  • 1. Data: 2012-03-01 17:05:27
    Temat: Termometr zaokienny
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Mam pytanie dotyczące sposobu ochrony termometru przed nasłonecznieniem.
    Nabyłem cyfrowy termometr VISION; prostokąt 9 na 10 cm. Moje mieszkanie ma
    okna wyłącznie w kierunku zachodnim.
    Mam jedno okno dwuskrzydłowe oraz jedno trzyskrzydłowe zagłębione przez
    szerokość balkonu.
    Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi się
    coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr "popadł" w
    dogrzewanie słoneczne.

    Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna
    użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
    Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

    Feah

  • 2. Data: 2012-03-01 17:23:04
    Temat: Re: Termometr zaokienny
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Feahisim napisał(a):
    > Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie
    Co byś nie zrobił i tak wskazanie od zachodu po południu będzie zafałszowane i to
    mocno. I juz może
    nie tyle co przez operowanie promieni słonecznych, co przez nagrzewania się całej
    elewacji budynku.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2012-03-01 17:31:42
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 1 Mar, 18:05, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

    Folia aluminiowa, żeby odbić promienie słoneczne?

    Ania

  • 4. Data: 2012-03-01 21:12:02
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2012 18:05:27 +0100, Feahisim napisał(a):
    > Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr
    Proponowałbym jakąś osłonkę.

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 5. Data: 2012-03-01 23:02:19
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pooh" napisał w wiadomości grup

    > Proponowałbym jakąś osłonkę.

    Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
    Bez urazy.

    Feah

  • 6. Data: 2012-03-02 07:46:49
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    >Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
    >Bez urazy.

    No dowiedziales sie, ze ma to byc oslonka :)

  • 7. Data: 2012-03-02 08:56:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2012, 18:05:27 UTC+1 użytkownik Feahisim napisał:

    > Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna
    > użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
    > Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

    Kupic termometr z bezp[rzewodowym czujnikiem zewnetrznym i ten czujnik umiescic na
    nienasłonecznionej scianie

  • 8. Data: 2012-03-02 09:08:35
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

> [...]

    > użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.

    Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10 piętrem może
    sięgać kilku stopni.
    Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie działa to
    odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego słońca z
    zapewnieniem przewiewu powietrza o np. tak:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatka_meteorologiczna
    Inaczej temperatura wskazywana przez urządzenie ma bardzo nieprecyzyjny odczyt.
    Jeśli miernikowi nie możesz zapewnić idealnych warunków szukaj jakiegoś rozsądnego
    kompromisu np. czujnik bezprzewodowy umieszczony w dobrym miejscu albo pogodzenie się
    z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie rano.
    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2012-03-02 19:21:12
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    discussion-forums@ynbo9...

    > Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10
    > piętrem może sięgać kilku stopni.

    Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę
    kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć
    jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

    > Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie
    > działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego
    > słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza

    Cóż, specjalnej klatki na balkonie nie wybuduję. Pierwsze zdanie powyższego
    cytatu jest w bardzo kategorycznym tonie; naprawdę żadna?
    Termometr raczej nie cierpi od nagrzanej ściany bo jest na szybie a
    najbliższa ściana to akurat ta, której zachodzące słońce nie nagrzewa.
    Jednak brzeg okiennej szyby gdzie go przykleiłem już tak (po pewnej
    godzinie).

    > pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie
    > rano.

    Prawdę mówiąc te poranne i dopołudniowe odczyty (powtarzam, okna tylko na
    zachód) najbardziej mnie interesują. Obawiam się nie tyle zafałszowania
    pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
    uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.
    Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
    folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.
    Moim pomysłem jest osłonka z jakiegoś izolatora (jasny materiał, tekturka,
    itp.) i oczekiwałem podpowiedzi spośród takich właśnie materiałów.
    Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy - ale jednak do zastosowania dla
    tego konkretnego termometru - to bardzo proszę.

    Feah

  • 10. Data: 2012-03-02 20:16:02
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2012 20:21:12 +0100, Feahisim napisał(a):
    > Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
    > folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.

    Ogólnie chodzi o to, żeby od osłonki była odpowiednia odległość - aby
    cyrkulujące powietrze owiewało osłonkę i szło do góry nie wpływając na
    odczyt.
    Odczyt będzie jednak w Twoim przypadku sfałszowany ciepłym powietrzem od
    nagrzanego parapetu - albo z tym się pogodzisz, albo osłonka będzie też
    osłaniała parapet.

    --
    Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
    za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia