  • 1. Data: 2011-04-07 11:51:46
    Temat: XPS - jak bardzo wrażliwy na UV?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, generalnie całe pytanie zmieściło się w temacie.

    Obłożyłem piwnice płytemi XPS.. teren jest ze spadkiem więc póki co płyty
    XPS są częsciowo odkryte i taki stan może potrwać nawet do jesieni. Czy
    styrodur może zmurszeć na słońcu przez lato? Zostało mi jeszcze trochę
    bitumów - mógłbym tym posmarować styrodur o ile mogło by to pomóc.
    Doradźcie co robić.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-04-07 13:58:09
    Temat: Re: XPS - jak bardzo wrażliwy na UV?
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-04-07 13:51, Shaman pisze:
> [...]
    > jesieni. Czy styrodur może zmurszeć na słońcu przez lato? Zostało mi
    > jeszcze trochę bitumów - mógłbym tym posmarować styrodur o ile mogło by

    Cześć.
    Ja czekałem od jesieni, aż mi na słońcu zniknie trochę styropianu -
    pozostałość po ocieplaniu.
    Nic nie chciało zniknąć... trochę tylko zabrały wichury.

    Styrodur prawdopodobnie zmieni kolor tam, gdzie UV będzie dużo i
    wierzchnia warstwa będzie wymagała przeszlifowania przed nałożeniem
    kleju (o ile planujesz to przykryć klejem/siatką).

    Y.

  • 3. Data: 2011-04-07 19:49:18
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    xps jest duzo trwalszy od zwyklego styro - to po pierwsze :-)
    a po drugie u tesciow ocieplono czesc domu jakies 8 lat temu, a bokow styro
    niczym nie pokryto. boki te sa od poludniowej strony wiec najczesciej
    narazone bezposrednio na UV! i po tych 8 latach zmurszala warstwa ma jakies
    2mm. wystarczy ja palcem poruszac i sie kruszy, ale pod tymi 2mm jest zdrowy
    styro, wiec niepowinienes sie zbytnio przejmowac tymi kilkoma miesiacami :-)

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 4. Data: 2011-04-07 20:21:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > może zmurszeć na słońcu przez lato? Zostało mi jeszcze trochę bitumów -
    > mógłbym tym posmarować styrodur o ile mogło by to pomóc.

    U mnie xps na fundamencie był odkryty ponad rok. Nic zauważalnego się z nim nie
    stało, ale przed siatkowaniem przetarłem go tarką.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-04-08 11:22:48
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 07-04-2011 o 13:51:46 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > jesieni. Czy styrodur może zmurszeć na słońcu przez lato? Zostało mi
    > jeszcze trochę bitumów - mógłbym tym posmarować styrodur o ile mogło by

    Dzięki wszystkim za uspokojenie moich skołatanych nerwów i obalenie
    kolejnego budowlanego mitu :)
    --
    PZDR
    Shaman