  • 1. Data: 2010-09-30 06:13:28
    Temat: [Troche OT] lodowka i pralka
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    Poszukuje lodowki i pralki do kwoty 2000
    i nie wiem na co sie zdecydowac...
    mam 2 opcje:
    1.Lowodka i pralka Amica - 5 lat gw - na 5 lat spokoj.
    Z tego co poczytalem na forum amica ma duzo tansze czesci niz konkurencja i
    wiekszosc da sie wymienic w razie czego.
    2. co polecacie ? jest tyle tego na rynku ze mam metlik w glowie. W kazdym
    sklepie polecaja cos innego.
    Z lodowek polecano mi Electrolux'a a z Pralek Bosch'a.

    Czy jest szansa jeszcze kupic lodowke i pralke ktore podzialaja troche latek
    ?

    lodowka ma byc +/- 180cm
    pralka fajnie zeby miala program krotkiego prania ( 30min? )

    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2010-09-30 06:30:27
    Temat: Re: [Troche OT] lodowka i pralka
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest szansa jeszcze kupic lodowke i pralke ktore podzialaja troche
    > latek

    Jeśli lodówka to Liebherr. Ta sama firma robi nie tylko maszyny budowlane
    ale też lodówki dla najbogatszych pod różnymi nazwami o których tu pisac nie
    będę gdyż i tak mało kogo na nie zstać ale w tych samych murach fabrycznych
    powstają też lodóweczki pod nazwą Liebherr w cenach przyzwoitych i o
    nieporównywalnej z innymi trwałości. Zapomniaj o badziewiach typu Amica, LG,
    To nafaszerowane elektroniką cudeńka z obliczoną co do dnia trwałością.

    Marek

  • 3. Data: 2010-09-30 07:32:35
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Poszukuje lodowki i pralki do kwoty 2000
    > i nie wiem na co sie zdecydowac...
    Moim zdaniem w dzisiejszych czasach kupując sprzet AGD powinno się robić
    tak:
    -wyznaczyc sobie przedział cenowy
    -Kupic sprzet z wyznaczonego przedziału cenowego taki który nam się
    najbardziej podoba i ma najdłuzszą gwarancję.
    Marka juz ma niewielkie znaczenie dzisiaj

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-09-30 07:36:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Marka juz ma niewielkie znaczenie dzisiaj
    Są marki nie spaprane jeszcze chinszczyzną.

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-30 08:02:47
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-09-30 09:36, marko1a pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i81eek$ihm$1@news.onet.pl...

    > Są marki nie spaprane jeszcze chinszczyzną.

    W jakim sensie chińszczyzną ?

    Spory odsetek dużego AGD robi się u nas. W Łodzi jest kilka fabryk (BSH
    - Bosch/Siemens, INDESIT), w Radomsku też któraś z tych fabryk ma
    oddział, coś jest na śląsku i pewnie w wielu miejscach

    Płytki elektroniki do pralek BSH tez się u nas składa, a że scalaki z
    Chin i Tajwanu to pewniak ale to do wszystkiego

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 6. Data: 2010-09-30 08:31:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4ca44411$0$22808$65785112@news.neostrada.pl...
    > Płytki elektroniki do pralek BSH tez się u nas składa, a że scalaki z Chin
    > i Tajwanu to pewniak ale to do wszystkiego

    Nie do wszystkiego. Mam przykład, nie nie lodówka co prawda gdyż nie
    rozkręcałem, ale moje mechanizmy do bramy garażowej i bramy wjazdowej firmy
    Chamberlein. W obu cały mechanizm, włącznie z elektroniką jest made in USA.
    Mechanizm jak w zegarku, elementy precyzyjnie pozycjonowane na płytce i
    precyzyjnie lutowane i zabezpieczone lakierem. Nie dowierzałem, oglądałem
    wszystkie kondensatory, scalaki myśląc że chociaż jakiś kondzior będzie
    skośny. Niestety nigdzie śladu chińszczyzny się nie dopatrzyłem. Elektronika
    opatrzona napisami świadczącymi że została cała wyprodukowana w USA. Piloty
    natomiast są made in Mexico. I teraz ciekawostka, sygnalizator otwierania
    bramy czyli lampa błyskowa z elektroniką w pomarańczowym kloszu jest made in
    China! Nawet nie trzeba naklejki było oglądać aby po sposobie lutowania
    elementów nie domyślić się że to chinszczyzna. Lampa ta padła zresztą dwa
    tygodnie po skończeniu się gwarancji - okazało się że elektronika nie była
    zabezpieczona lakierem przed wilgocią i padła. Zastąpiłem jej wnętrzności
    zwykłą żarówką 24V/21Wh
    Mechanizmy natomiast działają bezawaryjnie mimo że kilka razy walnął bardzo
    blisko piorun uszkadzając co nieco w domu u mnie i u sąsiadów.

    Marek

  • 7. Data: 2010-09-30 18:00:40
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Nie mialem produktow Amica wiec sie nie wypowiadam.
    Natomiast mam pralke Siemensa ktory stal w sklepie obok identycznego Boscha.
    Tyle, ze 5 lat gwarancji na Siemensa.
    Lodowke wybralem Indesit.
    Z obu jestem zadowolony. Wczesniej mialem przez wiele lat otrzymana w
    prezencie pralke Miele - to jest dla mnie marka nr1 w dziale pralek za
    porzadna kase o porzadnych parametrach.
    Ale doszedlem do wniosku, ze przy moim budzecie kupie najlepsze na co mnie
    stac w danej grupie. W koncu dzisiaj sprzetu nie kupuje sie na wieki.

    --
    F.

  • 8. Data: 2010-09-30 19:02:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > przyzwoitych i o nieporównywalnej z innymi trwałości. Zapomniaj o
    > badziewiach typu Amica, LG, To nafaszerowane elektroniką cudeńka z

    Masz racje, tylko ta cena.. :-(((
    Jak mialem zaplacic za lodowke Liebherr 4600 do zabudowy z no frostem to
    sorry ale wybralem Gorenje. Liebherr raczej dwa razy dluzej nie pochodzi
    skutecznie.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-09-30 20:10:00
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 08:30:27 +0200, marko1a napisał(a):

> [...]
    > To nafaszerowane elektroniką cudeńka z obliczoną co do dnia trwałością.

    Przesadzasz. Rodzina i znajomi mają lodówki różnych producentów - m.in.
    Mastercook, Bosch, Amica, Electrolux, Ardo. Awarię zaliczyła tylko Ardo.

    --
    ŁC
    "Dziewczynki zaczynają mówić i stawać na nogach wcześniej od chłopców,

  • 10. Data: 2010-09-30 20:46:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest szansa jeszcze kupic lodowke i pralke ktore podzialaja troche
    > latek

    Pralkę - może, ale lodówkę - zapomnij. Skończyło się wraz z freonem, w imie
    durnych interesów pewnego koncernu, samozadowolenia ekoidiotów i nabitych w
    kosmiczną megabzdurę, według której ciężki jak cholera związek chemiczny,
    lewitując ani chybi do stratosfery się unosi i tam dziurę ozonową robi. Tak,
    tą sama, która się odnalazła jak na zawołanie na zdjęciach satelitarnych
    okolic biegunowych, zaraz po opublikowaniu teorii o dziurawieniu przez freon
    ozonosfery. I super, piękny dowód na toże dziura jest, ale wszyscy
    powtarzający jak mantrę prawdę objawioną: freon=dziura, zapominają o
    drobiazgu: a gdzie dowód, że wcześniej tej dziury tam nie było i pojawiła
    się wraz z freonami?

    J.