  • 11. Data: 2012-02-12 07:20:30
    Temat: Re: Re: Większe zużycie gazu
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    news:op.v9i9zppk1cvm6g@lap...
    Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

    Eee teraz to się w kozi róg zapędziłeś że tak to delikatnie ujmę :)
    gaz to nie woda jest ściśliwy i przy 2 barach będzie miał 0.5m3.
    Ale w istalacji takich skoków nie ma dlatego pomiar objetościowy jest
    wiarygodny.

    No właśnie nie. Nie wiem jak mam Ci to jaśniej wyłożyć. Przecież te naczynie
    0,5m3 gazu zawsze będzie miało 0,5m3 niezależnie czy będzie pod ciśnienie
    0,2 czy 1 czy 15 bar (zakładając że tyle wytrzyma).
    Niepotrzebnie zakladasz stałość ciśnienia w sieci lub instalacji bo ono
    wcale stałe nie musi być (choć powinno). Przy wahaniach temperatury będzie
    się zmieniać choćby tylko z tej przyczyny, oczywiście też nie w zakresie
    50%, ale im niższe ciśnienie tym te zmiany będą bardziej odczuwalne w
    jakości gazu a w instalacji jest 20mbar czyli tyle co nic

  • 12. Data: 2012-02-12 09:03:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
> [...]
    > im niższe ciśnienie tym te zmiany będą bardziej odczuwalne w jakości gazu a w
    > instalacji jest 20mbar czyli tyle co nic

    Nie wiem jak to jest u innych, ale u mnie ta instalacja z niskim ciśnieniem ma z
    12m. Potem jest licznik i reduktor, a dalej gazociąg ze średnim ciśnieniem.
    Reduktor przy zbyt małym ciśnieniu przestanie chyba działać, wiec wydaje mi się,
    że gazownia ma niewielki wpływ na ciśnienie przy moim kotle. Mylę się?

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2012-02-12 11:46:01
    Temat: Re: Re: Wieksze zu?ycie gazu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-02-2012 o 22:42:52 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisa?(a):

    > To ty sie zapedzi?e? w kozi róg. Wed?ug twojej teorii wystarczy?oby
    > zwiekszyae pojemno?ae cylindra silnika aby uzyskaae z niego wieksz? moc,
    > nie
    > zwiekszaj?c ilo?ci doprowadzanej mieszanki.
    Marku dyskutujemy o pomiarze gazu a nie silnikach spalinowych.

    > Licznik gazu jest miechowy. Na przemian nape?niaj? sie miechy. W czasie
    > gdy
    > pierwszy sie nape?nia, drugi jest opró?niany. Licznik wiec zmierzy
    > objeto?ae
    > przy ka?dym ci?nieniu gazu.
    No tak i nie, owszem mierzy objętość ale przy określonym ciśnieniu.
    Jakby rozrzut ciśnień był 50% to i taki sam byłby błąd pomiaru
    a tak nie jest, czyli gazomierz uzględnia także ciśnienie gazu
    i o tym cały czas piszę.

    > Ale objeto?ae a nie korelacje ci?nienia i
    > objeto?ci. Wiec je?eli odmierza porcje gazu o du?ym ci?nieniu to w ka?dej
    > zliczonej porcji jest wiecej gazu ni? by to by?o w przypadku gazu o
    > ni?szym
    > ci?nieniu. Przy ni?szym ci?nieniu ilo?ae cz?steczek gazu jest mniejsza. Z
    > dwóch identycznych pojemników nape?nionych gazem o ró?nych ci?nieniach
    > uzyskasz ró?ne ilo?ci energii.
    Marku ja o tym doskonale wiem, konstruktorzy licznika pewnie też wiedzieli
    bo on sobie z tym daje radę :)

    > S? skoki. I to spore. W?a?nie wczoraj rozmawia?em ze znajomym który
    > mieszka
    > na ma?ym osiedlu. Jeden reduktor na kilka domów.
    > By? w?a?nie problem ze spadkami ci?nienia.
    No, a gazomierz sobie z tym daje radę bo inaczej by nie przeszedł
    legalizacji.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-02-12 12:51:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2012 o 08:20:30 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > naczynie 0,5m3 gazu zawsze będzie miało 0,5m3 niezależnie czy będzie pod
    > ciśnienie 0,2 czy 1 czy 15 bar (zakładając że tyle wytrzyma).
    Ale ja wiem, tylko ze gazomierz mierzy objętość w funkcji
    ciśnienia, inaczej by nie przeszedł legalizacji, przecierz nikt nie zakłada
    stałego ciśnienia w sieci, odchyły +-30% to norma, gazomierz też by miał
    błąd +-30%,
    a tak nie jest. Ma błąd rzędu 1% a nie wiem czy nie mniej, to jak to
    wytłumaczysz?
    Zresztą z np benzyną czy ropą jest podobnie, one zmieniają objętość z temp
    dość znacznie i na baku 50L przy różnicy 20st to jest 0,00140 x 20 x 50 =
    1,4L !!
    i sądzisz że dystrybutor się o tyle pomyli?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2012-02-12 16:16:11
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tedy dla ułatwienia powtórzę.
    Zjawisko innego koloru płomienia świadczace o innym składzie
    stechiometrycznym mieszanki wystepuje również tam gdzie ciśnienie ponad
    wszelką wątpliwość jest stałe tzn. tam gdzie jest podłączony jeden dom do
    sieci średniego ciśnienia przez indywidualny reduktor !!!

  • 16. Data: 2012-02-13 23:08:44
    Temat: Re: Większe zużycie gazu
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    piec wyczysc:)