąga - można gumami, można sprężynami. Dzięki temu
    > zakładając z obu stron takie listwy ma się wykładzinę napiętą i równą.

    Rzepy tez trzeba czymś naciągać, w innym przypadku wykładzina rozciągnie się
    nierównomiernie w czasie użytkowania i pojawią się góry i doliny, bardzo
    nieprzyjemnie chodzi się na takiej, zwłaszcza, że część ludzi nie unosi nóg
    wysoko. Można też przynitować płaskownik metalowy do brzegu wykładziny lub
    przykleić albo przykleić kieszeń na taki płaskownik z otworami do
    zaczepienia - z jednej strony na stałe do śrub umocowanych w posadzce przy
    pomocy kołków, z drugiej - do napinania - ruchomo.
    O rozwiązania warto zapytać u układaczy lub np. w firmie Janser produkujacej
    sprzęt dla układaczy.