  • 1. Data: 2011-07-31 18:58:13
    Temat: Wyłącznik światła z czujnikiem ruchu
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Szukam wyłącznika do światła z wbudowanym czujnikiem ruchu, takiego,
    żeby dał się wmontować w standardową puszkę.
    Idealnie by było, żeby był 3-pozycyjny: 1. zawsze wyłączone 2. załącza
    się z czujnika ruchu 3. zawsze załączone
    Macie jakieś pomysły?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-07-31 19:00:02
    Temat: Re: Wyłącznik światła z czujnikiem ruchu
    Od: Jacek <n...@g...com>

    i jeszcze jedno: w puszce ma tylko 2 przewody, a te wyłączniki, które
    dotąd znalazłem w internecie mają miejsce na 3
    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-31 19:07:01
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2011-07-31 20:58, Jacek pisze:
> [...]
    > Idealnie by było, żeby był 3-pozycyjny: 1. zawsze wyłączone 2. załącza
    > się z czujnika ruchu 3. zawsze załączone
    http://www.el-team.com.pl/pliki/LUXA_SPHINX.pdf
    od strony 28 katalogu

    SALAMON

  • 4. Data: 2011-07-31 20:01:55
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    >i jeszcze jedno: w puszce ma tylko 2 przewody, a te wyłączniki, które dotąd
    >znalazłem w internecie mają miejsce na 3
    może dlatego że taki wyłącznik musi być jakoś zasilany a Twoja puszka to
    tylko przerwany przewód fazowy

  • 5. Data: 2011-07-31 21:29:51
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dał się wmontować w standardową puszkę.
    > Idealnie by było, żeby był 3-pozycyjny: 1. zawsze wyłączone 2. załącza się

    są gotowe
    uruchamiane - ręcznie, ruchem - dźwiękiem
    SJS

  • 6. Data: 2011-07-31 21:35:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.07.2011 21:00, Jacek pisze:
    > i jeszcze jedno: w puszce ma tylko 2 przewody, a te wyłączniki, które
    > dotąd znalazłem w internecie mają miejsce na 3

    W twoim przypadku lepiej weź jakiegoś elektryka, bo sądząc po twoich
    wypowiedziach nie masz do tego podstaw.

  • 7. Data: 2011-08-01 03:20:29
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Andrzeju, serdeczne Bóg zapłać za "dobre rady".
    Powiedz, ile ma być Twoim zdaniem przewodów w puszce od wyłącznika
    jednej lampy i po co więcej, niż dwa? Czyżbym coś przegapił przez
    ostatnie lata? Masz chyba słabszy dzień.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-08-01 05:04:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > jednej lampy i po co więcej, niż dwa? Czyżbym coś przegapił przez
    > ostatnie lata? Masz chyba słabszy dzień.

    skoro wiesz wszystko do wypad... :)

    ale na razie to ty masz problem i zadajesz pytanie.

  • 9. Data: 2011-08-01 06:33:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.08.2011 05:20, Jacek pisze:
> [...]
    > jednej lampy i po co więcej, niż dwa? Czyżbym coś przegapił przez
    > ostatnie lata? Masz chyba słabszy dzień.

    Zdecydowanie przegapiłeś wiele lat edukacji.

    Jeśli chcesz montować czujnik ruchu zamiast zwykłego, mechanicznego
    wyłącznika światła, do którego dochodzi tylko dwużyłowa "pętla" fazy
    (zakładając, że instalacja nie jest totalnie spaprana i nie jest to
    zero) to do elektryki nie powinieneś się w ogóle zbliżać.

    Jeśli zaś jest to lecąca przelotowo para zero-faza, a ty masz problem z
    podłączeniem do tego czujki ruchu "bo ma trzy złącza", to lepiej by
    było, żebyś się nawet zbyt intensywnie na tę instalację nie patrzył.

  • 10. Data: 2011-08-01 07:23:21
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Powiedz, ile ma być Twoim zdaniem przewodów w puszce od wyłącznika jednej
    > lampy i po co więcej, niż dwa? Czyżbym coś przegapił przez ostatnie lata?
    > Masz chyba słabszy dzień.

    Jeżeli jest to nowa instalacja to muszą być conajmniej trzy przewody:
    zasilanie i odpływ fazy i żółto-zielony przewód PE (ochronny)
    --
    Jackare