  • 11. Data: 2012-01-25 21:08:20
    Temat: Re: Wymiana pieca pilne
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2012 o 21:22:58 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Inwestycja ze zwrotem za ile lat? 10 czy 15?
    > To juz lepiej kociol na biomase. Zawsze sie znajdzie cos do spalenia.

    Masz rację tylko że Kiki jakby chciał tak palić to by kupił zwykły piec a
    nie olejaka, teraz też szuka 'bezobsługowego', ale to się tak nie da,
    tanio i bez roboty.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2012-01-26 03:20:44
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Plumpi" <p...@w...pl> wrote in message

    > Najrozsądniejszym rozwiązaniem obecnie jest kocioł z podajnikiem oraz
    > palnikiem spalajacym każdy rodzaj paliwa: groszek, ekogroszek, miał,
    > pelet, trociny.

    Np jaki ci się wydaje rozsądny ? Pokaż palcem linka :-)
    Mnie potrzeba 40kW przy -20. teraz idzie 1/3 z 40kW - bo na tyle jest palnik
    ustawiony.

  • 13. Data: 2012-01-26 05:36:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Np jaki ci się wydaje rozsądny ? Pokaż palcem linka :-)
    > Mnie potrzeba 40kW przy -20. teraz idzie 1/3 z 40kW - bo na tyle jest
    > palnik ustawiony.

    zobacz tu:
    http://www.nokaut.pl/kotly-na-paliwo-stale/kociol-se
    ko-bawaria-36kw.html

    Ja użytkuję drugi sezon i jest ok - ma swoje drobne wady, jak wszystko,
    ale i spore zalety też. Wybór należy do Ciebie.
    Trochę ten komin ciasny masz i będziesz musiał go często czyścić skoro
    miałby współpracować z takim kotłem, ale... myślę, że powinien dać radę.

    pozdrawiam
    Robert G/

  • 14. Data: 2012-01-26 07:26:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości news:jfp5sm$p6k$1@opal.futuro.pl...
    > mam piec na olej ale olej mi się kończy i nie mam zamiaru kupować nastepnego
    > ze względu na cenę.

    kiki, zbiornik na olej tanio kupię :-)

    b.

  • 15. Data: 2012-01-26 07:31:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.01.2012 16:07, kiki pisze:
    > mam piec na olej ale olej mi się kończy i nie mam zamiaru kupować
    > nastepnego ze względu na cenę.

    A starą fryturą nie da się opalać? Niektórzy samochody tak napędzają...

    To powinno być tańsze od oleju opałowego.

  • 16. Data: 2012-01-26 07:31:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik kiki napisał:
    > mam piec na olej ale olej mi się kończy i nie mam zamiaru kupować
    > nastepnego ze względu na cenę.
    >
    > Co mam zrobić?
    >
    > 1. Kupić palnik na pellet i wsadzić do olejaka ?
    > 2. Kupić osobny piec z palnikiem na pellet jak wyżej żeby w nim też
    > palić różne śmieci,drewno (ma dodatkowe drzwiczki i popielnik)
    > 3. czy może kupić piec na ekogroszek ze ślimakiem i retortą i w nim
    > palić czym popadnie ? Czy ten z retortą i zasobnikiem ze ślimakiem może
    > spalać pellet?
    >
    > Komin mam z nierdzewki fi150 ponad 10m wysokości.
    >
    > Mam 1-2 dni .... pomocy.

    Witaj
    ad 2 i 3 ja mam taki: Klimosz Ling coś tam, możesz palić groszkiem lub
    pelletem, ma dodatkowy ruszt do palenia drewnem. Przy okazji przez
    jakieś 2 letnie tygodnie próbowałem palić w tym drewnem do podgrzewania
    CWU, jednakże uważam to za nieporozumienie, a sam dodatkowy ruszt jako
    gadżet do wyciągania kasy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 17. Data: 2012-01-26 07:38:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rrr napisał:
    > a sam dodatkowy ruszt jako gadżet do wyciągania kasy.

    Ten ruszt w większości kotłów nosi nazwę 'awaryjny' i nie służy do
    faktycznego palenia, tylko do przepalania w razie awarii, a ściślej do
    uzyskania przez producenta jakiegoś tam certyfikatu 'eko'...

    U mnie też jest ruszt i... nawet przy odrobinie samozaparcie da radę na
    nim palić, ale wolę węglem.

    Pono Bawaria Seko jest w stanie spalić nawet szyszki z lasu... nie
    próbowałem, ale że z opałem nie ma problemu to fakt.

    W przyszłym sezonie spróbuję coś może pokombinować z mieszaniem opału.
    Teraz palę samym groszkiem z Piasta, a w ub roku spaliłem trochę ruskich
    wynalazków... Pali aż huczy :-).

    Można palić pellet, można to mieszać z groszkiem, groszek z miałem...
    palnik wszystkożerny - byle tylko przelazło przez ślimak. No i nie
    zerwało mi zawleczki jeszcze ani razu.

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2012-01-26 08:12:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 08:31:16 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A starą fryturą nie da się opalać? Niektórzy samochody tak napędzają...
    > To powinno być tańsze od oleju opałowego.

    Na pewno. Podobno za 1-2 zl/l mozna sie dogadac z knajpami itp.
    Przefiltrujesz to mechanicznie i palisz.

    --
    Maciek

  • 19. Data: 2012-01-26 08:49:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2012 09:12, Maciek pisze:

    > Na pewno. Podobno za 1-2 zl/l mozna sie dogadac z knajpami itp.
    > Przefiltrujesz to mechanicznie i palisz.

    No to problem rozwiązany - a jaki będzie apetyczny zapach w okolicy ;)

  • 20. Data: 2012-01-26 10:46:04

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > A starą fryturą nie da się opalać? Niektórzy samochody tak napędzają...
    >
    > To powinno być tańsze od oleju opałowego.
    Z tłuszczem po smażeniu jest jak z bogiem. Wszyscy o nim mówią a nikt go nie
    widział. Tam gdzie przy produkcji używają dużych ilości oleju i podobnych
    tłuszczy, nigdy ich nie wymieniają. Uzupełniają ubytki jakie to co jest
    smażone wynosi na sobie. W średnich i dużych instalacjach tłuszcz jest
    filtrowany. Małe instalacje mają osadniki ułatwiające czyszczenie oleju.