  • 11. Data: 2011-08-01 07:38:31
    Temat: Re: Wyłącznik światła z czujnikiem ruchu
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Instalacja jest jeszcze z PRL. Nie ma przewodu ochronnego (uziemienia).
    W puszcze do wyłącznika są tylko 2 przewody: dopływ fazy i drugi od lampy.
    ZERO------------ LAMPA------- wyłącznik w puszcze---------FAZA
    Jacek

  • 12. Data: 2011-08-01 09:00:53
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > W puszcze do wyłącznika są tylko 2 przewody: dopływ fazy i drugi od lampy.

    no to aby mieć wyłącznik taki jak chcesz musiałbyś jeszcze do tej puszki
    dociągnąć zero (N) i wtedy zagadka trzech styków na wyłączniku się wyjaśni:
    faza(L) i zero(N) zasilają wyłącznik i jednocześnie ta sama faza zasila
    lampę, trzeci styk to odpływ fazy do lampy. Inaczej może sie nie dać bo taki
    wyłącznik potrzebuje zasilania czujki ruchu - chyba że znajdziesz z
    zasilaniem bateryjnym. Ja sobie kiedyś zrobłem w sypialni taki wyłącznik
    reagujący na klaskanie i był zasilany baterią, ale ostatecznie cały patent
    okazał się niefunkcjonalny bo gdy pies szczekał to mi załączał i wyłączał
    światło ;)
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2011-08-02 13:56:34
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Szanowny Andrzeju.
    Właśnie podłączyłem wyłącznik z czujnikiem ruchu i istotnie zaszła
    konieczność podciągnięcia trzeciego przewodu (na szczęście była rurka
    peszla i poszło bezboleśnie).
    Natomiast mam pewne uwagi, co to Twoich wypowiedzi, bo masz talent
    drażnienia ludzi, a potem się dziwisz, że ochroniarze w Jankach są
    brutalni wobec niektórych osób.
    Dwie rzeczy są pewne, że ani Ty ani ja nie pozjadaliśmy wszystkich
    rozumów i to, że grupy dyskusyjne nie są do wzajemnego opie.... się
    tylko do wymiany myśli (no może z wyjątkiem pl.soc.polityka ;-)
    z życzeniami poprawy na przyszłość
    Jacek

  • 14. Data: 2011-08-02 14:17:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.08.2011 15:56, Jacek pisze:

    > Natomiast mam pewne uwagi, co to Twoich wypowiedzi, bo masz talent
    > drażnienia ludzi, a potem się dziwisz, że ochroniarze w Jankach są
    > brutalni wobec niektórych osób.

    A ty drażnisz mnie - czyli wg. ciebie będzie OK jak dam ci w gębę, tak?

  • 15. Data: 2011-08-02 18:57:45
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-08-02 15:56, Jacek pisze:
> [...]
    > rozumów i to, że grupy dyskusyjne nie są do wzajemnego opie.... się
    > tylko do wymiany myśli (no może z wyjątkiem pl.soc.polityka ;-)

    Popieram w pełnej rozciągłości.

    Grupy dyskusyjne są od tego, żeby dyskutować, wymieniać się
    doświadczeniami, doradzać i pomagać sobie nawzajem... Grupa pmb jest od
    dyskusji i pomocy wzajemnej w kwestiach związanych z budownictwem. Posty
    typu "jak nie jesteś elektrykiem, to się za to nie zabieraj" kompletnie
    nie pasują na tę grupę. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że
    trącają lekkim trollingiem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2011-08-02 19:48:54
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Zapiszę to na konto męskiej odmiany PMS, który jak widać Cię dotknął.
    PMS, po polsku ZNP - nie mylić ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego ;-)
    Jacek

  • 17. Data: 2011-08-02 20:12:15
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >pasują na tę grupę. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że trącają

    Pozwól że zacytuje Twoja wypowiedź;))
    "Jak masz problemy z napełnieniem instalacji, to za jej montaż się tym
    bardziej sam nie zabieraj :)"

  • 18. Data: 2011-08-02 20:15:57
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Pax! Pax qr.a między chrześcijany!
    Jacek

  • 19. Data: 2011-08-02 20:17:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.08.2011 20:57, wolim pisze:

    > Grupy dyskusyjne są od tego, żeby dyskutować, wymieniać się
    > doświadczeniami, doradzać i pomagać sobie nawzajem... Grupa pmb jest od

    Owszem, ale druga strona musi mieć do tego pewne minimalne podstawy.

> [...]
    > typu "jak nie jesteś elektrykiem, to się za to nie zabieraj" kompletnie
    > nie pasują na tę grupę. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że

    A gdzie ja pisałem coś o byciu elektrykiem? Kłamiesz czy niedowidzisz?

  • 20. Data: 2011-08-02 21:19:52
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-08-02 22:12, Kris pisze:

    > Pozwól że zacytuje Twoja wypowiedź;))
    > "Jak masz problemy z napełnieniem instalacji, to za jej montaż się tym
    > bardziej sam nie zabieraj :)"

    Pozwól, że zwrócę Ci uwagę na kluczowe w tym poście znaki: ":)".

    A teraz jeszcze, proszę, wróć 2-3 wątki poniżej (dotyczące samodzielnego
    wykonania instalacji elektrycznej) - być może zrozumiesz, co to jest ironia.

    Pozdrawiam,
    MW