  • 1. Data: 2009-09-21 07:25:17
    Temat: Zywoplot - jesli nie tuje to co?
    Od: "Mariusz" <a...@o...wytnij.pl>

    Witam wszystkich,

    jestesmy na etapie wybierania roslin na zywoplot, wiec na poczatek fakty:
    - do obsadzenia okolo 50 mb ograniczonych drewnianym płotem (ogroczenie
    "farmerskie" dechy w poziomie),
    - gleba raczej nie zbyt zyzna 40 cm humusu, pozniej juz piach a dakleko
    dalej warstwa gliny wiec latem przepuszczalna a wiosna wilgotna, w suchych
    okresach sucho z kolei w deszczowych mokro, wiec patrzac na obecne lato
    sucho jak diabli,
    - za to słonecznie i bardzo wietrznie.
    Zywoplot zatem mialby pelnic rowniez role wiatrochronna.
    Pierwsza myśl była tuja szmaragd, ale takie tuje maja wszyscy, w okolocy
    mnostwo kotow i psow (a nasz plot do szczelnych nie nalezy) a wiem ze tuje
    nie znosza siuskow, znajomy co zajmuje sie szkolkarstwem namawia mnie na
    tuje sunkist (zloto-zolta) pomysl niezly zoltej sciany, jednak jej wzrost 10
    cm rocznie nie wiem czy nie jest zbyt wolny? Podoba nam sie berberys, jednak
    taki zywoplot niekonieczine bedzie pelnil role wiartochronu. Jak widzicie
    potrzebujemy dobrego pomyslu rady, a najchetniej rady popartej np. zdjeciami
    polecanych zywoplotow.

    Z gory dziekuje za rady i pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-09-21 07:48:35
    Temat: Re: Zywoplot - jesli nie tuje to co?
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <a...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > jestesmy na etapie wybierania roslin na zywoplot, wiec na poczatek fakty:
    > - do obsadzenia okolo 50 mb ale takie tuje maja wszyscy, wzrost 10 cm
    > rocznie

    Też się nad podobną rzeczą zastanawiam,
    - żeby szybko rosło, nie to co wszyscy
    i żeby nie zbankrutować w moim przypadku na ~ 200mb ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-09-21 13:18:02
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <a...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Też się nad podobną rzeczą zastanawiam,
    > - żeby szybko rosło, nie to co wszyscy
    > i żeby nie zbankrutować w moim przypadku na ~ 200mb ;-)

    Grab, świerk, - żywopłoty piękne, wymagają pracy, co do kosztów - zależy
    jakie sadzonki kupisz :)))

    MS

  • 4. Data: 2009-09-21 18:26:02
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Kolumnowe jałowce, rośnie trochę wolniej od żywotnika (tui) ale moim zdaniem
    ładniejszy.
    Albo mieszanka różnych liściastych - krzewy i drzewa - niecięte. Ale trzeba
    mieć dużo miejsca aby mogło się rozrosnąć. Jak posadzisz głogi, dziką różę,
    aronię, rokitnik, jarzębinę, ozdobne jabłonie to i ptaki będą miały
    korzyść!
    Pozdrawiam - Waldek

  • 5. Data: 2009-09-22 17:18:11
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

> [...]

    > 10 cm rocznie nie wiem czy nie jest zbyt wolny? Podoba nam sie berberys,
    > jednak taki zywoplot niekonieczine bedzie pelnil role wiartochronu. Jak

    CIS pośredni
    taxus media Hicksii

    Ponoć najwolniej rosnący iglak, jednak u mnie przyrosty roczne rzędu 30cm.
    Wystarczy podsypać nawozu i podlać ;)

    Po 6ciu latach prawie 2 metry wyrosły. A sadzonki po 2,5zł kupowane były
    więc raczej nie największe ;)

    Jak chcesz zdjęcia to napisz do mnie - cyknę ;)

    Pozdrawiam
    FJ

  • 6. Data: 2009-10-05 12:00:03
    Od: "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > CIS pośredni
    > taxus media Hicksii
    >
    > Ponoć najwolniej rosnący iglak,

    Przeciwnie, ta odmiana to jedyny szybko rosnący z cisów... Potrafi przybrac
    nawet do pół metra rocznie (ale nie w pierwszych latach po posadzeniu tylko
    tak mniej więcej od wysokości półtora metra)
    Naprawdę wolno rosną takie cisy jak Wojtek czy Hilli - 5, 10 cm rocznie.

  • 7. Data: 2009-10-05 12:36:13
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    mirabelki

  • 8. Data: 2009-10-08 19:44:44
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <a...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich,

    Może leszczyna? Zajmie ok 2 metry od ogrodzenia, wysokość to tak ze 4 metry,
    ale można przycinać. Jesienią jest problem z grabieniem liści. Liście można
    kompostować.

    pozdr dexth

  • 9. Data: 2009-10-12 13:41:16
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dexth <d...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    metry,
    > ale można przycinać. Jesienią jest problem z grabieniem liści. Liście

    Dereń syberyjski(Alba sibirica) po 5 latach, przy lekkim nawozeniu 2
    metry pewne.Czerwone pedy zimą wygladają swietnie na tle śniegu.W sezonie
    pełno zielonych lisci, dosć mocno "szczelny.
    Albo wersja praktyczna : dereń jadalny. Od poczatku formowany trzyma się
    zwartego szeregu, daje owoce do nalewki i ptactwo sie pozywi.
    pozdrawia~Marex

  • 10. Data: 2009-10-12 17:54:09
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Albo wersja praktyczna : dereń jadalny. Od poczatku formowany trzyma
    > się
    > zwartego szeregu, daje owoce do nalewki i ptactwo sie pozywi.

    No to koty niestety też ;-)

    Pzdr

    JKK