  • 1. Data: 2010-10-11 08:21:51
    Temat: Rura od wody zimnej - czym
    Od: o...@n...pl

    Witam,

    Sprawa dotyczy okolo 40-letniej instalacji wodnej w domu.
    Mam pewne podejrzenia, ze instalacja do wody zimnej staje sie coraz
    bardziej niedrozna.
    Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?

    Czy sa jakies metody domowe na cos takiego, czy lepiej zlecic to jakiejs
    firmie?

  • 2. Data: 2010-10-11 08:40:34
    Temat: Re: Rura od wody zimnej - czym
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-10-11 10:21, o...@n...pl pisze:
> [...]
    > Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?
    >
    > Czy sa jakies metody domowe na cos takiego, czy lepiej zlecic to jakiejs

    Ja ostatnio wymieniłem taką instalację.
    Nie chciałbyś widzieć jak te rurki wyglądały w środku.
    Miejscami przepływ był na grubość główki od pinezki albo jeszcze
    mniejszy - w środku sam kamień.
    Obawiam się że, nie będzie się dało takich rurek udrożnić.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 3. Data: 2010-10-11 08:40:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Paź, 10:21, o...@n...pl wrote:
> [...]
    > Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?
    >
    > Czy sa jakies metody domowe na cos takiego, czy lepiej zlecic to jakiejs

    Jedyna rozsądna metoda to wymiana tej instalacji. Stara, 40letnia
    instalacja najprawdopodobniej jest już zarośnięta kamieniem i choć
    oczywiście możnaby próbować przepłukiwać tą instalację octem, kwaskiem
    cytrynowym, czy jakimś innym kwasem, ale rozpuszczenie
    kilkudziesięcioletnich pokładów kamienia nie będzie proste, a nawet
    jeśli się uda, jest niemal pewne, że w efekcie uzyskasz mnóstwo
    nieszczelności i przecieków. Szkoda zachodu po prostu.

    J.

  • 4. Data: 2010-10-11 12:32:26
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik <o...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?
    >
    > Czy sa jakies metody domowe na cos takiego, czy lepiej zlecic to jakiejs

    Tylko i wyłacznie wymiana na naową.

  • 5. Data: 2010-10-11 13:57:02
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?
    >
    > Czy sa jakies metody domowe na cos takiego, czy lepiej zlecic to jakiejs

    Myślę, że można próbować zamontować stację zmiękczania wody i ustawić ją na
    maksymalne zmiękczanie. Sytuacja nie ulegnie raptownej poprawie, ale związki
    wapnia z rur powinny być powoli wypłukiwane.

    Czy to nie spowoduje w pewnym momencie wycieków (rozszczelnienia) nie wiem?
    Zależy to od stanu samych rur i z czego i jak zostały zrobione łączenia rur,
    chodzi o pakunki i ich stan.
    Jedno jest pewne, jeśli były jakieś fuszerki, które się uszczelniły
    kamieniem to wszystko wyjdzie.
    Nie stosowałem tej metody w bardzo zakamienionej instalacji tylko 3-4
    letniej i po wypłukaniu kamienia kilka wycieków mi wyszło. W moim wypadku
    nie chodziło jednak o wypłukanie kamienia z rur, proces ten był efektem
    ubocznym po zamontowaniu stacji zmiękczającej.

    nacocito

  • 6. Data: 2010-10-11 23:44:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > bardziej niedrozna.
    > Pytanie - w jaki sposob mozna taka instalacje z powrotem udroznic?

    Poprzez wymianę rur i armatur na nowe. Wszystko inne sobie daruj.
    Jeżeli masz twardą wodę, wymień instalację na jakiś system gładkościenny
    (miedź, PP, PEX), zresztą od rur ocynkowanych i tak się już odchodzi.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-10-14 13:51:46
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja też nie uwierzyłem, że rurki takie nadają się tylko na złom i wydrapałem
    wewnątrz spiralą jeden odcinek rury 3/4 cala. Okazało się, że niestety
    cieknie, bo ścianki są miejscami przeżarte i tylko kamień je trzyma w
    całości.
    Jacek