  • 1. Data: 2012-08-02 10:48:30
    Temat: oczyszczalnia gruntowo korzenna
    Od: g...@g...com

    Ktos z grupowiczow ma jakies doswiadczenie, albo chociaz widzial taka na oczy?

    Miejsce jest, wiec mam zamiar cos takiego zbudowac:
    http://www.przydomowe-oczyszczalnie.pl/images/aktual
    ne/przekroj.jpg

    Uzylbym zwyklej POS rozsaczajacej, tylko zamiast drenaz zakopywac w ziemi to uzyc go
    do poletka trzcinowego. Poletko odizolowane od gruntu za pomoca plandeki + folii.
    Wedlug tego schematu
    http://forum.cohabitat.net/showthread.php?tid=269

    Ten stawik ze schematu bym sobie darowal, odplyw prosto na pole uprawne.

    Są też wersje o odmiennej budowie, ale tu bym się bał żeby dziecko nie wpadlo.
    http://www.ciiee.beskidy.org.pl/index.php?option=com
    _content&view=article&id=17&Itemid=26

    Jakie jest wasze zdanie - da rade to "systemem gospodarczym" zrobic? Bedzie dzialalo?
    Jakich trudnosci mozna sie spodziewac?

    bajcik

  • 2. Data: 2012-08-02 16:45:32
    Temat: Re: oczyszczalnia gruntowo korzenna
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >oczy?
    >Miejsce jest, wiec mam zamiar cos takiego zbudowac:

    http://www.youtube.com/watch?v=2F4XX_aOXis te krzeczory z tyłu to własnie
    taka oczyszczalnia - trzciny mi sie nie udało nasadzić ale wierzba rośnie.

    >Jakie jest wasze zdanie - da rade to "systemem gospodarczym" zrobic? Bedzie
    >dzialalo? Jakich trudnosci mozna sie spodziewac?

    Ja robiłem systemem gospodarczym ale ja nie z tych bojących :-) No i koparkę
    mam :) Czy działa? Działa.

    b.

  • 3. Data: 2012-08-05 18:23:54
    Od: "inż. Jaskiniowy" <l...@w...pl>

    W dniu 2012-08-02 10:48, g...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Jakie jest wasze zdanie - da rade to "systemem gospodarczym" zrobic? Bedzie
    dzialalo? Jakich trudnosci mozna sie spodziewac?

    Rób, tylko nie próbuj uzyskać na to pozwolenia w urzędzie. Jeśli dobrze
    zrobiona, jest to najlepsza oczyszczalnia ścieków. Dozwolone prawem
    oczyszczalnie rozsączające tylko rozlewają gówno po działce, tyle że
    wgłębnie.
    Widziałem taką instalację w realu. 10m rowu z szuwarami. Do rowu szły
    ścieki z osiedla 20 domków szeregowych. Po tych 10m były w wodzie żaby.

  • 4. Data: 2012-08-05 21:11:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Rób, tylko nie próbuj uzyskać na to pozwolenia w urzędzie. Jeśli dobrze

    a czemu nie? ja mam full legal, problemów nie było :-)

    b.

  • 5. Data: 2012-08-05 21:38:41
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 05 Aug 2012 18:23:54 +0200, "inż. Jaskiniowy" napisał(a):

    > Rób, tylko nie próbuj uzyskać na to pozwolenia w urzędzie.

    Niby dlaczego? Niektóre gminy oferują nawet projekt takiej oczyszczalni
    za darmo.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny, bo jest
    prywatny