  • 1. Data: 2012-08-01 21:52:51
    Temat: Walec wibracyjny
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam pytanko, może ktoś ma doświadczenie.
    Jutro rano odpalamy walec 15-tonowy z wibratorem.

    Ciężka stopa (80kg) z silnikiem diesla nie poradziła sobie za bardzo -
    za słaba na mój grunt (miała zagęścić tam, gdzie jest gęsto od słupów).
    Po dniu biegania z nią, obszar 140m2 jest moim zdaniem słabo ubity.

    Jest jakieś przełożenie na taki walec? Można powiedzieć, że jest
    przykładowo 2x mocniejszy w ubijaniu? Co z wydajnością?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-01 22:16:05
    Temat: Re: Walec wibracyjny
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Jest jakieś przełożenie na taki walec? Można powiedzieć, że jest
    > przykładowo 2x mocniejszy w ubijaniu? Co z wydajnością?

    Możesz nim powywracać mury i pokruszyc fundamenty jeżeli są wylane. Od niego
    potrafią pękać ściany w okolicy.

  • 3. Data: 2012-08-01 22:35:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Możesz nim powywracać mury i pokruszyc fundamenty jeżeli są wylane. Od
    > niego potrafią pękać ściany w okolicy.

    No to mnie wystraszyłeś.
    Ścian nie ma, są ławy jakieś 40cm nad gruntem.
    Znaczy... za mocny, czy jak zły operator się trafi?

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. grunt to mocna i na obecny stan sucha glina z niewielką domieszką łupka.

  • 4. Data: 2012-08-01 23:13:25
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]

    > No to mnie wystraszyłeś.
    > Ścian nie ma, są ławy jakieś 40cm nad gruntem.
    > Znaczy... za mocny, czy jak zły operator się trafi?

    Miałem taki walec i nie dało się nim zrobić za wiele, bo miał takie
    wibracje, że czuć było 100m dalej. Delikatnie pojeździł i go zabrali.
    Jak gość da czadu to czyjesz trzęsienie ziemi. W końcu tylko jeździł i nie
    włączał wibrowania. Skutek był taki sobie.

  • 5. Data: 2012-08-02 00:22:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ps. grunt to mocna i na obecny stan sucha glina z niewielką domieszką
    > łupka.

    Nie bardzo widze szanse zageszczenia gliny. Zageszcza sie frakcje sypkie
    (piasek, zwir, pospolke). Moze gline pylasta daloby sie od biedy troche
    zagescic.
    "Plynnosc" gliny bierze sie z frakcji ilastej, a dokladniej z roznej
    chlonnosci wody przez glinokrzemiany w niej zawarte. Efekty sa widoczne
    na niektorych budynkach w np. Bydgoszczy.
    Fundament tam, gdzie w miare stale warunki (wilgotnosc i temp.) i juz.
    Dla swietego spokoju mozna sie pokusic o badania geotechniczne, ktore
    chyba majatku nie kosztuja.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-08-02 03:57:09
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> wrote in message
    > Powitanko,

    > Nie bardzo widze szanse zageszczenia gliny. Zageszcza sie frakcje sypkie

    Gliny się w ogóle nie zagęści. Szkoda kasy na walec czy w ogóle na
    robociznę.

  • 7. Data: 2012-08-02 10:21:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    >ps. grunt to mocna i na obecny stan sucha glina z niewielką domieszką
    >łupka.

    Tej gliny nie zagęścisz. w jednym miejscu będziesz klepał a w innym będzie
    się podnosiło. Walcem wjedziesz to pomijając szkody na budynkach efekt
    będzie taki, że zruszasz glinę, zwiększy się jej plastyczność i nasiąkliwość
    i wtedy to już dużo drogiej roboty będziesz miał żeby z tego wyjść. Weź
    koparkę wykorytuj i wymienić grunt do głębokości 0,4-1m na coś sypkiego typu
    pospóła zwracając bacznie uwagę aby nie rozluźnić dna wykopu i zagęść płytą.

    Marek

  • 8. Data: 2012-08-02 10:39:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Gliny się w ogóle nie zagęści. Szkoda kasy na walec czy w ogóle na
    > robociznę.

    Coś w tym jest, mało się zapada (przewidziałem około 5cm, ale nie
    osiągnę tego.
    Za to w miejscach dosypywanych pomaga - widać w których miejscach było
    ruszone, robi się niecka, na szczęście mała i nie przeszkadzająca.

    Tutaj filmidło z wibracji (uwaga, duże i głośne!)

    http://www.1024.pl/ww.mp4
    http://www.1024.pl/ww2.mp4

    Drgania czuć w pobliżu walca, za ławami już prawie nie, ale 50m dalej
    czuć wibrowanie powietrza :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. w części socjalnej - ubijanej stopą - rewelka, ale to już 2-gi dzień
    pracy stopą.

  • 9. Data: 2012-08-02 14:59:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No i ubite, poszło ładnie :)
    Teraz pytanie, co sypie się na tą glinę?
    W projekcie jest podsypka piaskowo-żwirowa.
    Proponowano mi wysiewkę (cokolwiek to jest, generalnie kamień od 0 do
    kilku mm, ale z pyłem) nie podoba mi się pył w niej.
    Kliniec - ale cenowo tak sobie, więc jeśli niepotrzebny to szkoda kasy
    (0-30 mieszany).
    Piasek podwylewkowy...

    Co w hali produkcyjnej, gdzie zależy mi na stabilności gruntu warto dać
    pod chudziaka?

    Irek.N.

  • 10. Data: 2012-08-02 17:18:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]

    ruszone, robi się niecka, na szczęście mała i nie przeszkadzająca.

    Tutaj filmidło z wibracji (uwaga, duże i głośne!)

    to mały walec. Ja miałem taki z kolcami na bębnie, taki do piasku