  • 1. Data: 2011-07-31 10:23:50
    Temat: zbiornik na nieczystości
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    Mam pytanie odnośnie szamba. Ze względu na brak kanalizacji na działce
    muszę skorzystać z własnego zbiornika na nieczystości. Na początku
    myślałem - ot wielkie mi co, kupię zbiornik i będzie, ale im więcej na
    ten temat czytam tym więcej mam pytań.
    1. Wybrałem zbiornik betonowy. Jest tańszy niż ten z tworzywa. Nie
    będzie też problemów z montażem.
    2. Pojemność - 10m3. Znalazłem gdzieś wzór wg którego okresla się
    pojemnośc zbiornika i wyszło że przy 2 użytkownikach zuzywających
    średnio 180L wody/dobę, przy okresie wywozu co 10-14 dni potrzebny jest
    zbiornik 5m3. Planuję powiększenie rodziny, więc podwajam wielkość
    zbiornika.

    Idąc dalej, czy nie wydaje się wam że 180L na dobę to trochę duzo? Nie
    mówię tu o kąpieli raz w tygodniu :) ale o takim normalnym korzystaniu.
    Jak u was to wychodzi?

    Druga sprawa. Pójdę z torbami wyworząc szambo co 10-14 dni. Licząc ok 31
    zł/1m3 przy 5m3 co 10-14 dni wychodzi od 300-400 zł miesięcznie.
    To normalne czy coś źle liczę?

    Czytałem że ze względu na zachodzące procesy fermentacyjne ścieki należy
    wywozić co 10-14 dni. Czy sa jakieś sposoby na wydłużenie tego okresu?
    Np jakieś preparaty dodawane do ścieków w celu powstrzymania/opóźnienia
    procesu fermentacji?

    Z tego co wiem, gmina nie planuje w ciągu najbliższych lat budowy sieci
    kanalizacyjnej w mojej okolicy ale nie wykluczają takiej inwestycji. Czy
    warto myśleć nad przydomową oczyszczalnią ścieków? Koszt budowy jest
    pewnie duży i jak budować to na lata...

    pzdr,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-07-31 10:46:03
    Temat: Re: zbiornik na nieczystości
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Kloc napisał:
    > Mam pytanie odnośnie szamba. Ze względu na brak kanalizacji na działce
    > muszę skorzystać z własnego zbiornika na nieczystości.

    Jak mus to mus..., ale kanalizacja, to chyba jednak najlepsze rozwiązanie.

    [..]

    > Idąc dalej, czy nie wydaje się wam że 180L na dobę to trochę duzo? Nie
    > mówię tu o kąpieli raz w tygodniu :) ale o takim normalnym korzystaniu.
    > Jak u was to wychodzi?

    Ostatnio czytałem gdzieś, że statystyczny Polak zużywa 145 l/dobę/os.
    U mnie dla czteroosobowej rodziny schodzi ok 15 - 18 kubików miesięcznie
    - zatem się z grubsza zgadza.

    > Druga sprawa. Pójdę z torbami wyworząc szambo co 10-14 dni. Licząc ok 31
    > zł/1m3 przy 5m3 co 10-14 dni wychodzi od 300-400 zł miesięcznie.
    > To normalne czy coś źle liczę?

    Obawiam się, że niestety dobrze liczysz...

    [..]
    . Czy
    > warto myśleć nad przydomową oczyszczalnią ścieków? Koszt budowy jest
    > pewnie duży i jak budować to na lata...

    Właśnie koszt nie jest powalający i chociaż ma to rozwiązanie swoje
    wady, to w sytuacji, kiedy nie masz dostępu do sieci kanalizacyjnej,
    jest chyba jedynym rozsądnym wyjściem, chcący uniknąć kosztów
    eksploatacji szamba.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-31 10:48:14
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    >Idąc dalej, czy nie wydaje się wam że 180L na dobę to trochę duzo? Nie
    >mówię tu o kąpieli raz w tygodniu :) ale o takim normalnym korzystaniu. Jak
    >u was to wychodzi?

    Licz 4m3/os na miesiąc.
    Zreszta zerknij ile teraz zużywacie wody- w domu będziecie zużywać podobnie

    >Czytałem że ze względu na zachodzące procesy fermentacyjne ścieki należy
    >wywozić co 10-14 dni.
    Jakaś bzdura

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 4. Data: 2011-07-31 10:58:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > kanalizacyjnej w mojej okolicy ale nie wykluczają takiej inwestycji. Czy
    > warto myśleć nad przydomową oczyszczalnią ścieków? Koszt budowy jest

    Oczywiście że warto.
    I już nawet nie chodzi o sam koszt, tylko o to, ze możesz korzystać z takiej
    oczyszczalni jak z kanalizacji.
    Czyli używasz sobie wody ile potrzebujesz, nie martwisz się tym, że akurat
    szambo pełne, a szambiarz nie chce dzisiaj przyjechać.
    A przy okazji trawnik podlewa Ci się od spodu bez niczyjej pracy.
    Co do kosztu - wywożę oczyszczalnię co 18 miesięcy, płacąc 70 zł, normalnie
    wydałbym pewnie ze 200 zł miesięcznie, ostrożnie licząc, czyli 3600.
    A to już wystarczy nawet na przełożenie drenażu co półtora roku.

    Mój drenaż totalnie skopany przez wykonawcę domu (ze skąpstwa nie dali pod
    niego kamieni w ogóle) wytrzymał lat 7 bodajże, więc obstawiam że zbudowany
    prawidłowo wytrzyma kilka razy dłuższy czas, nawet jeśli będzie kosztował
    trochę więcej (kamyki są dość drogie).

  • 5. Data: 2011-07-31 14:31:01
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    u mnie 10m3 trzeba oczyszczac srednio raz w miesiacu - czasem okres jest
    dłuższy, czasem krótszy.
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/042+pazdziernik+2006.jpg

    w zeszlym tygodniu taki zbiornik montowali sasiadowi i kosztowalo to 2300 +
    dzwig i kopara = w sumie 2800

    adam u.

  • 6. Data: 2011-08-01 07:11:07
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > 180L wody/dobę, przy okresie wywozu co 10-14 dni potrzebny jest zbiornik
    > 5m3. Planuję powiększenie rodziny, więc podwajam wielkość zbiornika.

    Proponuję spojrzeć w okolice Radomia.
    Ja planuję zbiornik 6m3 bo takim ściekowozem u nas wybierają a płaci się za
    1 transport.
    Czy wezmą 3 czy 6 m3 to i tak 90 zł. więc najlepiej 6 m3.
    A szambo? Firma która mieści się ok. 1,5 km od mojej działki zaśpiewała 2200
    zł. i musze załatwić dźwig.
    Firmy spod Radomia (jakieś zagłębie szabiarskie?) za takie samo z dowozem
    HDS i zestawienie w dziurę chce 1600 zł.

    Rafał

  • 7. Data: 2011-08-01 08:18:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-07-2011 o 12:23:50 Marcin Kloc <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > muszę skorzystać z własnego zbiornika na nieczystości. Na początku
    > myślałem - ot wielkie mi co, kupię zbiornik i będzie, ale im więcej na
    I dobrze trzeba pytac, miałem podobny problem do ciebie i jak policzyłem
    koszty wywozu szamba na 10 lat, to kupiłem oczyszczalnie kopaktową poziomą
    ZBF-5C tu masz dane:
    http://www.eko-san.pl/index.php?oczyszczalnie=biolog
    iczne-oczyszczalnie

    Dzięki temu że jest małą to zmieściłą mi się pomiędzy garażem a płotem w
    pasie 4m
    nie ma problemu z drenażami, co jakiś czas sypnę jej baktgeriami jak sobie
    przypomnę :) i mam spokój co najmniej na 10 lat bo na tyle jest
    pozowolenie z gminy.
    Woda z niej wychodzi czysta do studni chłonnej, ma taki minimalny zapaszek,
    co jest nic w porównaniu z szambem :) Nie wiem jak później procedura
    wygląda
    czy gmina bada jakość ścieków i wydaje kolejne pozowolenie na urzytkowanie
    czy z automatu je daje.
    Suma sumarum oczyszczalnia + podłaczenia+ instalacja+ studnia chłonna z
    kręgów + żwir i piasek
    kosztowały mnie 10kzł, co jest i tak mniej niż wywóz szamba dla 4 osób na
    10 lat
    a szambo i montaż tez przecież kosztuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-08-02 09:53:22
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    10 lat
    a szambo i montaż tez przecież kosztuje.

    Rzecz w tym że mój plan zagosp. przestrz. nie pozwala na przydomową
    oczyszczalnie, bo miałbym ją na 100%

    Rafał

  • 9. Data: 2011-08-03 09:02:21
    Temat: Re: zbiornik na nieczysto?ci
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-08-2011 o 11:53:22 Kacper <e...@w...pl> napisał(a):

    > Rzecz w tym że mój plan zagosp. przestrz. nie pozwala na przydomową
    > oczyszczalnie, bo miałbym ją na 100%

    Po pierwsze nie odpowiadaj w stopce, tylko pod moim tekstem, stopke się
    wycina.
    po 2 .Sprawdź dokłądnie o jaką oczyszczalnię im chodzi bo pewnie o zwykłą
    rozsączającą,
    wystąp o warunki dla oczyszczalni kompaktowej i zobacz co ci odpowiedzą.
    Robi się to w ochronie środowiska.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-08-03 16:48:23
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Rzecz w tym że mój plan zagosp. przestrz. nie pozwala na przydomową
    > oczyszczalnie, bo miałbym ją na 100%

    Ja tez nie moglem miec oczyszczalni ponieważ wody gruntowe czasem sa na 1m.
    Podczas kopania szamba, dziura momentalnie wypełniła się wodą.
    Poza tym, jakoś nie odczuwam zadnego zapaszku a scieki za flasze wywozi
    jeden rolnik - w miescie pewno sie tak nie da:) Dom na wsi rzadzi sie innymi
    prawami, szczegolnie jak sie zyje w zgodzie z rolnikami... :-)

    Adam U.