  • 1. Data: 2011-02-26 16:57:46
    Temat: Szukanie kabli w ścianie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    W starej kamienicy ceglanej mam elektryczne gniazdko w ścianie
    zaślepione od dawna, bo nie ma w nim napięcia...

    Chciałbym go uruchomić ale nie wiadomo gdzie kable lecą,
    którędy po ścianie i do której puszki zbiorczej.

    Widziałem czujniki do śledzenia kabli pod napięciem - czy jest
    coś takiego co wykryje drogę tych kabli pod tynkiem bez napięcia?
    Może jakieś szpejo co się podłącza do końcówek drutów i co
    wprowadza do nich jakiś sygnał akustyczny, wykrywalny po
    drugiej stronie w puszce zbiorczej?

    Podpowiedzcie coś... proszę.

  • 2. Data: 2011-02-26 17:43:33
    Temat: Re: Szukanie kabli w ścianie
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 17:57, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > W starej kamienicy ceglanej mam elektryczne gniazdko w cianie
    > za lepione od dawna, bo nie ma w nim napi cia...
    >
    > Chcia bym go uruchomi ale nie wiadomo gdzie kable lec ,
    > kt r dy po cianie i do kt rej puszki zbiorczej.
    >
    > Widzia em czujniki do ledzenia kabli pod napi ciem - czy jest
    > co takiego co wykryje drog tych kabli pod tynkiem bez napi cia?
    > Mo e jakie szpejo co si pod cza do ko c wek drut w i co
    > wprowadza do nich jaki sygna akustyczny, wykrywalny po
    > drugiej stronie w puszce zbiorczej?
    >
    > Podpowiedzcie co ... prosz .

    http://allegro.pl/szukacz-par-kabli-sonda-etui-maste
    ch-ms6812-lod-i1434259798.html

    Mam, polecam. Z tym ze przez tynk to moze niezadzialac. Dotykajac
    kabla izolacji - jako tako bedzie slyszalne, choc najlepiej dotknac
    golego drutu wtedy jest pewnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-02-26 18:05:20
    Temat: Re: Szukanie kabli w scianie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Mam, polecam. Z tym ze przez tynk to moze niezadzialac. Dotykajac
    > kabla izolacji - jako tako bedzie slyszalne, choc najlepiej dotknac

    A mozna do tego podlaczyc sluchawki co daloby lepsza czulosc?

    Chodzi mi o przesledzenie któredy w scianie idzie kabel, bez
    oczywiscie koniecznosci rycia sciany - stary budynek, grube sciany
    ceglane i wolalbym tego uniknac bo niedawno bylo juz malowane.
    Czyli cos, co daloby sie slyszec przez tynk...

    A moze po prostu na chama podlaczyc tam 220V i uzyc takiej
    normalnej wyszukiwarki do druciorów w których jest napiecie?

  • 4. Data: 2011-02-26 18:43:42
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > A moze po prostu na chama podlaczyc tam 220V i uzyc takiej
    > normalnej wyszukiwarki do druciorów w których jest napiecie?

    Oczywiście, że jest to metoda - ale stosować po zastanowieniu,
    bo np. ktoś mógł zrobić uziemienie do wodociągu... albbo
    masz coś wetkniętego z obudową na zerowym.

    Jeśli masz dostęp do puszek, to ja ostatnio użyłem omomierza
    z kilkumetrowym kablem i sąsiada na drugim końcu :)
    (minister zdrowia ostrzega: najpierw wyłącz bezpieczniki).
    No i przy starej instalacji, warto czasem skrobnąć kabel,
    bo brudny/zaśniedziały kabel przy kilku woltach może
    nie wykazać zwarcia.

    Co do detekcji kabli pod tynkiem, to wydaje mi się,
    że raczej się nie zdarzy, żeby gdzieś szedł zerowy
    bez towarzystwa prądowych.
    (nie dotyczy samych przełączników).

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 5. Data: 2011-02-26 19:19:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-26 17:57, Pszemol wrote:
    > Widziałem czujniki do śledzenia kabli pod napięciem - czy jest
    > coś takiego co wykryje drogę tych kabli pod tynkiem bez napięcia?

    Większośc wykrywaczy ma dwa tryby działania - wykrywanie pola
    elektrycznego i wykrywanie metalu. Niestety mój prywatny w trybie
    wykrywania metalu sięga około 1cm w tynk i tyle. Pole wykrywa głebiej.
    Może kupno sensownego będzie lepsze, mój jest "z lidla".

  • 6. Data: 2011-02-26 19:31:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    >
    > A moze po prostu na chama podlaczyc tam 220V i uzyc takiej
    > normalnej wyszukiwarki do druciorów w których jest napiecie?

    Nie wszystkie szukarki potrzebuja napiecie. Ja mam boscha pdo multi i przewody
    miedziane wykrywa rewelacyjnie. Pokazuje przy tym czy w przewodzie jest napiecie
    czy nie. Wykrywa przy okazji wszystkie metalowe przedmioty (równiez zbrojenie,
    profile metalowe, katowniki do gladzi...) a takze laty drewniane. Nie wykrywa
    cienkich przewodów, np. alarmowych i skretki.
    Szukacz to jest troche do innych celów przeznaczony. Mnie sie przydal np. gdy
    zapomnialem opisac niektóre przewody w rozdzielni albo skrzynce alarmowej.
    Przyda sie równiez przy krosowaniu patch-panela na strychu - przewodów w ogóle
    nie opisywalem.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-02-26 22:04:31
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    wiadomości news:ikamba.9ik.0@poczta.onet.pl
> [...]
    > końcówek drutów i co wprowadza do nich jakiś sygnał
    > akustyczny, wykrywalny po drugiej stronie w puszce zbiorczej?

    takie cos
    http://allegro.pl/fazer-777-wskaznik-napiecia-probni
    k-detector-i1471557871.html

    Wykrywa pole elektromagnetyczne w drucie, wiec bzyczy w takt czestotliwosci
    sieci.
    Mam starsza wersje z pokretlem czulosci, ale w tych juz go chyba nie ma. Tak
    czy inaczej dziala i wykrywa z daleka kable, o ile jest w nich napiecie ~.

    pzdr
    Tmek

  • 8. Data: 2011-02-26 22:09:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Wykrywa pole elektromagnetyczne w drucie, wiec bzyczy w takt
    > czestotliwosci sieci.

    Ale czytałeś post, na który odpisujesz? Czy tylko tytuł?

    J.

  • 9. Data: 2011-02-26 22:24:44
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ikbtlf$oqm$1@inews.gazeta.pl
    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Ale czytałeś post, na który odpisujesz? Czy tylko tytuł?

    Jak jest bez napiecia to sie jakies napiecie podlacza i mozna szukac.
    Gdzie sie kable koncza z jednej strony wiadomo.

    Tmek

  • 10. Data: 2011-02-27 01:27:06
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-02-26 23:09, Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Ale czytałeś post, na który odpisujesz? Czy tylko tytuł?

    A dopuszczasz mysl, ze do tego kabla jest dostep i mozna podac na niego
    napiecie ?

    Marek