    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Tynk gipsowy ciag dalszy
    Date: Mon, 15 Sep 2014 12:24:21 +0200

    Witam!

    Jacek sobie znowu na jakiś czas pojechał i poprosił mnie bym tu jeszcze raz
    zapytał.

    Byłem u niego w czwartek, piątek i sobotę i przeprowadziłem następujące
    próby:

    - Grunt głęboko penetrujący ceresit 17 - jest trochę lepiej nie tworzy się
    błonka farba coś tam trzyma ale nie tak jak powinna.
    - Zeszlifowanie wierzchniej warstwy tynku i położenie gładzi - farba trzyma
    idealnie (do gładzi) ale gładź od tynku można oddzielić bardzo łatwo
    szpachelką
    - Mocne zeszlifowanie tynku "na chropowato" i położenie dwóch warstw
    gładzi - farba do gładzi trzyma idealnie (j.w.), a gładź do tynku lepiej ze
    względu na nierówną powierzchnię.
    - Mycie powierzchni mydłem malarskim niczego nie zmienia.

    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
    Czy jest jakiś lepszy grunt niż Ceresit 17, który warto by wypróbować? A
    może są jakieś specjalne grunty na tynk gipsowy?

    PS. Pytałem znajomego tynkarza i powiedział że takie cos może wystąpić jak
    się zrobi tynk gipsowy na za bardzo gładko. "Na lustro" jak on to określił.
    Dlatego (tak mi tłumaczył) takie wykonanie ścian jest błędem i teraz jedyne
    co można zrobić to zdrapać wierzchnią warstwę i dać nową ale nie robić jej
    "na lustro".
    On Twierdzi że żaden grunt na to nie pomoże, ale coś mi się nie chce
    wierzyć, mam podejrzenie że jak "każdy" fachowiec krytykuje robotę innych
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie