  • 1. Data: 2011-08-01 10:34:35
    Temat: zabudowa piekarnika i kafelki na czyms cienkim
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Planuje zbudowac obudowe piekarnika. Obudowa ma byc okafelkowana.
    Kusi mnie zeby zrobic calosc po prostu z cegiel ale nie jestem
    przekonany do tego aby budowac kolejna sciane.
    Innymi slowy nie chce aby ta obudowa byla za ciezka.

    Z drugiej strony plyta gipsowa jest troche zbyt delikatna i nie wiem
    jak sobie poradzi gdy bedzie zalewana woda, zaparowywana (piekarnik
    bedzie pod plyta kuchenna).

    Czy jest jeszcze cos o czym nie pomyslalem?

    Odrzucilem murowanie z pelnych cegiel, robienie konstrukcji z
    rygipsow, plyte OSB, sklejke, plyte meblowa.

    Na placu boju zostaly mi cienkie bloczki "ytongowe" i no wlasnie, czy
    o czyms zapomnialem?

    Jak rozumiem taka wneka na piekarnik do zabudowy to zwykla wneka jak
    sobie producent piekarnika zyczy i jest raczej dosyc mocno
    standardowa. Czyli jak zrobie pod jeden piekarnik to i inny sie tam
    zmiesci?

    Gdzie poczytac jakas filozofie do takiej budowli?

  • 2. Data: 2011-08-01 16:05:09
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > rygipsow, plyte OSB, sklejke, plyte meblowa.

    > Na placu boju zostaly mi cienkie bloczki "ytongowe" i no wlasnie, czy
    Ja bym pomyslal o dosc mocno reklamowanej plycie MFP. Skoro piekarniki
    dobrze sie czuja w szafkach, a plyta meblowa nie jest szczególnie
    wodoodporna, to chyba MFP czy OSB tez sie nadaja. Zabudowy w lazienkach sa z
    zielonej plyty gipsowej i tez daja sobie rade z wilgocia - wazne by dobrze
    przygotowac podloze pod kafelki.

    Nie wiem, jak to wyglada w innych piekarnikach do zabudowy, ale mój AEG
    (Electrolux) wcale nie nagrzewa szafki - ma odpowiedni system wentylacji
    obudowy z wylotem w drzwiczkach. Plyta grzewcza równiez jest tak
    skonstruowana aby nie uszkodzic blatu ani szafki pod nia (ja mam wygodna
    szuflade pod plyta grzewcza indukcyjna).

> [...]
    > sobie producent piekarnika zyczy i jest raczej dosyc mocno
    > standardowa. Czyli jak zrobie pod jeden piekarnik to i inny sie tam

    Porównaj wymiary kilku modeli preferowanych przez Ciebie producentów oraz
    zwróc uwage, czy drzwiczki do otwierania wymagaja dodatkowego miejsca.

    Pozdrawiam,
    Druid29