  • 1. Data: 2009-09-22 11:50:36
    Temat: Tuja Sunkist
    Od: "Mariusz" <a...@o...wytnij.pl>

    Witam

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów posiada może tą odmianę tui, mam w planie
    posadzenie żywopłotu właśnie z niej. Chętnie poznam Wasz opinie, a może
    dysponujecie fotkami swoich Sunkistowych żywopłotów?
    W sieci są różne informacje na temat szybkości jej wzrostu. Podają raz 10
    cm, na innej stronie "wzrost szybki" sam nie wiem czy 10 cm rocznie to
    szybko, czy może w rzeczywistości szybciej przyrasta np. dzieki podcinaniu.

    Pozdrawiam Wszystkich
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-11-05 18:59:38
    Temat: Re: Tuja Sunkist
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Ja miałem sadzić Sunkista lub Yellow Ribbon, ale jednak po wielu
    przemyśleniach pojechałem pod Czechowice-Dziedzice do szkółki Pana Kubika
    http://www.krzewykubik.pl/ i nabyłem 2 letnie sadzonki tuji Janed Gold,
    szt.300, która jest odmianą Złotą tuji Smaragd. A to ze wzgledu na układ
    igieł Smaragda, rośnie w piekny stożek, ale przede wszystkim Smaragdy mało
    szyszkują, i nie brudzą i nie brzydną jesienią. Dlatego m.in. Smaragd jest
    taki popularny, ale oczywiscie decyzja należy do Ciebie, ze swojej strony,
    jak nie jesteś tak extremalnie nastawiony na Golden Smaragda jak ja :) to
    wybierz Yellow Ribbon, pytałem się w paru miejscach i rośnie bardziej
    podobnie do Smaragda, jest węższy od Sunkista, barsziej zwarty, ładniejszy
    poprostu. Ja jednak wolałem od razu wsadzić coś ładnego...
    Ewentualnie poczekaj jeszcze ze 2 lata, to myślę, że Golden Smaragd czyli
    Janed Gold będzie pomału w szerszej sprzedaży w Polsce.

  • 3. Data: 2009-11-06 09:12:30
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 5 Nov 2009, Zephyr wrote:

> [...]
    > Ewentualnie poczekaj jeszcze ze 2 lata, to myślę, że Golden Smaragd czyli
    > Janed Gold będzie pomału w szerszej sprzedaży w Polsce.

    To tan Smaragd, którego każdej jesieni trzeba okręcać sznurkiem?
    Musisz się przygotować na bezsensowna gimnastykę x 300.

    D.P.

  • 4. Data: 2009-11-08 19:28:59
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Użytkownik <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
> [...]

    To tan Smaragd, którego każdej jesieni trzeba okręcać sznurkiem?
    Musisz się przygotować na bezsensowna gimnastykę x 300.

    ta jasne, yhy, ciekawe...