  • 1. Data: 2010-09-29 13:13:16
    Temat: Jaką rurę dać do kotłowi od przyłącza?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Obecnie nie mam ani wody ani kanalizacji , jest własna studnia i szambo. Ale
    w przyszłości 3-4 lata ma być to doprowadzone, już jest nawet projekt. W
    związku z tym mam do was kilka pytań.
    1. Od ulicy do domu wpuszczam niebieską rurę 32 mm, i wyprowadzam ją na
    początku garażu, np. tam gdzie bedzie licznik, tak?
    2. Następnie od tego miejsca chcę poprowadzić drugą rurę do kotłowni w
    wylewce, żeby potem nie trzeba było już kuć - i tu moje pytanie, jaką rurę
    tu umieścić w wylewce? Najłatwiej było by też tą niebieską 32 mm, no ale
    ona tak łatwo się nie wygina a ja chciałem ją puścić po podłodze a przy
    ścianie wyprowadzić ją pionowo z podłogi. Z czego to robicie, z jakich rur?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-09-29 13:35:15
    Temat: Re: Jaką rurę dać do kotłowi od przyłącza?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 15:13, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ścianie wyprowadzić ją pionowo z podłogi. Z czego to robicie, z jakich rur?

    Ja bym dal miedz 28 albo PP (zgrzewane) 32. Tam praktycznie stala
    temperatura plynie (~8-12st) wiec rozciagliwosc materialu nie ma
    wiekszego znaczenia, wloz tylko w jakas otuline albo cienki peszel i
    bedzie git :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-09-30 11:14:59
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    A jaką rurę dać do doprowadzenia do rozdzielacza do podłogówki?
    Miała być pex 32, ale i rura i złączki są strasznie drogie. Myślę albo o
    miedzi albo o zgrzewaniu, tylko że żadnego systemu nie robiłem wcześniej,
    nie znam.
    Pozdrawiam
    Bartek

    grup
    5g2000yqc.googlegroups.com...

  • 4. Data: 2010-10-01 07:29:14
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > miedzi albo o zgrzewaniu, tylko że żadnego systemu nie robiłem wcześniej,

    a ile "zaoszczędzisz" stosując inne systemy ?
    zważywszy, że to jest jedna magistrala - potrzebować będziesz aż 4
    kształtek...

    nie cuduj - alupex jest obecnie najlepsza opcją ...
    w budownictwie takie pseudooszczedności mszczą się bardzo boleśnie

  • 5. Data: 2010-10-01 07:48:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Wrz, 13:14, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > miedzi albo o zgrzewaniu, tylko że żadnego systemu nie robiłem wcześniej,

    PP32 spokojnie wystarczy. Nawet pewnie 25-tka by wystarczyla ale
    roznice w cenie sa tak male, ze dla pewnosci wrzuc tam 32 :) Tylko
    musisz pamietac o rozszerzalnosci liniowej i zostawic na to miejsce.
    Ja u siebie dalem PEX STABI (z perforowana wkladka aluminiowa), ktora
    ma nikla rozszerzalnosc (prawie jak PEX) ale tez jest cholernie droga
    no i trzeba miec dodatkowo zdzierak za pare dyszek.

    Sam nie wiem co latwiejsze - miedz czy PP... Jezeli bedziesz sie
    stosowal "instrukcji" to jedno i drugie jest proste :) w PP mozesz np.
    za mocno wcisnac rure w zlaczke powodujac lokalne zmniejszenie
    srednicy, a w miedzi znowu mozesz dac za duzo cyny, ktora potem bedzie
    zasyfiac instalacje i stanowi jakiestam zagrozenie dla pompy (dlatego
    powinien byc przed nia filtr). Chyba mniej bledow mozesz popelnic
    jednak przy zgrzewie.

    Ja tez robilem pierwszy raz w miedzi i w PP i zrobilem CALA dosc
    skomplikowana kotlownie (kociol elektryczny CO, przygotowanie pod
    instalacje pompy ciepla, kominek z plaszczem wodnym z wymiennikiem
    plytowym i buforem 1000l, spiety rowniez z 300l baniakiem na CWU i
    glowny rozdzielacz podlogowki zrobiony z kilkunastu zlaczek PP - we
    wstepnej fazie wygladalo to tak: http://szyna.civ.pl/kotlownia.jpg ;)
    no i cala podlogowke (czesciowo z PP, reszta wiadomo - pex) +
    instalacje wodna (ale to juz w PEX na rozdzielaczu). Minal rok, sezon
    grzewczy, wszystko dziala perfekt, zadna zlaczka sie nie rozciekla,
    wszystko w najlepszym porzadku. Takze mysle, ze te technologie sa dla
    kazdego, kto nie ma dwoch lewych rak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-01 20:15:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-09-2010 o 13:14:59 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > A jaką rurę dać do doprowadzenia do rozdzielacza do podłogówki?
    > Miała być pex 32, ale i rura i złączki są strasznie drogie.
    Ale dasz ją w całości i masz pewność że będzie szczelna a miedź czy PP
    musisz próbę zrobić a to takie łątwe nie jest.
    Pamiętaj że jak coś dajesz w wylewce to musi byś ściśle zaizolowane
    pianką po to aby 1. było ciepłe :) 2. rura w środku miała mozliwość
    ruchu.

    Myślę albo o
    > miedzi albo o zgrzewaniu, tylko że żadnego systemu nie robiłem
    > wcześniej, nie znam.
    To zapomnij że to dobrze zrobisz, szczególnie o miedzi.

    --
    Pozdr
    JanuszK