  • 11. Data: 2009-01-03 08:14:19
    Temat: Re: Trochęspóźniony tekst
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Hejka. Jak już wspomniałaś o truskawkach, to jednak warto ściąć im
    > liście wkrótce po zbiorach owoców. :-)

    Nie wszystkim.Moje owocują najobficiej od lata do jesieni.Letnie obcięcie
    liści powoduje brak owocowania w tym sezonie.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 12. Data: 2009-01-03 16:08:39
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:646f.00000193.495f1e5b@newsgate.onet.pl mirzan
    <l...@o...pl> napisał(a):

    > Nie wszystkim.Moje owocują najobficiej od lata do jesieni.Letnie
    > obcięcie liści powoduje brak owocowania w tym sezonie.

    Hejka. Miałem na myśli "normalne" truskawki. A te Twoje to ponoć nie
    truskawki tylko poziomki z antypodów. :-)
    Pozdrawiam wyjatkowo Ja...cki

  • 13. Data: 2009-01-04 10:20:19
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Hejka. Miałem na myśli "normalne" truskawki. A te Twoje to ponoć nie
    > truskawki tylko poziomki z antypodów. :-)

    Truskawka to poziomka,tylko mutant.A tak niektórzy boją się mutantów,jedząc
    truskawki.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 14. Data: 2009-01-05 08:35:18
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, johnny wrote:

    > P.s Jakbyście jeszcze znaleźli jakieś wiadomości (naukowe!)o dobroczynnym
    > wpływie chwastów w grządkach, o szkodliwym wpływie opryskiwań na światowy
    > ekosystem, albo niebezpieczeństwach uszkodzenia słuchu podczas operowania
    > kosiarką;-)

    Witam,

    wyczytałem gdzieś, że przekopywanie grządek jest bezcelowe. Spodobał mi
    się ten pomysł tak, że nawet nie bardzo wnikałem w argumentacje. Od kilku
    lat moje warzywka są sadzone wprost w zbitą ziemie. Różnic duzych nie widać
    w plonach ale oszczedzam na szpadlu i nawozach.
    Aby oszczedzic rowniez na pieleniu, sciółkuję glebę trawa z koszenia.

    D.P.

  • 15. Data: 2009-01-05 10:42:33
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > wyczytałem gdzieś, że przekopywanie grządek jest bezcelowe. Spodobał mi
    > się ten pomysł tak, że  nawet nie bardzo wnikałem w argumentacje.

    To był pomysł z upraw biodynamicznych.Oraz pomysł Towarzysza Leonida Breżniewa,
    który na Małej Ziemi siał pszenicę.Zamiast orki nacinano rowek,w ten rowek
    siano ziarno i przyciskano.W tym celu,abu wiatry nie wydmuchały ziemi na jakąś
    pustynię.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 16. Data: 2009-01-05 13:47:24
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:23cc.000000ab.4961e419@newsgate.onet.pl mirzan
    <l...@o...pl> napisał(a):

    > ... pomysł Towarzysza Leonida
    > Breżniewa, który na Małej Ziemi siał pszenicę.Zamiast orki nacinano
    > rowek,w ten rowek siano ziarno i przyciskano.W tym celu,abu wiatry
    > nie wydmuchały ziemi na jakąś pustynię.

    Hejka. "... powszechny zachwyt nad siewem bezpośrednim (szczelinowym),
    występujący w latach 90-tych ( a więc po śmierci Breżniewa w 1982 roku),
    należy już do przeszłości. Wynikiem tych działań jest zagęszczenie gleby,
    niedomiar tlenu, grzybica (mykotoksyny) i niskie plony."
    Pozdrawiam sepulkralnie Ja...cki

  • 17. Data: 2009-01-05 14:56:52
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > należy już do przeszłości. Wynikiem tych działań jest zagęszczenie gleby,
    > niedomiar tlenu, grzybica (mykotoksyny) i niskie plony."

    Każdy kawałek,który ma być obsadzony lub obsiany,przekopuję,z możliwie dużą
    ilością wszelkiego zielska.Najchętniej jako zielsko do przekopania stosuję
    fasolkę szparagową albo bób,bo na łubiny szkoda mi miejsca.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 18. Data: 2009-01-05 22:49:00
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik johnny napisał:

    > P.s Jakbyście jeszcze znaleźli jakieś wiadomości (naukowe!)o dobroczynnym
    > wpływie chwastów w grządkach,

    Z plewieniem chwastów nie należy się spieszyć. Wpierw trzeba ustalić
    definicję chwastu. Znajomy twierdzi, że gdy zbyt blisko siebie rosną
    dwie rośliny , to jedna jest chwastem. Tylko zdecydować się , która to.
    Mnie to nie przekonuje. Np. taki szpinak. Niby smakuje ale w trakcie
    jedzenia zęby robią się szorstkie czyli odwapnia. Buraki liściowe mają
    wstrętny smak. Jadłam kiedyś lebiodę, jest OK tylko
    u mnie nie rośnie. A gdyby rosła, to szpinak, burak naciowy czy lebiodę
    chwastem by nazwać trzeba ?

    Pozdrawiam, Barbara

  • 19. Data: 2009-01-06 07:43:51
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    Wpierw trzeba ustalić definicję chwastu.

    Proste,róża w liliach to chwast,lilia w różach to też chwast.A kapusta
    czy w różach,czy w liliach to też chwast.
    Ale zauważyłem,że zachwaszczona grzęda lilii była odporniejsza na choroby
    grzybowe od tych dokładnie oskubanych.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 20. Data: 2009-01-06 09:06:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 23:49:00 +0100, Barbara Miącz napisał(a):
    > (...)Jadłam kiedyś lebiodę, jest OK tylko
    > u mnie nie rośnie. A gdyby rosła, to szpinak, burak naciowy czy lebiodę
    > chwastem by nazwać trzeba ?

    A jeśli chodzi np. o estetyczne walory - pokrój, urodę roslin - często mam
    ochotę zostawić wszystkie chwasty na grządkach, bo jak spojrzę na rysunki
    Wyspiańskiego, to każdy chwast, nawet oset najzwyklejszy, jest królową
    roślin...
    http://images.google.pl/images?hl=pl&q=wyspia%C5%84s
    ki%20and%20zielnik&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

    :-)

Starsze wątki