  • 1. Data: 2011-07-30 15:40:18
    Temat: A i zdrozeje prad, bo..
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Zamien-swoje-auto-
    na-elektryczne,wid,13591732,wiadomosc.html

    Ciekaw jestem jak im wyszlo te 3 gr./km. :-))

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-07-30 17:52:16
    Temat: Re: A i zdrozeje prad, bo..
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ciekaw jestem jak im wyszlo te 3 gr./km. :-))

    No zobaczmy...
    Załóżmy, samochód jest w stanie spalić 6 l benzyny na 100 km, to koszt
    takich 100 km wychodzi ponad 30 zł, ale silnik spalinowy ma sprawność
    tylko 16 proc, a sam nośnik energii, jakim jest benzyna do tanich
    zdecydowanie nie należy. Z litra da się uzyskać bodajże 13 kWh, czyli do
    przejechania 100 km zużywamy 13 kWh x 6 l = 78 kWh, z czego tylko 13 kWh
    na energię służącą do napędzania pojazdu. Zatem 1 użyteczna kWh kosztuje
    30 zł / 13 kWh = 2,30 zł, a kilometr 30 gr - w artykule wyszło im 21 gr,
    może inaczej liczyli :-).

    Teraz weźmy silnik elektryczny o sprawności 85 proc i przyjmy też tą
    samą ilość energii wykorzystywanej do poruszania pojazdu i powiększmy o
    straty 13 kWh / 0,85 = 15,29 kWh.

    Dołóżmy jeszcze trochę na sprawność magazynowania energii i wyjdzie nam
    powiedzmy 20 kWh / 100 km. Okaże się, że zapłacimy za energię
    elektryczną nam potrzebną ok 10 zł, a nie 30 za benzynę. w takim razie 1
    km będzie kosztował 10 groszy, a nie 3... :-)

    Trochę sobie moim zdaniem naciągnęli, ale mogłem się machnąć.

    pozdr.
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-30 19:24:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.07.2011 19:52, robercik-us pisze:

> [...]
    > elektryczną nam potrzebną ok 10 zł, a nie 30 za benzynę. w takim razie 1
    > km będzie kosztował 10 groszy, a nie 3... :-)

    Uwzględniłeś hamowanie z odzyskiem energii?

  • 4. Data: 2011-07-30 20:28:18
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 30.07.2011 21:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Uwzględniłeś hamowanie z odzyskiem energii?

    Obawiam sie, ze w popularnych rozwiazaniach (czyli takich bardziej
    homemane) o odzysku energii z hamowania to mozna zapomniec.
    Ja to sie zastanawiam czy mialo by sens przerabiac aktuale autko zony na
    elektryczne jesli by dostala prace blisko domu ...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2011-07-30 21:40:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Obawiam sie, ze w popularnych rozwiazaniach (czyli takich bardziej
    > homemane) o odzysku energii z hamowania to mozna zapomniec.

    Zwlaszcza na dluzszych trasach.

    > Ja to sie zastanawiam czy mialo by sens przerabiac aktuale autko zony na
    > elektryczne jesli by dostala prace blisko domu ...

    Nie no czemu? Przerobienie leciwej Toyoty za 100 tysi to pomysl w sam raz.
    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-07-30 23:18:58
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2011 21:24:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Uwzględniłeś hamowanie z odzyskiem energii?
    Max jakieś 20% zmniejsza zużycie energii, i to w mieście.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2011-07-31 09:45:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 30.07.2011 23:40, Maniek4 pisze:

    > Nie no czemu? Przerobienie leciwej Toyoty za 100 tysi to pomysl w sam raz.
    > :-DD

    Pewnie tez mozna, ale taka cena do przelkniecia to 15 tys zl za komplet
    na olowiowych akumulatorach.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2011-07-31 10:20:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Pewnie tez mozna, ale taka cena do przelkniecia to 15 tys zl za komplet
    > na olowiowych akumulatorach.

    I jaki byś przewidywał okres zwrotu inwestycji...??? :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-08-01 16:25:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 11:45:28 +0200, RadekNet napisał(a):

    > Pewnie tez mozna, ale taka cena do przelkniecia to 15 tys zl za komplet
    > na olowiowych akumulatorach.

    Dodaj 10 tys. to się zrobi realne.

    Pzdr.
    L.

  • 10. Data: 2011-08-04 20:14:34
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 31.07.2011 12:20, robercik-us pisze:

    > I jaki byś przewidywał okres zwrotu inwestycji...??? :-)

    Nie pamietam w tej chwili, ale wychodzilo na tyle rozsadnie, ze jak
    bedzie okazja (w odpowiednim miejscu praca zony w Polsce) to pomysle o
    tym powazniej.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk