  • 1. Data: 2010-10-11 08:18:26
    Temat: Tynki maszynowe czy reczne
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jest jakas roznica miedzy tynkami recznymi i maszynowymi? Rownosc powierzchni,
    latwosc malowania, ew. pekanie itp. W mojej okolicy cena recznych 14zl/m2,
    maszynowych 11zl/m2. Zastanawiam sie czy doplacac do recznych. Minus recznych to
    dluzszy czas wykonania 2-3 tyg na dom, maszynowe 1 tydzien. Koszt materialow dla
    obu podobny?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-10-11 08:30:35
    Temat: Re: Tynki maszynowe czy reczne
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-11 10:18, ATZ Rzeszow pisze:
    > Witam
    >
    > Jest jakas roznica miedzy tynkami recznymi i maszynowymi? Rownosc
    > powierzchni,

    To chyba jakieś nieporozumienie. Tynki maszynowe są pod każdym względem
    lepsze. Może mylisz ręczne z suchymi

  • 3. Data: 2010-10-11 08:37:49
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "barcys" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To chyba jakieś nieporozumienie. Tynki maszynowe są pod każdym względem
    > lepsze. Może mylisz ręczne z suchymi

    przez reczne rozumiem: betoniarka, taczki, kastra, zaprawa, kielnia i jazda...

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-10-11 09:50:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 10:18:26 ATZ Rzeszow <a...@p...pl>
    napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jest jakas roznica miedzy tynkami recznymi i maszynowymi? Rownosc
    > powierzchni,
    > latwosc malowania, ew. pekanie itp.
    Sa inaczej robione, te maszynowe robi sie z gotowej mieszanki gdzie
    piasek jest drobniejszy i skłąd jest jednakowy w każdym worku,
    przy ręcznych rozjazd jest wiekszy.
    Samo wykonawstwo zależy od ekipy bo o ile połozenie maszynowych jest
    szybsze
    to równanie zależy od wprawy i tutaj nie ma róznicy, liczy się
    ręka murarza.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-10-11 10:10:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    itp.
    >Sa inaczej robione, te maszynowe robi sie z gotowej mieszanki gdzie
    >piasek jest drobniejszy i skłąd jest jednakowy w każdym worku,
    >przy ręcznych rozjazd jest wiekszy.

    Ręczne tez mozna robic z gotowej mieszanki a maszynowe z piasku+cement itp.
    Róznica tylko w nakładaniu, tu narzucaja recznie a maszynowo nakładane sa z
    maszyny.

    >Samo wykonawstwo zależy od ekipy bo o ile połozenie maszynowych jest
    >szybszeto równanie zależy od wprawy i tutaj nie ma róznicy, liczy się
    >ręka murarza.

    Tu zgoda

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-10-11 10:45:24
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
    > Użytkownik "barcys" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > przez reczne rozumiem: betoniarka, taczki, kastra, zaprawa, kielnia i
    > jazda...

    Precz z ręczną robotą. Same fuszerki

  • 7. Data: 2010-10-11 10:45:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Paź, 10:18, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > dluzszy czas wykonania 2-3 tyg na dom, maszynowe 1 tydzien. Koszt materialow dla

    Ręczne są bardziej pracochłonne. I mogą ale nie muszą wyjść mniej
    płasko.
    Nie napisałem równo tylko płasko bo ostatnio ludziska wpadaja w
    przesade w tym temacie.

    Technika maszynowych tynkow to jest nalozenie listew obsmarkanie
    zaprawa calej sciany dosyc grubo a nastepnie zebranie tej zaprawy za
    pomoca listwy prowadzonej po tych zamocowanych listwach.
    Jak zrobione poprawnie to sciana jest plaska, rowna, trzyma pion i
    robi sie calosc szybko.

    Recznie robi sie tak ze sie narzuca albo smaruje sciane nastepnie lata
    sie sciaga nadmiary i zaciera. Mozna tez uzyc dodatkowych listew do
    celow trzymania wymiaru ale nie jest to regula.
    Tradycyjne tynki robi sie na zaprawie robionej recznie (piach, cement,
    wapno, woda, betoniarka) i pilnuje sie odpowiedniej granulacji.
    Mozna recznie robic zaprawa z tytki (ja tak robie) ktora ma tylko
    jedna frakcje, i lepiej sie lepi sciany.
    Zaleta recznych jest to ze mozna zrobic nawet male powierzchnie i
    mozna uzyskac gladz czyli bardzo gladki tynk (trudny do uzyskania
    maszynowo). No i jak sciana okropnie krzywa to nie trzeba tyle
    nadbijac i tylko zgrubsza sciane wyrownac ale nie doprowadzac do
    idealu.

    Co lepsze? cholera wie.
    Maszynowe i z tytki sa dobre technicznie ale maja malo wapna. Wiec
    mikroklimat moga miec gorszy od tradycyjnego. Tradycyjny jest do
    zrobienia juz teraz a maszynke trzeba zamowic, zorganizowac. Ale
    maszyna ma ogromna wydajnosc bo mozna sprawnie zrobic i 2-3 pokoje
    dziennie (3-4 osoby) gdzie recznie robi sie maks 1 (w te 3-4 osoby).

  • 8. Data: 2010-10-11 12:22:15
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 11 Paź, 12:45, ptoki <s...@g...com> wrote:
    > On 11 Paź, 10:18, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    > wrote:> Witam

    Panowie (i Panie).

    Każdy tynk maszynowy jest też tynkiem ręcznym, nie każdy ręczny może
    być maszynowym - wynika to głównie ze rodzaju receptury i po części z
    zastosowania.
    Bez względu czy cementowe, wapienno-cementowe czy gipsowe.
    I tyle - nie ma to nic wspólnego z tzw "efektem końcowym" - mogą być
    filcowane, fakturowane itp itd.

    Innym podziałem jest sposób przygotowania - gotowa mieszanka (i tu
    bywa rozróżnienie na ręczne i maszynowe/ręczne) lub na robione na
    budowie (jak się uprze ktoś to mogą być nakładane maszynowo).

    Dla inwestora zaletą techniki maszynowej jest tylko szybszy czas
    nanoszenia (schną tak samo długo jak ręczne).

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 9. Data: 2010-10-11 12:46:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    Dla inwestora zaletą techniki maszynowej jest tylko szybszy czas
    nanoszenia (schną tak samo długo jak ręczne).

    Ooo. Moje tynki gipsowe Kreisel schnęły od połowy lutego do maja. W połowie
    maja malowałem już dom to jeszcze w rogach gdzieniegdzie było wilgotne i się
    farba ślimaczyła więc dosuszałem te miejsca farelką.

  • 10. Data: 2010-10-11 13:00:26
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 11 Paź, 14:46, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > maja malowałem już dom to jeszcze w rogach gdzieniegdzie było wilgotne i się
    > farba ślimaczyła więc dosuszałem te miejsca farelką.

    Ale to nie miało nic wspólnego z tym jak były nanoszone na ścianę :)

    pozdrawiam
    Sebastian