  • 11. Data: 2012-08-02 21:25:07
    Temat: Re: Walec wibracyjny
    Od: s...@g...com

    > Co w hali produkcyjnej, gdzie zależy mi na stabilności gruntu warto dać
    > pod chudziaka?

    > Irek.N.

    Hej
    W drogach to robi się w ten sposób :
    Gline miesza sie z wapnem
    Na to 30 cm żwiru 0-63
    Na to 30 cm kruszywa łamanego 0-63
    Na to 30 cm Krusywa łamanego 0-31,5
    Asfalt czyli u ciebie beton.

    I możesz po tym jeżdzić 30 tonowymi naczepami.

  • 12. Data: 2012-08-02 21:41:31
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W drogach to robi się w ten sposób :
    > Gline miesza sie z wapnem
    > Na to 30 cm żwiru 0-63
    > Na to 30 cm kruszywa łamanego 0-63
    > Na to 30 cm Krusywa łamanego 0-31,5
    > Asfalt czyli u ciebie beton.

    Czyli prawie 1m do wybrania. Masakra, bankrutem normalnie bym został ;)
    Za to widzę pewną prawidłowość. 0-coś tam.
    Wybrałem kliniec miszanka (0-30) po rozmowach z wiedzącymi, do których
    miałem dostęp.

    > I możesz po tym jeżdzić 30 tonowymi naczepami.

    No tak, u mnie statycznie będzie, choć kto to wie, co w życiu będzie się
    robiło ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2012-08-03 17:24:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> wrote in message

    > Gliny się w ogóle nie zagęści. Szkoda kasy na walec czy w ogóle na
    > robociznę.

    Zagęści się - ubijakiem punktowym. Rzędy wielkości większe naciski
    jednostkowe jak przy zagęszczaniu wibracyjnym - w końcu jakoś gliniane
    polepy ubijano - schodziła się cała wieś i cały dzień piętami tupali...
    W normalnej skali budowlanej robota nieludzko pracochłonna i kosztowna -
    dlatego nikt nawet nie próbuje zagęszczania, taniej ręcznie wyrównać
    łopatą po koparce, wypełnić kruszywem lub chudziakiem i to zagęszczać.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2012-08-03 22:04:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > I możesz po tym jeżdzić 30 tonowymi naczepami.

    No i przejechały 4-ro osiowe monstra (no dobra... nie monstra, ale też
    duże) objuczone po 10m3 kruszywa każde, po "udeptanej" glinie i... śladu
    nie ma. Nic się nie zapadło, są jedynie ślady od brzegów kół przy skręcaniu.

    Moim zdaniem jest cacy :)

    Wtorek, dalsze deptanie będzie.

    Irek.N.

  • 15. Data: 2012-08-03 22:11:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zagęści się - ubijakiem punktowym. Rzędy wielkości większe naciski
    > jednostkowe jak przy zagęszczaniu wibracyjnym

    Chyba tak, widziałem, że stopa (duża z silnikiem diesla) potrafiła
    wgnieść grunt mocniej niż walec. Kłopot w tym, że taką stopą do zimy bym
    nie zdążył ;) Więc przeszła się tylko brzegami.

    > W normalnej skali budowlanej robota nieludzko pracochłonna i kosztowna -
    > dlatego nikt nawet nie próbuje zagęszczania, taniej ręcznie wyrównać
    > łopatą po koparce, wypełnić kruszywem lub chudziakiem i to zagęszczać.

    No tak, ale jak masz miejsce, gdzie dosypałeś skarpy (nawet niewiele),
    to jednak trzeba zagęścić.

    Walcowy powiedział mi natomiast coś dziwnego dla mnie. Jak się
    przedobrzy, to taka gliniana masa zaczyna się robić płynna (oczywiście
    nie chodzi o to, że się leje, tylko o to, że w miarę dalszego ugniatania
    zaczyna się ją przepychać coraz łatwiej z jednego miejsca w inne).
    Należy na pewnym etapie przestać i już.

    Miłego.
    Irek.N.