  • 1. Data: 2011-08-01 14:59:43
    Temat: czy warto poprawiać (zdjecia w linku)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Mam takie niewielkie mostki termiczne
    Niedlugo będę ocieplał i robił elwację,
    zastanawiam się czy nie przerobić jeszcze tego,

    bo jak będzie już tynk zywiczny to na zawsze zostanę
    z tymi mostkami termicznimi.

    Dom oczywiscie juz w srodku wykonczony w całości.
    Roboty chyba na jeden dzień, obecnie murek nie jest z obu stron ocieplony
    tylko od strony wewnętrznej, tylk i wyłacznie w celu
    wyprostowania go bo murarze zrobili o 4cm skrzywiony na zewnątrz :)

    http://tnij.org/mosterterminczy1

    http://tnij.org/mostektermiczny2

    http://tnij.org/mostektermiczny3

    http://tnij.org/mostektermiczny4

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-08-01 18:51:39
    Temat: Re: czy warto poprawiać (zdjecia w linku)
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam takie niewielkie mostki termiczne
    > Niedlugo będę ocieplał i robił elwację,

    A ogrzewana ta piwnica? Bo jak nie to nie ma sie co przejmować. Bloczki ci wypuscili
    zeby sciana oporowa sie na czyms trzymała -tak powinno być z obu stron bramy (albo
    wcale, a mocowanie sciany innym sposobem)

    b.

  • 3. Data: 2011-08-02 04:33:05
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
    > Mam takie niewielkie mostki termiczne
    > Niedlugo będę ocieplał i robił elwację,
    > zastanawiam się czy nie przerobić jeszcze tego,
    >
    > bo jak będzie już tynk zywiczny to na zawsze zostanę
    > z tymi mostkami termicznimi.

    Popraw co się da. Później będziesz to musiał rozwalać, a teraz mniej boli.

    A jak słupki i nadproże garażu ocieplisz? Co z sufitem garażu ?

  • 4. Data: 2011-08-02 07:26:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Popraw co się da. Później będziesz to musiał rozwalać, a teraz mniej boli.
    >
    > A jak słupki i nadproże garażu ocieplisz? Co z sufitem garażu ?

    Garaż ogrzewany, zimą trzymam temp ok 16-17 stopni.
    Nadproze juz jest ocieplone niestety obnizone przez to.

    Tak też mysle, jak teraz tego nie poprawię to poźniej nie dobiorę struktury
    tynku żywicznego i wszystko
    będzie trzeba przerabiać. Ale pomału juz mam dosyć robienia poprawek po
    partaczach.

    Na podłodze mam w piwnicach XPS tylko 5cm (więcej nie dało się bo partacze
    zrobili chudziak za szybko i skuwać trzeba byłoby wszystko, ale nie jest
    źle
    jak chodzę u znajomych w piwnicach nowych budynków, to az plytki paruja u
    mnie jest sucho, poprawek robie sporo ale to dlatego, ze się interesuje
    (troche za poźno bo w stanie surowym zamkniętym)
    ludzie zazwyczaj jak budują domy to niczym sie nie interesują i poźniej
    mieszkają w wilgotnych piwnicach czy dogrzac domów nie mogą
    i kup teraz dom od kogos :)

    Budowali niedaleko mnie dwa domy, dwie firmy tylko przyglądałem się jak
    jeden partaczyli :)
    pod okna robili wylewkę i szczyty też zalewali betonem w budynku
    wielorodzinnym
    Ci co kupia tam mieszkania będa średnio zadowoleni :) pewnie będzie im
    zimno.

    z kolei ten drugi to wszystkie mostki termiczne, zabezpieczali słąbo ale
    zabezpieczali, to jak z zewnąrz widać takie
    blędy to co będzie dalej

    Natomiast zdarzają mi się zadziwiające pająki, zastanawiam się skąd się
    biorą :)
    Wczoraj jeden to miał ok 8cm, zazwyczaj są maluchy.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-08-02 07:50:52
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    Niepokoi mnie to ocieplenie garażu u ciebie. W garażu nie uzystasz więcej
    niż 15 stopni. Wieje bramą i w mrozy pewnie będzie tam z 8.
    Dobrze żeby chociaż sufit ocieplić. Przed ociepleniem sufitu była lodówa w
    pomieszczeniu powyżej.

> [...]
    > ludzie zazwyczaj jak budują domy to niczym sie nie interesują i poźniej
    > mieszkają w wilgotnych piwnicach czy dogrzac domów nie mogą

    Ja remonyuję :-) Teraz okazało się, że dolne kontaktrony wysiadają, urywają
    się im kable, bo są dogniecione parapetami. Całe szczęście, że mam jeszcze
    górne.
    Bydlaki i skurwysyny. Ten co montował alarmówkę to taki bydlak. W ogóle go
    nie kontrolowałem, bo mnie nie było.

    > pod okna robili wylewkę i szczyty też zalewali betonem w budynku
    > wielorodzinnym

    Mnie też pod oknami wylewkę robili tak z 1 do kilku centymetrów.

    > Ci co kupia tam mieszkania będa średnio zadowoleni :) pewnie będzie im
    > zimno.

    To zalezy ile kto ma metrów. jak ktoś ma 100m to mu wisi ile zapłaci za gaz
    :-) a tu większość takich 100 metrowców.

  • 6. Data: 2011-08-02 09:02:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > niż 15 stopni. Wieje bramą i w mrozy pewnie będzie tam z 8.
    > Dobrze żeby chociaż sufit ocieplić. Przed ociepleniem sufitu była lodówa w

    Sprawdzę jak to wyjdzie tej zimy, najwyżej faktycznie dam na sufit chociaz
    5cm, w salonie
    nad garazem mam 5cm styro + podłogówka + grzejniki, zimno nie będzie, ale
    fakt ze może się
    marnować ciepło.

> [...]
    > jeszcze górne.
    > Bydlaki i skurwysyny. Ten co montował alarmówkę to taki bydlak. W ogóle go

    W odpowiednim momencie się opamiętałem i już prace od stanu surowego na
    szczęscie
    mam dopieszczone.

    > To zalezy ile kto ma metrów. jak ktoś ma 100m to mu wisi ile zapłaci za
    gaz
    > :-) a tu większość takich 100 metrowców.

    to prawda :)
    pozdrawiam
    AT

  • 7. Data: 2011-08-02 17:23:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > 5cm, w salonie
    > nad garazem mam 5cm styro + podłogówka + grzejniki, zimno nie będzie, ale

    Ocieplenie od tamtej strony nic nie daje.
    Przenoszenie zimna na strop i boczne ściany będzie powodować, że to zimno
    będzie przewodziło po materiale budowlanym.
    Nawet dasz 5 byle szczelnie przyklejony już zmieni sprawę. Ja mam 15, bo
    wysokość pomieszczenia miałem 3.10