  • 1. Data: 2017-02-07 21:07:58
    Temat: Tynkowanie płyt wiórowych - tynk zewnętrzny
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wyczytałem, że w USA popularne jest pokrywanie konstrukcji z płyt
    wiórowych tynkiem. Jako podkład powinno się zastosować siatkę
    Leduchowskiego a pod nią karton bitumizowany.

    Nie mam bladego pojęcia, co to jest ten karton, fajnie jednak gdyby dało
    się tynkować na przykład balustrady wykonane w technologii drewnianej,
    nie sądzicie?

    Wiem, że wielu poleca pokryć płytę wiórową styropianem, ale jakoś bez
    sensu wydaje mi się to w niektórych sytuacjach.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-02-07 21:32:04
    Temat: Re: Tynkowanie płyt wiórowych - tynk zewnętrzny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Wiem, że wielu poleca pokryć płytę wiórową styropianem, ale jakoś
    > bez sensu wydaje mi się to w niektórych sytuacjach.

    Ten karton, to taka papa izolacyjna. Wyziera toto czasem w starych
    domach drewnianych, różnych świdermajerach, ze ścian. Zaś siatka,
    to ona jest Ledóchowskiego. Hrabiego zresztą. Kiedyś technika
    tynkowania drewnianych konstrukcji była mocno eksploatowana. Można
    nawet trafić na kolumnę robiącą za dorycką, skleconą przez majstra
    wioskowego z byłe łat i desek, a potem wypacukowaną na cacy tynkiem
    wapiennym.

    Ja nie wiem, czy to dzisiaj dobry pomysł z tymi kartonami i siatkami.
    Da się to jeszcze kupić? Bo pan hrabia fabrykę zamknął już dawno.
    Ale jak kto chce takie dekoracje filmowe z płyt wiórowych sposobić,
    to jakiś gotowy tynk mineralny z wiaderka powinien być akuratni.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-02-07 21:53:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Siatke widzialem w jakims sklepie. Zamiast tego kartonu mozna uzyc najgorszej i
    najtanszej papy.

  • 4. Data: 2017-02-07 22:12:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Siatke widzialem w jakims sklepie. Zamiast tego kartonu mozna uzyc najgorszej i
    najtanszej papy.

    Tynkowanie papy wchodzi w grę?

    --
    MN

  • 5. Data: 2017-02-07 22:13:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 21:32:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > Ale jak kto chce takie dekoracje filmowe z płyt wiórowych sposobić,
    > to jakiś gotowy tynk mineralny z wiaderka powinien być akuratni.

    Ta siatka to się u nas rapica nazywa
    W kazdym składzie budowlanym jes

  • 6. Data: 2017-02-07 22:33:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Papa od kartonu maczanego w smole rozni sie tym ze jest jeszcze piaskiem posypana. To
    jak tynk zlapie do smoly to jeszcze lepiej zlapie do smoly posypanej piaskiem.
    Ortodoks moze odwrotnie przybic pape i tynkowac po stronie bez piasku.

  • 7. Data: 2017-02-07 22:37:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taczej Rabitza. To nie to samo. Rabitza jest tkana a ta tego hrabiego z blachy jest
    robiona.

  • 8. Data: 2017-02-08 08:08:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 22:37:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Taczej Rabitza. To nie to samo. Rabitza jest tkana a ta tego hrabiego z blachy jest
    robiona.

    Mniejsza o to
    W pierwszym lepszym markecie są
    https://www.leroymerlin.pl/konstrukcje-drewniane-i-m
    etalowe/prety-i-profile-metalowe/siatki-podtynkowe/s
    iatka-podtynkowa-leduchowskiego,p10091,l1864.html

    https://www.leroymerlin.pl/konstrukcje-drewniane-i-m
    etalowe/prety-i-profile-metalowe/prety-zbrojenia-i-s
    zalunki/siatka-podtynkowa-rabitza,p157031,l459.html

  • 9. Data: 2017-02-08 21:47:08
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 21:07, Marcin N pisze:
    > Wyczytałem, że w USA popularne jest pokrywanie konstrukcji z płyt
    > wiórowych tynkiem. Jako podkład powinno się zastosować siatkę
    > Leduchowskiego a pod nią karton bitumizowany.
    Tego bym tak nie robił, ten karton jest łatwopalny. po co, do odcięcia
    wody lepiej te płyty pomalować folią w płynie a potem natrysnąć tynkiem
    silikonowym, to wystarczy.

    --
    Pozdr

    Janusz_k