  • 1. Data: 2012-05-14 22:54:05
    Temat: WZ, prąd, woda
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kilka dni temu zadałem pytanie odnośnie kupna działki na
    której wisi hipoteka.
    W związku z tą działką mam kolejne pytanie:

    Wiem, że na obszarze gdzie znajduje się działka są jakieś problemy
    z podłączeniem prądu. Ludzie doprowadzali kablem prąd na własny koszt
    i to o zgrozo ciągneli kabel po drzewach - energetyka to odebrała.

    Wiem również, że jest planowana budowa trafostacji niby w najbliższym roku.

    Mnie to w sumie wszystko jedno czy kabel będzie biegł po drzewie czy
    z nowiutkiego trafo - zaznaczam, że po sąsiedzku ludzie którzy się
    wybudowali
    nie narzekają na jakośc prądu, jednak nie chcę czekać z budową jeżeli
    coś się obsunie o rok czy 2 z trafo.

    W jaki sposób mogę dostać zapewnienie energetyki, przed zakupem działki,
    że wyrażą zgodę na podłączenie się do tej obecnej prowizorki aby nie
    zablokowało mi to budowy?
    Jako jeszcze nie właściciel nie mogę wystąpić z prośbą o warunki
    przyłączeniowe,
    jest jakaś inna droga?

    To samo tyczy wodociągu, choć rura biegnie w drodze i problemów nie powinn
    być.

    Jeżeli chodzi o WZ to prosze tylko o potwierdzenie, mogę bez problemu
    przepisać
    (nie wiem jak się to fachowo nazywa) WZ z sprzedającego na moją osobę jako
    kupującego. Czy gmina może mi odmówić takiego zabiegu i żądać wystapienia
    o własne WZ - których np. mogę nie otrzymać w efekcie po zakupie działki?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-05-15 06:33:25
    Temat: Re: WZ, prąd, woda
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o własne WZ - których np. mogę nie otrzymać w efekcie po zakupie działki?

    o warunki zabudowy mozesz wystapic nie bedac wlascicielem dzialki, podobnie
    jest z pradem i woda
    jak kupisz bedziesz mial gotowa czesc papierologii
    WZ mozna rowniez przepisac nie ma z tym problemu
    a co do pradu to jego brak wcale nie blokuje Ci budowy
    nawet jesli ZE poda Ci w warunkach ze przylaczy prad w 2040 roku
    co do prowizorki to nie wiadomo jaki kabel jest i czy da rade pociagnac
    jeszcze Twoje zapotrzebowanie
    najlepiej dowiedziec sie w ZE

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2012-05-15 07:12:41
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > o warunki zabudowy mozesz wystapic nie bedac wlascicielem dzialki,
    > podobnie jest z pradem i woda

    w sumie z wodą to jak napisałem tak zapytałem na wyrost, ponieważ wiem,
    że jest w drodze.

    Co do prądu, prąd przeciągnięty jest z skrzynki po drugiej stonie ulicy,
    działka
    którą jestem zainteresowany, leży naprzeciwko skrzynki. Jeżeli Energetyka
    pozwoli się
    przyłączyć to mogę to nawet zrobić na własny koszt - przerzucić drugi kabel
    po
    koronach drzew.
    Jesteś pewien że po warunki przylaczeniowe mogę wystąpić nie będąc
    właścicielem?
    Dziś będę dzwonił do energetyki, wczoraj jak zadawałem pytanie było już za
    późno :-),
    a temat mnie męczył :-)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-05-15 21:48:30
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > o warunki zabudowy mozesz wystapic nie bedac wlascicielem dzialki,
    > podobnie jest z pradem i woda

    co do przyłącza energetycznego to chyba jednak nie mogę:
    http://artykuly.krn.pl/Podlaczenie-pradu-do-domu-2_0
    _230.html

    znalazłem podobne info na innych stronach, między innymi
    w muratorze.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2012-05-16 09:01:39
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > co do przyłącza energetycznego to chyba jednak nie mogę:
    > http://artykuly.krn.pl/Podlaczenie-pradu-do-domu-2_0
    _230.html

    no to niech obecny właściciel wnioskuje, to nic skomplikowanego...
    a jeśli i tak będziesz na razie korzystał z tej prowizorki na drzewach, to
    we wniosku o wz wpisz choćby agregat do pracy ciągłej z autostartem, potem
    będziesz się starał o przyłącze...
    BTW jak szukałem działeczki, to znalazłem piękną ale bez prądu,
    nieoficjalnie dowiedziałem się, że nie da się, bo nie będą stawiać trafo i
    ciągnąc 2 km linii dla jednego domku, więc nie ryzykowałem, im łatwiej jest
    stwierdzić, ze nie ma możliwości technicznych, ale po tych kilku latach
    widzę, że domków tam jest już kilka i ciągną właśnie linię... więc się da...

    pozdrawiam
    s_13