  • 1. Data: 2012-05-18 16:19:52
    Temat: Woda deszczowa
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Witam!

    Sa sobie dwie dzialki jedna za druga na lekkim spadzie. Naturalna koleja
    rzeczy jest, ze deszczowka z pierwszej splywa na druga. Czy wlasciciel
    drugiej moze zadac zatrzymania tej wody na pierwszej dzialce?
    Czy ma znaczenie dla sprawy istnieje lub nie kanalizacji sciekowej?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-05-18 16:58:23
    Temat: Re: Woda deszczowa
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiście , ze może.
    Sąsiad zaś może żądać zwrotu nienależnie pobranej wody i wybudowania
    przepompowni w razie przedłużającej się suszy.
    Albo zniwelowania gruntu w górę w celu zlikwidowania strat wody.

  • 3. Data: 2012-05-18 17:36:53
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
    > Oczywiście , ze może.

    eee... no facet.. jaj se nie rób hahaha
    w przepisie jest mowa o bodajże 'naturalnym' spływie wód opadowych oraz
    o celowym wypuszczaniu ich na sąsiednie działki.

    Nie sądzę, by można było od tak zakazać wodzie spływać skoro jest
    naturalny spadek na działce.
    Można natomiast zakazać zbierania wody z terenu działki położonej wyżej
    za pomocą urządzeń odwadniających i wypuszczania jej wprost na działkę
    poniżej.

    Przecież wód opadowych nie da się teleportować hahaha...

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-05-18 19:50:34
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Mogę sobie tylko robić jaja, bo zdolność Polaków do współżycia między sobą
    BEZ angażowania w to tzw. "prawa" jest zerowa.
    Oczekiwania też są niesłychanie "realne".
    Tylko chęć płacenia za owe oczekiwania jest niewielka.
    Wedle zasady , że ma być Bentley , ale w cenie malucha.

  • 5. Data: 2012-05-18 21:15:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2012 16:19, RadekNet pisze:
> [...]
    > rzeczy jest, ze deszczowka z pierwszej splywa na druga. Czy wlasciciel
    > drugiej moze zadac zatrzymania tej wody na pierwszej dzialce?

    Generalną zasadą jest zakaz zakłócania stosunków wodnych - czyli jeśli
    płynęła, to może sobie płynąć dalej a jemu wręcz nie wolno np. podnieść
    gruntu u siebie tak, żeby u ciebie robiło się jezioro.

  • 6. Data: 2012-05-18 21:21:34
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Fri, 18 May 2012 20:15:22 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Generalną zasadą jest zakaz zakłócania stosunków wodnych - czyli jeśli
    > płynęła, to może sobie płynąć dalej a jemu wręcz nie wolno np. podnieść
    > gruntu u siebie tak, żeby u ciebie robiło się jezioro.

    Tez mi sie tak zdawalo, ale majac upierdliwego sasiada lepiej sie upewnic
    ;)
    Plotka na wsi poszla, ze w zwiazku z tym, ze zakladaja kanalizacje
    (sciekowa), bedzie obowiazek podpiecia sie do niej oraz ... zbierania
    deszczowki - brzmi to absurdalnie, ale jakie jest polskie prawo wszyscy
    wiemy.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2012-05-18 21:45:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2012 21:21, RadekNet pisze:

> [...]
    > (sciekowa), bedzie obowiazek podpiecia sie do niej oraz ... zbierania
    > deszczowki - brzmi to absurdalnie, ale jakie jest polskie prawo wszyscy

    I pamiętaj: nie wolno odprowadzać deszczówki do kanalizacji ściekowej!

  • 8. Data: 2012-05-18 22:15:38
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    > Generalną zasadą jest zakaz zakłócania stosunków wodnych -

    Też np. przez postawienie domu. Bo to spowoduje skumulowanie się wody w
    miejscach omijajacych dom. Tak mi się wydaje.

  • 9. Data: 2012-05-18 23:00:53
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dlatego w nowej dyrektywie europejskiej wszystkie domy będą musiały być
    posadowione na palach.

  • 10. Data: 2012-05-18 23:23:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2012 22:15, Marek P. pisze:

    > Też np. przez postawienie domu. Bo to spowoduje skumulowanie się wody w
    > miejscach omijajacych dom. Tak mi się wydaje.

    Bez przesady ;)