  • 1. Data: 2016-12-17 19:35:21
    Temat: Usztywnienie deski stalowym płaskownikiem - jaki płaskownik?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Muszę usztywnić kilka desek o wymiarach 140x38mm długości ponad 2m.

    Usztywnienie musi być na krawędzi o długości 38mm.

    Czy stalowy perforowany płaskownik 2.5x25mm długości 2m da radę?

    Przykręciłbym go na wiele śrub do tej deski.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-12-17 20:40:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 19:35:17 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Czy stalowy perforowany płaskownik 2.5x25mm długości 2m da radę?
    >
    > Przykręciłbym go na wiele śrub do tej deski.

    a to wszystko zależy jaka jest przewidywana strzałka ugiecia. Jesli deska bedzie
    lezeć tak jak podłogowa to tak zamocowoany plaskownik nic prawie nie da. Ale jesli
    byłby to legar stojący pionowo, z tym płaskownikiem na dole to wtedy takie
    wzmocnienie wyłoby znaczna.

    b.

  • 3. Data: 2016-12-17 23:23:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marcin N pisze tak:

> [...]
    >
    > Czy stalowy perforowany płaskownik 2.5x25mm długości 2m da radę?
    >
    > Przykręciłbym go na wiele śrub do tej deski.

    jak w łóżku to nie da rady

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-12-17 23:26:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witaj!
    Ja najmocniej przepraszam, ale czy mógłbyś uściślić, co toto i po co toto?
    Bo podałeś wymiary,ąle to niewiele zmienia.Budyń już próbował...

  • 5. Data: 2016-12-20 12:02:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

  • 6. Data: 2016-12-20 14:59:47
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Czy stalowy perforowany płaskownik 2.5x25mm długości 2m da radę?
    >
    > Przykręciłbym go na wiele śrub do tej deski.

    Kątownik. I podfrezować jedna strone na jedno z ramion katownika.
    Ale od biedy ten płaskownik powinien starczyć.
    Tyle że takie deski to same dosyć wytrzymałe są. Na 2m to człowiek w środku mógłby
    stanąć.
    Jakbyś je złączył razem chocby kołkami 10-15mm to bylby juz wogole wypas.
    Nawet bez klejenia.
    Kołki do kupienia w castoramie tylko szukać toczonych prętów a nie kołków do mebli.

  • 7. Data: 2016-12-20 18:36:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 14:59, s...@g...com pisze:
    > Kątownik. I podfrezować jedna strone na jedno z ramion katownika.

    W czym kątownik będzie lepszy od płaskownika?
    Chodzi o usztywnienie w jednej płaszczyźnie.

    --
    MN

  • 8. Data: 2016-12-20 18:50:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 18:36:41 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > W czym kątownik będzie lepszy od płaskownika?
    > Chodzi o usztywnienie w jednej płaszczyźnie.

    Spróbuj wygiąć kątownik i płaskownik i zobaczysz różnice;)

  • 9. Data: 2016-12-20 19:15:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli katownik i plaskownik beda mialy taka sama powierzchnie przekroju poprzecznego
    to przy takim mocowaniu do deski jak w temacie plaskownik bardziej usztywni. Zrobi
    deske mocniejsza.

  • 10. Data: 2016-12-20 20:12:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 18:50, Kris pisze:

    > Spróbuj wygiąć kątownik i płaskownik i zobaczysz różnice;)

    A Ty spróbowałeś?

    Chyba nie, skoro taki pewny jesteś swojej przewagi...

    --
    MN