  • 1. Data: 2011-08-02 09:30:00
    Temat: Welnowe przemyslenia vs Kiki
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Mialem dzis okazje ulozyc miedzy krokwie welne Isover Unimata, lambda 0,039.
    Obcialem kawalek dluzszy o 2cm jak rozstaw krokwi. Przykladam i niestety za
    krotko. Sprawdzam wymiary, niby wszystko sie zgadza a nie pasuje. Nie
    pasuje, bo caly kawal wisi na glowie. Deklarowana grubosc tej welny to 15cm,
    po pomiarze nie przekracza 12cm. W porownaniu z Rockwollem Toprock to zwykla
    szmata. Rockwolla wycina sie tak jak kawalek np. torfu. Niemal moge
    przeniesc caly kawal jedna reka a po wlozeniiu miedzy krokwie potrafi
    wytrzymac bez sznurowania. Unimata w niczym nie przypomina temtej welny i
    prawde mowiac nie mam pojecia jak fizycznie zachowac parametry przewodnosci
    cieplnej po ulozeniu pod dachem. Kazde dotkniecie reka powoduje jej trwale
    odksztalcenie, Rockwool przy tym jest sprezysty jak guma. Niestety nie
    zgadzam sie calkowicie z twierdzeniem Kikiego, ze moze byc welna byle jaka,
    aby dobrze zrobiona. Osobiscie nie widze jakichs latwych i szybkich sposobow
    na ulozenie tego dobrze, bo albo miejscami bedzie upchana, albo
    rozwarstwiona i szczeliny trudne do unikniecia.
    Mam na gorze ze dwadziescia rolek Supermaty, ponoc superdobra. Nie robilem
    nia jeszcze, ale majac dosc pylenia Rockwolla kupilem cieplejsza nawet
    Supermate. Teraz zastanawiam sie, czy w ogole byl sens wchodzenia w szklane
    welny i nie przemeczyc sie jeszcze przy kolejnej warstwie Rockwoola.
    Generalnie odradzam kupowania tanszych welen, nawet Unimata wydaje sie byc
    kiepska. Deklarowane parametry po prostu nie beda porownywalne, bo w
    ukladaniu tego sa po prostu przepastne roznice. Na dzis widze, ze Rockwool
    Toprock to super welna. Nie wymaga wcale wielkiej koncentracji by ocieplenie
    zrobic dobrze. Wystarczy rowno mierzyc i rowno wycinac. Reszta sama wychodzi
    jak z cegiel.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-08-02 10:29:00
    Temat: Re: Welnowe przemyslenia vs Kiki
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-08-02 11:30, Maniek4 pisze:
> [...]
    > zrobic dobrze. Wystarczy rowno mierzyc i rowno wycinac. Reszta sama wychodzi

    Zgadzam się z Tobą Maniek w 100%.
    Mam dokładnie takie same spostrzeżenia jeśli chodzi o wełny do
    ocieplania poddasza.
    Ja całe poddasze ociepliłem Rockwoolem - Toprock + Superrock i choć
    pylenie tej wełny doprowadzało do szału nie żałuję tej mordęgi.

    Docinanie tej wełny jest banalnie proste.
    Bierze się łatę i w miejscu cięcia dociska się nią wełnę do podłoża,
    chlast ostrym długim nożem i pięknie docięte. Po odpuszczeniu łaty po
    chwili wełna wraca do swojej grubości.

    Takie cięcie z ISOVEREM nie uchodzi...
    Ocieplałem Unimatą kanały od DGP i nie mogłem sobie wyobrazić jak taką
    wełną skutecznie ocieplić dach...

    Kolejna kwestia to trzymanie się wełny między krokwiami. Przy sensownym
    rozstawie krokwi i dobrze dociętej wełnie Rockwool-a sznurkowanie jest
    zbędne.

    No i sprawa, którą poruszyłeś. Toprock 15cm po 10 minutach od
    rozwinięcia rolki ma 15cm. Unimata 10cm miała 8cm.

    A kiki to chyba nigdy Rockwoola nie wiedział... Może to by go zadowoliło...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-08-02 11:31:26
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > przewodnosci cieplnej po ulozeniu pod dachem. Kazde dotkniecie reka
    > powoduje jej trwale odksztalcenie, Rockwool przy tym jest sprezysty jak
    Pierwsza partię Unimaty (również 15 cm) miałem niemal taką jak opisujesz -
    miękka, łatwo daje się uszkodzić, a 15 cm grubości było optymistycznym
    wynikiem.
    Dziwnym trafem kolejne rolki Unimaty były wręcz modelowe - grubość 15 cm
    osiągala w kilka sekund po rozwinięciu, a po dłuższym czasie osiągała
    grubość 20 cm. Ze sprężystością ani podatnością na przypadkowe uszkodzenia -
    najmniejszych problemów, zachowywała się jak sprężysty materac. Daje się
    precyzyjnie kroić nożem, trzyma się bez problemu między krokwiami, daje się
    bez problemu wyciągnąć lub przesunąć.
    Aktualnie przerabiam fragment poddasza i demontuję część wełny.

    Z tego wniosek, że Isover ma problemy z dotrzymaniem równych parametrów.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2011-08-02 13:30:22
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego wniosek, że Isover ma problemy z dotrzymaniem równych parametrów.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Druid29

    Czy wlascicielem Isovera nie jest przypadkiem Saint-Gobain? Jesli tak to nic
    dziwnego ze jest tak jak piszesz....

  • 5. Data: 2011-08-02 17:29:33
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
> [...]
    > 0,039.
    > Obcialem kawalek dluzszy o 2cm jak rozstaw krokwi. Przykladam i niestety

    Bo to trzeba lekko ubić. Jak dajesz membranę między krokwie (deskowany) to
    wełnę docinasz z zapasem i uciskasz żeby na pewno lekko wystawała po bokach
    i dopiedo dajesz poprzeczne 10cm i też uciskasz do 7cm i tr5zecia warstwa
    2cm między profile poziomo na taśmę klejacą i dopiero paroizolacja.
    Trzeba ucisnąć i nie słuchać ich, że ma się sama rozprężyć. Trzeba napchać
    jak w puchową kurtkę i docisnąć.

  • 6. Data: 2011-08-02 17:32:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote in message
    >W dniu 2011-08-02 11:30, Maniek4 pisze:

    > A kiki to chyba nigdy Rockwoola nie wiedział... Może to by go
    > zadowoliło...

    Właśnie, nie widziałem :-) Ale wiem, że szklaną trzeba uciskać i sznurować.
    Uciskać solidnie jak w kurtce puchowej. Inaczej będą przewiewy.
    Wełniana technologia to porażka i jeszcze w rękach tych naszych partaczy.

  • 7. Data: 2011-08-02 17:48:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego wniosek, że Isover ma problemy z dotrzymaniem równych parametrów.

    Albo zapakowali Supermate zamiast Unimaty, a moze dostales czesc Supermaty.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-08-02 18:05:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > paroizolacja.
    > Trzeba ucisnąć i nie słuchać ich, że ma się sama rozprężyć. Trzeba napchać

    Sek w tym, ze Toprocka nie musisz upychac. To tak jak bys wycial twardawy
    materac i ukladal go pod dachem. Tam nie ma potrzeby nic wiecej pchac.
    Wyciecie szerszego kawalka jak te 2cm powoduje, ze welna zaczyna sie
    znieksztalcac i wybrzuszac. Skutek niestety bedzie zgola odwrotny. Po prostu
    kup na probe kiedys rolke Toprocka a zmienisz zdanie co do sensu stosowania
    lepszych welen. I sprawa kolejna, jak deklarowane parametry lambda welny
    beda mialy sie do deklarowanych, jak to wszystko zaczniesz upychac? Tam
    gdzie planowalem 15cm tej welny musze dac 20cm, bo 15 to w rzeczywistosci
    10 - 12cm. Gdzie tu oszczednosc pieniedzy i czasu? Zamiast jednej rolki
    wychodzi prawie dwie. Toprocka rozwijam i ma deklarowane 12cm przy
    nieporownalnie lepszych parametrach fizycznych. Lambda takiej przegrody
    dalej bedzie miala co najwyzej wartosc deklarowana, wiec i tak trzeba dac
    welny grubiej. Zdecydowanie stwierdzam, ze kupowanie tanich welen, nawet
    Unimaty jest pomylka, bo nie o to w ociepleniu chodzi. A jak widze, ze w
    marketach ludzie kupuja Majstermaty tj. szmaty, to przestaje sie dziwic
    stanom dachow w czasie zimy. Juz lepiej kupic dobra welne i w ramach
    oszczednosci ulozyc jej mniej niz ludzic sie sluszna gruboscia przy
    g..wnianych parametrach finalnych przegrody.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2011-08-02 18:25:08
    Od: "adi" <a...@g...com>

    a ja właśnie skończyłem poddasze,kupiłem wełne schwenka climwool lambda
    0.039. Wełna idealna nie pyli super się rozpręża i bardzo dobrze trzyma
    między krokwiami. Warunkiem jest cięcie 3 cm więcej niż rozstaw krokwi i
    oczywiście idealnie równolegle wzdłuż orygginalnego cięcia.
    Dałem wełnę 18 a następnie 5cm ciętą z całej rolki i wkładaną pod profile
    bez żadnych łączeń.
    Pamiętajcie że po ucięciu wełny dobrze jest potrzepać-"napowietrzyć"

  • 10. Data: 2011-08-02 19:50:19
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-08-02 19:32, kiki pisze:

    > Właśnie, nie widziałem :-) Ale wiem, że szklaną trzeba uciskać i
    > sznurować. Uciskać solidnie jak w kurtce puchowej. Inaczej będą przewiewy.

    Z tym uciskaniem to wiesz jak jest... Dmuchać nie będzie ale lambda też
    leci na pysk...

    > Wełniana technologia to porażka i jeszcze w rękach tych naszych partaczy.

    No i to jest prawda.
    Dla tego własnymi rekami przez 2 miechy ocieplałem dach. Nie zaufał bym
    budowlańcom w tym temacie.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...