    From: anka <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: Wybór alarmu
    Date: Sun, 5 Sep 2010 11:33:48 -0700 (PDT)

    Po (kolejnym) włamaniu stoję przed koniecznością zamontowania w domu
    alarmu. Dom nie jest fortecą, jest jednak rozsądnie zabezpieczony w
    sensie pasywnym.

    Do ochrony jest dom piętrowy bez balkonu/ tarasu (włamania odbywały
    się przez zakratowane okna w piwnicy) stojący na działce ok. 1500 m^2.
    Ewentualnie rozważam również chronienie wolnostojącego garażu.

    Dom zamieszkany przez dwie dorosłe osoby, brak zwierząt i dzieci (choć
    te w przyszłości się pojawią). Ze względu na tryb pracy jedna osoba
    najczęściej jest w domu; czasami wyjeżdżamy na jeden dzień, rzadziej
    na dłużej.

    Mieszkam przy dość ruchliwej drodze, jednak w mojej miejscowości domy
    są dość oddalone od siebie, co ułatwia "pracę" włamywaczom. Kilkaset
    metrów dalej mieszka rodzina, którą ewentualnie mogę prosić o
    sprawdzenie sytuacji w przypadku wykrycia włamania.

    Od alarmu oczekuję:
    - standardowych cech alarmu, czyli odstraszania amatorów i pokazania
    potencjalnemu złodziejowi, że alarm jest (syrena/ migające światło),
    - możliwości częściowej ochrony budynku (np. gdy wyjeżdżam, to
    jakikolwiek ruch jest nienormalny; gdy idę spać, to nie spodziewam
    się, że ktoś będzie chodził po piwnicy czy strychu),
    - ewentualnie możliwości ochrony okolic budynku (nikt nie powinien
    kręcić się po mojej działce, gdy śpimy),
    - powiadamianie o zdarzeniach/ sterowanie z zewnątrz -- nie orientuję
    się, co jest możliwe, ale fajnie byłoby przez GSM i przez Internet,
    - możliwości współpracy z firmą ochroniarską (interwencja po wykryciu
    włamania).

    Fajnie byłoby też, gdyby system był w miarę otwarty, t.j.:
    - pozwalał na modyfikacje w przyszłości (nowe strefy, nowe programy,
    etc),
    - nie uwiązał mnie do jednej konkretnej agencji ochrony (to w zasadzie
    jest warunek sine qua non).

    Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
    Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?
    Na co zwrócić uwagę?